گفتگوی امیرحسین دودانگه با علی اشرفپور قبولی کامپیوتر تبریز

علی اشرفپور هستم رتبه 103 منطقه 3 دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تبریز.

گفتگوی امیرحسین دودانگه با علی اشرفپور قبولی کامپیوتر  تبریز

لطفا به این موضوع توجه شود که در تمام طول مصاحبه سوالات مصاحبه کننده با رنگ قرمز و پاسخ ها با رنگ مشکی مشخص شده اند.

 

نام و نام خانوادگی: علی اشرفپور

میانگین تراز سال دوازدهم: 7151

میانگین تراز پایه: 6716

شهر و استان محل سکونت: آذربایجان غربی، خوی

تعداد سال های کانونی بودن: شش سال

اولین سال حضور در کانون: 1395

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته تامین اجتماعی- دیپلم ریاضی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- دیپلم ریاضی

درصد دروس کنکور: 

ریاضی 40

فیزیک 40

شیمی 35

معدل امتحان نهایی: 19.06

رتبه 103 منطقه 3 و 1721 کشوری کنکور 1401

رشته و دانشگاه قبولی: مهندسی کامپیوتر دانشگاه تبریز



لطفا خودتان را معرفی کنید. علی اشرفپور هستم رتبه 103 منطقه 3 دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تبریز.

 

چه کسی شمارو به کانون آورد و خدمات کانون را به شما معرفی کرد؟معلم پایه ششم دبستان من، آقای خوش خلق، مرا برای شرکت در آزمون های کانون فرهنگی آموزشی قلم چی دعوت کرد. 

 

چند سال کانونی بودید؟ 6 سال کانونی بودم و از هفتم در آزمون های کانون شرکت می کردم در چند آزمون اصلی شرکت کردید؟ در 210 آزمون در این 6 سال شرکت کردم.چرا سراغ این آزمون ها رفتی؟ چه ویژگی منحصر به فردی دارند؟ پیوستگی برگزاری هر دو هفته یکبار آزمون ها و منطبق بودن برنامه راهبردی با برنامه مدرسه در طول سال تحصیلی دلیل شرکت من در آزمون ها بود.

 

شروع مطالعه جدی شما برای کنکور از چه زمانی بود؟شروع مطالعه جدی برای کنکور از تابستانی بود که میخواستم وارد سال یازدهم شوم، تمام مباحث سال دهم را کامل در تابستان تمرین کردم البته از یازدهم هم پیش خوانی داشتم.در سال دوازدهم هر روز چند ساعت درس میخواندی؟ در سال دوازدهم میانگین مطالعه روزانه من در حدود 6 الی 7 ساعت بود البته با نزدیک شدن به کنکور این عدد هم زیاد می شد و تا مرز 9 ساعت هم رسید.

 

لطفا دو هفته منتهی به آزمون کانون را برای ما تعریف کن.در این دو هفته تا آزمون بعدی سعی می کردم که در هفته اول کامل مطالعه های مورد نیاز را برای آزمون انجام داده باشم و در هفته دوم بیشتر تست زنی از مباحث و مرور آنها باشد چون با این راهکار دیگر استرس اینکه به برنامه آزمون نمی رسم را کامل برطرف می کردم و علاوه بر آن مباحث آزمون توی ذهنم تثبیت می شد.

 

در جلسه آزمون به چه صورت عمل میکردی؟ در جلسه آزمون بیشتر از تکنیک زمان نقصانی استفاده می کردم. آیا ترتیب دروس دفترچه را تغییر میدادی؟ معمولا درس هایی که برام راحت تر بود در زمان کمتری پاسخ می دادم و برای دروسی که سوالاتشان طولانی تر و سخت تر بود، در زمان بیشتری جواب می دادم.

 

پس از آزمون چه کارهایی انجام میدادی؟ بعد از برگزاری آزمون بلافاصله تحلیل آزمون را شروع می کردم و سعی می کردم در همان روز آزمون تمام شود به این صورت که ابتدا به سراغ سوالات اشتباه و بعد درست و در نهایت به سراغ سوالات نزده می رفتم . اشتباهات خود را یادداشت میکردی؟ نکاتی که از سوالات اشتباه یاد می گرفتم در کتاب درسی در صفحه متناظر با نکته یادداشت می کردم که در مطالعه های بعدی آنها را هم مرور کنم. 


آیا بین برنامه راهبردی آزمون و برنامه مدرسه تفاوتی وجود داست؟ چگونه تعادل را برقرار میکردی؟ سعی می کردم که خودم برنامه ریزی درسی را انجام دهم. بین برنامه مدرسه و آزمون سعی می کردم به این صورت باشد که مطالعه بیشتر بر پایه برنامه مدرسه و امتحانات آن بوده، و تست زنی بیشتر بر پایه برنامه آزمون های کانون بود.

گفتگوی امیرحسین دودانگه با علی اشرفپور قبولی کامپیوتر  تبریز

در دوران نوروز چگونه عمل کردی؟ در دوران نوروز تقریبا ساعت مطالعه ثابت بود اما نحوه برنامه ریزی به صورت مرور و تست بود. روزهای خاص نوروز و حضور در دید و بازدید یا جشن ها را چگونه مدیریت کردی؟ در واقع کسی که هدفی دارد آنقدر برایش هدف مهم است که مسائل مختلف او را گول نمی زند و برای منم هم همین طور بود بدون توجه به مراسمات و روز های خاص من شخصا به کار خودم ادامه می دادم.از کتاب نوروز هم استفاده میکردی؟ بله کامل استفاده می کردم. ویژگی خوب کتاب نوروز این است که برای هر روز شما در نوروز برنامه ریزی مشخص و معینی قرار داده است، علاوه بر آن بعد از مرور مطالب برای تثبیت مطالب می توان از این منبع خوب تست استفاده کرد چون تست های کنکور، سال های اخیر قلم چی و سوالات ایده جدید در این کتاب مطرح شده است.


از جعبه ابزار کارنامه سایت کانون بهره میبردی؟ در جعبه ابزار کارنامه من بیشتر از کارنامه اصلی که درصد ها ، رتبه ها، تعداد غلط ها و نزده ها مشخص بود ،استفاده کرده و علاوه بر آن از کارنامه پروژه ای برای ارزیابی میزان پیشرفت یا پسرفت نسبت به آزمون های قبلی و از کارنامه 5 درس برای اینکه متوجه شوم برای کدام دروس باید زمان  و تست بیشتری قرار بدم ، استفاده می کردم.


از کدام بخش سایت کانون بیشتر استفاده میکردی؟ از بخش مصاحبه با برتر ها. چه نکته قابل توجهی برای شما داشت؟ در این مصاحبه ها بیشتر توجه من بر روی منابعی که دانش آموزان استفاده می کردند و به شکلی می توانستند برنامه ریزی شخصی خودشان را تنظیم کنند، بود.


از کتاب های کانون استفاده میکردی؟ برای همه دروس کتاب های آبی را داشتم و استفاده می کردم. کتاب های آبی چه ویژگی دارند؟  اولاً خلاصه درسنامه داشت برای مرور مطالب آن بخش از درس و دوماً تست های استانداردی داشت و هم سطح کنکور بودند.


مهم ترین نکته ای که از کانون و آزمون ها یاد گرفتی؟

آزمون های کانون به من یاد داد:

اگر در آزمونی پیشرفت کردی بدان که تلاشی که کردی ثمرش را گرفتی و بدون تلاش نتیجه ای در کار نخواد بود.

اگر در آزمونی پسرفت کردی بدان که نباید ناامید بشی بلکه باید تلاشت را زیاد کنی تا به اون جایی که می خوای برسی

آزمون همیشه برای سنجش نیست اغلب برای آموختن است.


معمولا این دیدگاه وجود دارد که دانش آموزان برتر تک بعدی هستند آیا این موضوع در مورد شما صدق میکند؟ خیر تک بعدی نبودم. من در مسابقات جابربن حیان، داستان نویسی، احکام و در سال دوازدهم در مسابقات فرهنگی هنری بخش وبلاگ نویسی رتبه دوم کشوری را کسب کردم.


استفاده از گوشی را در سال دوازدهم چگونه مدیریت میکردی؟ استفاده از گوشی من بسیار کم بود در کل روز تقریبا یک ساعت بود. در شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشتم.


رابطه با دوستانت در سال دوازدهم به چه شکلی بود؟ در سال دوازدهم زمان ما کرونا بود بیشتر در خانه بودیم ولی در کل با دوستان صمیمی بودم و اشکالات درسی را با هم بحث و بررسی می کردیم و بیشتر تفریح من بیرون رفتن و گردش بود.


آینده را برای خودت به چه شکلی میبینی؟ در راه علم سعی می کنم تمام تلاشم را بگذارم و آینده برای من حکم تلاش در حال را دارد اگر الان تلاش نکنم روزی به ای کاش دچار می شوم و مطمئنم قطره قطره تلاش شود دریای موفقیت... 




کانال تلگرام کانون برترها

Menu