گفت وگو با آیناز ولی زاده؛قبولی مهندسی مواد و متالوژی صنعتی شریف

کتاب‌های سه سطحی به دلیل داشتن تست‌های بسیار سطح بالا و خوب به عنوان منبع نهایی برای تسلط در هر مبحث استفاده می‌شد و از کتاب جمع بندی در دوران جمع بندی برای آزمون‌های جامع بیشتر حل کردن ، استفاده می

گفت وگو با آیناز ولی زاده؛قبولی مهندسی مواد و متالوژی صنعتی شریف


نام و نام خانوادگی :آیناز ولی زاده

نام شهر و استان : تهران

رتبه کنکور : 1144 منطقه 2

رشته قبولی : مهندسی مواد و متالوژی ، دانشگاه شریف

میانگین تراز : 6400

سال‌های حضور در کانون :پایه یازدهم و دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر :خانه دار،لیسانس

شغل و تحصیلات پدر :آزاد،دیپلم

درصد های کنکور:

ادبیات:32

عربی:56

دینی:87

زبان:20

ریاضی:17

شیمی:33

فیزیک:47


مصاحبه‌گر : نرگس مظفری


چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟

 دو سال ، در سال های یازدهم و دوازدهم در آزمون های کانون شرکت کردم .


در چند ازمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

 در تمامی ازمون های اصلی یعنی 49 آزمون اصلی شرکت کردم و سعی کردم در تمام آزمون های هدیه ، مشابه پارسال و هدفگذاری نیز شرکت کنم و از سوالات این آزمون ها استفاده کنم .


آیا در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله،آمادگی بیشتری برای آزمون های کانون داشته باشم و آزمون های بیشتری برای آمادگی در کنکور بدهم و همچنین تمرینی برای مدیریت زمان قبل از آزمون اصلی داشته باشم .که

برای آمادگی در آزمون بسیار عالی بود و همچنین با تست ها و سوالات بیشتری برای کنکور اشنا می شدم و با تست های مشابهی در آزمون های کانون مواجه می شدم .


برنامه راهبردی شما برای مطالعه  در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

با برنامه ی ازمون های کانون برنامه ریزی می کردم تا طبق ازمون ها به هر مبحثی برسم و اگر عقب می افتادم، سعی می کردم تا جایی که بتوانم در برنامه ام برای هفته های اینده جبرانش کنم و اگر نمی توانستم تا ایستگاه جبرانی سعی می  کردم تا خودم را مجدد به بودجه بندی آزمون برسانم .


به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 اوایل هر بخش از درسی را که می خواندم تست هم همزمان حل می کردم و وقتی مطالعه تمام می  شد فقط تست زنی از مبحث برای تسلط بیشتر انجام می شد . 


هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟

 بررسی اشتباهات


اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟

از کتاب های سه سطحی ، کتاب جمع بندی . 

کتاب های سه سطحی به دلیل داشتن تست های بسیار سطح بالا و خوب به عنوان منبع نهایی برای تسلط در هر مبحث استفاده می شد و از کتاب جمع بندی در دوران جمع بندی برای آزمون های جامع بیشتر حل کردن ، استفاده می کردم .


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟

فیزیک و دینی .

خلاصه نویسی فرمول ها ، حل تست های سطح مختلف ، حل تست های مفهومی و حل تست های ترکیبی از روش های موثر برای افزایش درصد درس فیزیک بود .

خلاصه نویسی درس دینی و مفهومی مطالعه کردن و مرور زیاد باعث افزایش درصد درس دینی من شد .


Menu