گفت‌گو با حیدرعلی هروی؛ رتبه 27 منطقه 3

نام و نام خانوادگی : حیدرعلی هروی نام شهر و استان: شهر تالش، استان گیلان میانگین تراز: 7189 معدل: 18.67 سال‌های حضور در کانون: 3 سال(از سال دهم) چند آزمون شرکت کرده است : 113

گفت‌گو با حیدرعلی هروی؛ رتبه 27 منطقه 3


نام و نام خانوادگی : حیدرعلی هروی

نام شهر و استان : شهر تالش ، استان گیلان

رتبه کنکور : رتبه 27 منطقه 3 کنکور انسانی

میانگین تراز : 7189

معدل: 18.67

سال‌های حضور در کانون : 3 سال(از سال دهم)

چند آزمون شرکت کرده است : 113 آزمون

شغل مادر : خانه دار

شغل پدر : شغل آزاد (ابزار و یراق فروش)


مصاحبه‌گر :  میثم خشنودی


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز من در کانون، در سال دهم 5800 بود و در آزمون آخر به 7528 رسید.


  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

مهم ترین دلیل پیشرفت خود را پیوستگی، ناامیدی و رقابت طلبی و کمک های طرافیانم از جمله مدیر قلم چی تالش آقای خشنودی در این مسیر می دانم.


  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

برنامه ام برای دوران طلایی نوروز، جمع بندی و حل تست برای بازیابی مطالب گذشته بود. منابع مطالعاتی‌ام در این دوران از سال، کتاب نوروز ، کتاب آبی قلم چی و سوالات آزمون های مختلف بوده اند.


  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

بعد از دوران نوروز تا آغاز جمع بندی، سعی کردم همان جمع بندی را که شروع کرده بودم را گسترش بدهم و نقاط ضعفم را با تست زنی زیاد، بهبود ببخشم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید؟ 

از اول فروردین ماه، جمع بندی خود را شروع کردم. روشم به این صورت بود که آزمون های مختلف را( به خصوص سالیان گذشته) دانلود کرده و به صورت زماندار پاسخ می دادم و با تحلیل آن ها و نوشتن نکات، سعی می کردم تکرّر مرور در این نکات را بالاتر ببرم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث می شود تا آدمِ رقابت طلبی، بار بیایید و همین موضوع اجازه نمی دهد که از نتیجه آزمون بترسید. از این رو پیوستگی در آزمون، همیشه رکن اساسی برنامه برای رسیدن به پیشرفت بوده است.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟ 

بله، تکنیک ضربدر منها و روش نقصانی را در دوران جمع بندی، تمرین کردم و همین باعث شد تا در کنکور تیر هم از این دو روش استفاده کنم و بسیار کمک کننده نیز بودند.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله، شرکت می کردم، دلیلش این بود که موجب شناخت نقاط ضعف و تمرکز بیشتر روی آنها می شد. از طرفی، دید خوبی برای برنامه ریزی به من می داد.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟
  1. مطابق برنامه راهبری درس می خواندم. هفته اول سعی می کردم دروس را تمام و هفته دوم هم تست زیاد می زدم. البته هفته اول هم تست، کار می کردم ولی هفته دوم خیلی بیشتر بود.

سعی‌ام بر این بود که برنامه ام را حول نقاط ضعف، نقاط قوت، روتین ها و طولانی بودن دروس بچینم. مثلا برای ریاضی که در ابتدا نقطه ضعف من بود، هر روز تست می زدم و فلسفه را برای اینکه بتوانم در یک درصد ثابت داشته باشم، هر روز در برنامه ام گذاشته بودم. همچنین روتین فنون را خصوصا برای آرایه هر روز کار می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

برای تحلیل آزمون، اصولا سوالات غلط، نزده و زده ای که با شک زدم را بررسی می کردم. سرجلسه آزمون تلاش می کردم سوالاتی که مشخص است می‌توانند به من نکاتی را بدهند، هایلایت کرده و در زمان تحلیل به بررسی عمیق آنها می‌پرداختم. برای تحلیل به 4 تا درسِ فنون، ریاضی، عربی و فلسفه اهمیت بیشتری می دادم و دفتر مخصوص خودشان را برای تحلیل، فراهم کرده بودم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید و چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟

میانگین مطالعه ام در سال دوازدهم بین 11 تا 13 ساعت، متغیر بود.

در اوایل سال تحصیلی درصد مطالعه و تست زنی من، 60 به 40 به نفع مطالعه و مرور بود.

ولی از کنکور دی ماه به بعد، برعکس شد و در دوران جمع بعدی، 90 درصد تست و فقط 10 درصد مرور بود.

همچنین تلاشم بر این بود که نکته محور درس بخوانم و در هر بار تست زنی، نکات جدیدی را به دفتر نکاتم، بیافزایم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟

بله، دفتر برنامه ریزی را برای خودم شخصی سازی کرده بودم. بنظرم داشتن دفتر برنامه ریزی، برای آینده نگری و چگونگی پیشبردِ برنامه، مهم و تاثیرگذار است.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟

از کتاب های ریاضی، فنون، فلسفه منطق و تاریخ و جغرافیای کانون برای تست زنی استفاده می کردم. معتقدم تیپ سوالات و درجه دشواری تست های کتب آبی قلم چی، باعث می شود در تست زنی حرفه ای تر شوید و نکته محور تر، درس بخوانید.


  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

سعی می کردم دروس دهم و یازدهم را مثلا به مدت یک هفته برای هر کدام، به همراه مرور سریع و تست زنی، جمع بندی کنم تا بتوانم تست های جامع بزنم.


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

برای نیم سال دوم تصمیم گرفتم که برای دروس عربی، ریاضی، فنون و فلسه وقت بیشتری بگذارم و تعداد تستم را در این دروس افزایش بدهم.

  1.  هدف اصلی من، کنکور تیر بوده چرا که برای کنکور دی بسیاری از دروس دوازدهم را تمام نکرده بودم.


  2. آیا از ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن برای امتحانات استفاده می‌کردید؟

بله، به پیشنهاد آقای خشنودی دبیر ریاضی ام از کتاب های پرتکرار کانون استفاده می‌کردم و همچنین سایت کانون که نمونه سوالات مدارس داشتند خیلی کمک کننده بود.


Menu