مصاحبه با محمد جواد عبدالوند رتبه 499 کنکور با یک سال آزمون

 به طورمیانگین در هر آزمون تعداد اشتباه شما چند تا بود؟ یکی از نقاط ضعف من تعداد غلط هایم در آزمون بود و این روند بسیار نوسانی بود و به طور میانگین با 35 الی 34 غلط شروع کردم اما..

مصاحبه با محمد جواد عبدالوند رتبه 499 کنکور با یک سال آزمون


 

  • نام و نام خانوادگی: محمد جواد عبدالوند

 

  • مقطع و رشته تحصیلی: دوازدهم رشته انسانی

 

  • میانگین تراز: 5800 الی 6800

 

  • استان_ شهر: استان لرستان شهرستان الیگودرز

 

  • سال های حضور در کانون:1 سال

 

  • رتبه کنکور:  499 کشوری

 

  • مصاحبه گر: هدیه چراغیان

 

 

 

  • آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردید؟

بله

 

  • اگر پاسختان مثبت بود الف) انگیزه تان چه بود؟

این آزمون ها باعث می شد که در فواصل دو هفته ای طبق بودجه بندی

مطالعه کنم و با شرکت در این آزمون ها کیفیت مطالعه و همچنین رتبه 

و جایگاه خود را در میان داوطلبین بسنجم.

همچنین باعث میشد که با سطح سوالات کنکور آشنا شوم و بر این اساس

جمع بندی انجام دهم.

 

  • ب) فایده آزمون های مشابه برای شما چه بود؟

آزمون های کانون از آنجا که جامعه آمار بالایی داشت باعث می شد

سطح خود را میان رقبا آزمایش کنم و دیگر فایده این آزمون ها هدف و

جهت دادن به تایم و مطالب مورد مطالعه ام بود.

 

  • برنامه راهبردی شما برای مطاله در طول سال چه بود؟

برنامه راهبردی کانون تنها برنامه ای بود که من استفاده می کردم

زیرا معتقد بودم به اندازه کافی مباحث مرور و سنجیده می شوند.

 

  • به طور میانگین و در بازه های زمانی مختلف چند ساعت تست می زدید یا مسئله حل می کردید و چند ساعت صرف مطاله و روخوانی می کردید؟ در طول سال و ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

من از همان ابتدا برای شرکت در آزمون کنکور به این نتیجه رسیده بودم

که یک مطالعه پیوسته و بدون قطعی بهتر از منقطع و پرنوسان است به

همین دلیل از با روزی 4 الی 5 ساعت مطالعه شروع کردم البته

از نظر من کیفیت بهتر از کمیت است و تا قبل از امتحانات دی ماه تقریبا روزی 6 الی 7 ساعت مطالعه خالص (بدون تست) داشتم و در زمان 

امتحانات به دلیل فشردگی و همچنین ضرورت جمع بندی برای کنکورتقریبا

روزی 8 الی 9 ساعت هم برای امتحان و هم جمع بندی مطالعه میکردم

و این روند تا آخر ادامه داشت

 

  • سال گذشته کانون روی کشف دو سوال ساده در هر آزمون تمرکز داشت آیا شما می توانستید سوال های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

 

بله این روند بیشتر برای درس ریاضی رخ می داد و با توجه به اینکه

آزمون های کانون در درس ریاضی سطح بالایی داشتند پیدا کردن این 

سوالات راحت تر و باعث ایجاد انگیزه می شد

 

  • آیا این مهارت و توانایی در طول  سال بهبود پیدا کرد؟

بله تقریبا بعد از آزمون سوم و چهارم که در کانون شرکت کردم متوجه

تفاوت فاحش نتیجه و روند آزمون های اولیه شده بودم که بسیار پیشرفت

داشتم و این اتفاق در طول آزمون ها سیرصعودی داشت

 

  • به طورمیانگین در هر آزمون تعداد اشتباه شما چند تا بود؟

   یکی از نقاط ضعف من تعداد غلط هایم در آزمون بود و این روند بسیارنوسانی بود و به طور میانگین با 35 الی 34 غلط شروع کردم اما با توجه  به اینکه روی این مسعله بسیار حساس بودم با تلاش بسیاتوانستم آن را مهار کنم ودر آزمون آخر تعداد را در حدود 10 ای 15 غلط ثابت نگه داشتم.

 

  • هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دادید؟

همانطور که گفتم در آزمون ها هنگام تحلیل بیشتر از هرچیزی روی غلط های

خودم کار میکردم و به بررسی این می پرداختم که چرا این این سوال را غلط

زدم و آن را ریشه یابی میکردم تا در آزمون بعدی چنین اتفاقی رخ ندهد.

 

  • شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی  میدانید؟

از آنجایی که برنامه راهبردی کانون پیوستگی بسیاری داشت غیبت در یک آزمون به منزله عقب افتادن در برنامه راهبردی بود و همیشه خودم را موظف می دانستم که به طور مستمر در آزمون حضور داشته باشم و

غیبت نکنم.

 

  • اگر خود را یک دانش آموز کانونی می دانید توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟اسم این منابع را بگویید؟

کیفیت منابع قلم چی بسیار عالی وخوب بودند به همین دلیل در دروس

علوم و  فنون و اقتصاد _تاریخ و جغرافیا کتاب های آبی قلم چی را استفاده

می کردم البته مهم ترین دلیلم این بود که هر یک از این کتاب ها علاوه بر

داشتن تست جداگانه در هر درس پایان هر فصل 2 آزمون که یکی جمع بندی و دیگری مخصوص دانش آموز قوی بود.

 

  • چرا آزمون های کانون را انتخاب کردید؟

انتخاب آزمون های کانون دلایل بسیاری داشت که مهم ترین آن کیفیت

سوالات که شخص را به خوبی برای سوالات کنکور آماده میکرد و از

جامعه آماری بسیار بالایی برخوردار بود و در آخر پشتیبانی قوی و 

کیفیت پاسخدهی که بعد از هر آزمون انجام میگرفت از مهم ترین دلایل 

بود.

 

  • برنامه راهبردی را چگونه برای خود برنامه ریزی می کردید؟

این کار معمولا توسط مشاور صورت میگرفت اما به طور کلی بعد از 

هر آزمون همان روز نهایتا روز شنبه به تحلیل آزمون اختصاص داده 

می شد و بعد از آن مباحث را با توجه به آن حجمی که قرار بود در 

آزمون بعدی اختصاص داده شود در روز های هفته تقسیم می شد.

 

  • آیا در کلاس های آموزشی شرکت می کردید؟

بله من در تابستان و ورودی پایه دوازدهم یک دوره ترجمه و  قوائد

در کلاس عربی کانون شرکت کردم و در آبان ماه سال دوازدهم درس ریاضی را اختصاص دادم که واقعا کیفیت بسیار خوبی داشت و به وضوح

نتایج آن را در طول سال دیدم.

 

 

  • آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردید؟

بله

 برنامه خود را در دفتر برنامه ریزی می نوشتم و بعد از اینکه  مطالب را 

مطالعه می کردم در دفتر علامت میزذم تا باعث ایجاد آرامش خاطرم شود.

 

 

  • نقش آموزشی پدر و مادر خود را بفرمایید؟

من همیشه پدر و مادر خود را به عنوان یکی از اصلی ترین پشتوانه هایم

معرفی کرده ام با ابنکه برا آزمون ها و نتایج زیاد من را تخت فشار قرار نمیدادند اما با به وجود آوردن یک محیط عالی برای مطالعه ام بزرگترین

کمک کننده ام بودند.

  • چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

من این جمله را از یکی از معلمانم به خاطر دارم که محرک اصلی

من در این مسیر بود:

برنامه ریزیی_مسئولیت پذیری_پشتکار

           در صورت نداشتن برنامه برای مطالعه انسان احساس سردرگمی  می کند 

          و نمیداند که باید چه مطلبی را در چه روزی بخواند برای همین مهم ترین

          عنصر برنامه ریزی است

          اما برنامه ریزی صرفا تنها کافی نیست عدم مسئولیت پذیری و عمل نکردن

          به برنامه فایده ای ندارد بنابراین مسئولیت پذیری و عمل به برنامه هم بسیار

          مهم است

         با وجود دو عنصر ابتدایی اگرچه شاید موفقیت به عمل بیاید اما در صورت 

        بودن پشتکار و استواری قدم در راه باعث می شود موفقیت شما بهتر و مهمتر 

        میشود 

 

 

                                                               موفق باشید!

 

 

 

Menu