نکات امیرحسین همتی از جلسه مشاوره‌ای آقای قلم‌چی

دانش آموزان عزیز سلام در این مطلب مهمترین نکات جلسه آقای قلم چی در روز جمعه 27 مرداد از نگاه پشتیبانان ویژه آورده شده است.

نکات امیرحسین همتی از جلسه مشاوره‌ای آقای قلم‌چی

دانش آموزان عزیز سلام

در این مطلب مهم ترین نکات جلسه آقای قلم چی در روز جمعه 27 مرداد از نگاه پشتیبانان ویژه آورده شده است.

در اینجا مهم ترین نکات را از نگاه امیرحسین همتی رتبه 24 رشته تجربی می‌بینید.


1. خب گفته شد که روش های مطالعه درس هر دانش اموز ممکن است متفاوت باشد و هر دانش اموز می تواند روش مخصوص خود را داشته باشد و در روش فراشناخت باید از دانش اموز درباره درس هایی که در آن ها خوب هست بپرسیم که روش مطالعه این درست چطور است و جزئیات ان را بنویسیم و شاید دانش اموز فکر کند الان این بهترین راه خواندن است ولی قطعا ضعف هایی در این روش وجود دارد و ما باید این نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا دانش اموز بتواند در خواندن این درس پیشرفت کند.

2. در تحلیل ازمون باید از سوال های ساده شروع کنیم و ان ها را کامل تحلیل کنیم و دلیل غلط زدن این سوال ها احتمالا اشتباهات حین ازمون یا کلا ناقص یاد گرفتن این مفهوم هست که باید در ازمون بعدی دقت بیشتری داشته باشیم ... اگر دانش اموز از سوال های سخت ازمون شروع کند ممکن است از تحلیل بقیه سوالات دست بکشد.

3. نباید از اشتباهات خودمان ناامید شویم بلکه باید خوشحال شویم که نقاط ضعفمان را قبل از کنکور فهمیدیم ... ازمون های ازمایشی راه را برای کنکور هموار می کنند و ما هدفمان از این ازمون ها فهمیدن نقاط ضعف و تاکید روی نقاط قوت هست و بعد از فهمیدن اشتباهات حتما باید سراغ رفع ان ها برویم و اگر این کار را نکنیم ان ازمون سودی برای ما ندارد.

4. ما باید بعد از ازمون قلم چی و تحلیل ان با توجه به وضعیتی که در درس ها داریم برای ازمون بعد هدف تعریف کنیم ... مثلا زیست را اگر ۴۰ زدیم و در تحلیل فهمیدیم ما به متن و شکل کتاب درسی توجه ای نمی کنیم باید برای ازمون بعدی هدفی بگذاریم که در این درس ۲۰ درصد پیشرفت می کنم و کلیدش هم توجه به شکل و متن و مرور دقیق تر ان هست.

5. هدف گذاری بعدی از ازمون هایی هست که در طول هفته دوم و قبل ازمون اصلی می زنیم ... ما باید در این ازمون ها سوال هایی که می دانیم می توانیم حل کنیم را شناسایی کنیم و ان هایی که می دانیم در توانمان نیست را هم بشناسیم و در ازمون اصلی حواسمان باشد که اولویت روی سوالات قابل حلمان باشد و بدانیم قرار است در چه رنجی درصد بیاوریم که هم ارامش روانی داشته باشیم هم در حین ازمون سر در گم نباشیم ... در این صورت درصد در حد توان خودمان را به دست می اوریم و دیگر از حقمان کمتر نمی گیریم.

Menu