روش مطالعه عربی-مهدی طباطبایی رتبه102منطقه یک کنکورانسانی1400

در این مطلب آقای مهدی طباطبایی رتبه 102 منطقه یک کنکور انسانی 1400 از تهران، روش مطالعه خود را در درس عربی با شما به اشتراک گذاشته است.

روش مطالعه عربی-مهدی طباطبایی رتبه102منطقه یک کنکورانسانی1400

کانونی های عزیز سلام


در این مطلب آقای مهدی طباطبایی رتبه 102 منطقه یک کنکور انسانی 1400 از تهران، روش مطالعه خود را در درس عربی با شما به اشتراک گذاشته است.


برای ارتباط بیشتر با آقای طباطبایی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

پیج رتبه برترهای کانون


روش مطالعه شما در این درس به چه صورت بود؟

     خب من در این درس اول درسنامه را به طور کامل یاد می گرفتم و بعدش فوراً به سراغ تست می رفتم ، و اجازه نمی دادم که بین خواندن درس نامه و تست فاصله ای بیفتد ، روز بعد دوباره همون مبحث را تست می زدم و نکاتی را که فراموش می کردم را یادداشت می کردم و نگه می داشتم ، من هفته آخر کنکور آن نکات را یک بار دیگر دوره کردم و این کار خیلی به من کمک کرد و واقعا از این کار راضی هستم.


میزان تخصیص ساعت مطالعه برای این درس بین دو آزمون چگونه بود؟(چه میزان صرف تست زدن و چه میزان صرف خواندن جزوه) 

   من تقریبا هر روز عربی را در برنامه خودم داشتم و هر روز از این درس تعدادی تست کار می کردم ، یادم نمی آید که واقعا شبی را بدون تست عربی گذرانده باشم و میانگین 2 ساعت در روز عربی تمرین می کردم و بیش تر این زمان هم به زدن تست های مختلف سپری می شد . می توان بگویم که شاید 20 درصد از زمان را صرف درس نامه می کردم و 80 درصد زمان خودم را صرف زدن تست های متنوع می کردم . 


این درس را در چه زمانی از روز مطالعه می کردید؟ (چه زمانی از روز میزان یادگیری شما در این درس بیشتر است.) 

   خب من این درس را تقریبا در وسط برنامه خودم می خواندم ، یعنی تقریبا بین ساعت های 5 تا 7 بعد از ظهر این درس را مطالعه می کردم و تست می زدم ، چون به این درس علاقه زیادی داشتم ، گاهی اوقات آخرهای شب نیز تمرین می کردم و از زدن تست های متنوع واقعا لذت می بردم.


آیا روش مطالعه شما برای آزمون های کانون قلم چی و برنامه درسی مدرسه تفاوت داشت؟

   نه واقعا تفاوتی نداشت ، من روش خواندن این درس را فهمیده بودم و می دونستم که چجوری مطالعه کنم که موفق بشم و خداروشکر هیچ وقت در این درس هم به مشکلی برنخوردم. من کتاب آبی کانون را هم داشتم و از درک مطلب های این کتاب هم استفاده می کردم . 


روش تست زدن شما در این درس چگونه بود؟ 

   راز موفقیت من در این درس واقعا حل تست های متنوع بود ، البته من خودم به این درس خیلی علاقه داشتم و این علاقه را هم خودم با روش های مختلف ایجاد کردم ، و معتقدم که هر چه قدر تست های بیشتری در این درس ببینید موفق تر می شوید . 


جمع بندی شما در این درس قبل از هر آزمون چگونه بود؟ 

   من بعد از هر روز تست زدن ، نکاتی را که از تست ها یاد می گرفتم را یادداشت می کردم و روز قبل از آزمون ، نکات را سریع مرور می کردم . 


نحوه رفع اشکال شما در این درس پس از هر آزمون چگونه بود؟ 

  من تک تک سوالات را در این درس بررسی می کردم و پاسخنامه را چه در آزمون و چه در کتاب های تستی کامل تحلیل می کردم و گویا یک درس نامه جدید برایم بود .



برای ارتباط بیشتر با آقای طباطبایی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید یا با شماره ی 0218451 داخلی 3125 تماس بگیرید.

 رتبه برترهای کانون

Menu