چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم؟

درس ریاضی یکی از درس‌های مهمی است که در مقطع متوسطه‌ی اول به صرف زمان بیشتری نیاز دارد.

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم؟

درس ریاضی یکی از درس‌های مهمی است که در مقطع متوسطه‌ی اول به صرف زمان بیشتری نیاز دارد. ریاضی روش خاصی برای خواندن دارد و باید مرحله‌به‌مرحله خوانده شود تا پایه‌ی درسی‌تان قوی شود. مفهومی‌خواندن به‌تنهایی کافی نیست.

۱. صبر و حوصله در خواندن و مرور، بسیار مهم است. در مطالعه‌ی درس ریاضی، هر بار باید علاوه بر مطالب جدید، ابتدا چند تمرین از مطالب قبلی تمرین کنید و سپس به سراغ حل تمرین از مطالب جدید بروید.

۲. مطالعه‌ی کتاب و حل تک‌تک مثال‌ها گام بسیار مهمی در یادگیری ریاضی است. تمام تمرین‌های کتاب درسی را خودتان حل کنید. مهم‌ترین سؤالات در امتحانات هماهنگ کشوری و حتی کنکور، از همین تمرین‌های کتاب درسی است که ممکن است کمتر به آن‌ها توجه کنید.

۳. مطالعه‌ی جزوه و حل مثال‌ها مرحله‌ی بعدی در یادگیری است. پس از مطالعه‌ی کتاب درسی، دومین منبع مطالعه‌‌ی درس ریاضی، جزوه‌ای است که در کلاس تدریس شده و آن را با دست‌خط خود نوشته‌اید. مطالب جزوه را با دقت بخوانید و مثال‌هایی را که معلم حل کرده‌ است، این ‌بار خودتان حل کنید. با این کار، سطح یادگیری خود را بسنجید و رفع اشکال کنید.

۴. یادداشت فرمول‌ها و نکات اولیه برای دوران جمع‌بندی نکته‌ی بسیار مهمی در یادگیری درس ریاضی است. هنگام مطالعه‌ی کتاب و جزوه، فرمول‌ها و نکات مهم را در دفترچه‌ای بنویسید و همیشه به همراه داشته باشید.

۵. در پایان هفته، مثال‌ها و تمرین‌های کتاب و جزوه را دوباره حل کنید؛ سپس به سراغ حل مسائل جدید بروید. بدون اینکه به پاسخ‌نامه نگاه کنید، سؤالات را با اطلاعات خودتان حل کنید. بهتر است مسائل را از کتاب‌های پرتکرار یا کتاب کار انتخاب کنید.

Menu