روش مطالعۀ آیلین درخورد- رتبۀ 3 منطقۀ 2 کنکور منحصرا زبان 98

روش مطالعۀ آیلین درخورد- رتبۀ 3 منطقۀ 2 منحصرا زبان 98 دروس عمومی: روش مطالعۀ درس ادبیات فارسی:

روش مطالعۀ آیلین درخورد- رتبۀ 3 منطقۀ 2 کنکور منحصرا زبان 98
  • روش مطالعۀ آیلین درخورد- رتبۀ 3 منطقۀ 2 منحصرا زبان 98



روش مطالعۀ درس ادبیات فارسی:

در درس ادبیات فارسی، اول از همه بیت‌ها و معنای لغات را کامل می‌خواندم. متن درس را مطالعه می‌کردم تا معنا و املای کلمات را به خاطر بسپارم. سپس به صورت مبحثی این درس را مطالعه می‌کردم. مثلا آرایه‌ها را به صورت جداگانه میخواندم و برای تثبیت هر کدام تست میزدم. برای هر مبحث به صورت موضوعی و سپس ترکیبی تست می‌زدم. در تست‌های آرایه و قرابت، به غیر از بررسی جواب درست، آرایه‌ها و معنای بیت‌های دیگر را نیز بررسی می‌کردم تا با بیت‌های بیشتری آشنا شوم. هر 3 روز بیت‌های رایج و لغات را مرور می‌کردم. همچنین درست‌کردن فلش کارت برای معنی لغات کمک بسیاری در حفظ کردن آن‌ها می‌کند.


روش مطالعۀ درس عربی:

در درس عربی، با مطالعۀ دقیق قواعد و معنای کلمات می‌توان به تسلط نسبی رسید. ابتدا درسنامه‌ی کتاب را با دقت می‌خواندم. مطالعه‌ی افعال و کلمات و مرور آنها نیز مهم است.  برای درس عربی زیاد تست می‌زدم چرا که تست‌های عربی قواعد خاصی دارند؛ توجه به زمان و شخص افعال، توجه به جمع یا مفرد بودن کلمات، ضمیر‌ها، اعداد و ....این مفاهیم نیاز به تکرار و تمرین بسیاری دارند. به همین دلیل هر 3 روز بعضی مفاهیم را مرور کرده و هرروز یک درک مطلب حل می‌کردم. تست‌های مهم را نشان‌دار می کردم تا در دوران جمع بندی از آن ها استفاده کنم.


روش مطالعۀ درس دینی:

در درس دینی، کتاب درسی اولویت دارد. در این درس، سعی می‌کردم آیه‌ها را حفظ کنم و پیام‌های آن را حاشیه‌نویسی می‌کردم. پیدا کردن ارتباط میان آیه‌ها و قسمت‌های مختلف متن کتاب به یکدیگر بسیار مهم است. در دوران جمع‌بندی می‌توان با تندخوانی مفاهیم جدیدی را استخراج کرد. پس از مطالعه‌ی هر درس تست‌های مربوط به آن درس را حل می‌کردم و تست‌های مهم را نشان‌دار می‌کردم و در آخر هفته، تست‌های نشان‌دار را مرور می‌کردم.


روش مطالعۀ درس زبان انگلیسی ( عمومی و تخصصی):

در این درس مشکلی نداشتم. این درس از 4 بخش تشکیل شده است.

برای لغات تست می‌زدم. برای گرامر ابتدا درسنامه را میخواندم و سپس تست‌های زیادی می‌زدم. هر شب یک درک مطلب و یک کلوز تست حل می‌کردم. در کنکور‌های سال‌های اخیر، تاکید زیادی بر اصطلاحات انگلیسی وجود دارد، به همین دلیل اصطلاحاتی را نیز از کتاب آبی زبان کانون مطالعه می‌کردم. کنکور‌های زبان تخصصی سال‌های قبل نیز را مرور می‌کردم.

 به طور کل، از مهمترین روش‌های من این بود که تست‌هایی که به آن‌ها غلط پاسخ می‌دادم، علامت زده و در دوران مرور این تست‌ها را دوباره پاسخ داده و بازبینی می‌کردم. این باعث می‌شد تا دلیل غلط خود را بفهمم و مطلب درست در ذهنم نثبیت شود و در آخر این که از کتاب زرد عمومی کانون برای جمع‌بندی استفاده‌ی بسیاری کردم.

Menu