حضور در آزمونها جزء کارهای ثابتم بود
از چه زمانی به کانون آمدی و در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردی؟
از دوم راهنمایی در 129 آزمون برنامهای شرکت کردم. در سال چهارم هم هیچ غیبتی نداشتم.
دلیل پیوستگی شما به آزمونها چه بود؟
من به غیبت کردن فکر نمیکردم. هم خودم به آزمونها علاقه داشتم و هم خانوادهام اصرار داشتند که حتماً شرکت کنم. رقابت شیرینی را در آزمونها تجربه میکردم.
اگر رتبه و ترازت افت میکرد یا از برنامه عقب میافتادی آیا وسوسه نمیشدی که در آزمون غیبت کنی؟
رفتن به آزمون جزء کارهای ثابتم بود که هیچ چیزی مانعِ آن نمیشد.
از نظر شما برنامهی راهبردی چه ویژگیهای مهمی دارد؟
مهمترین ویژگی آن آیندهنگری است. من قبلاً برای تابستان یا دوران عید برنامهریزی کرده بودم و میدانستم چهقدر سخت است برنامهای تهیه کنم که هم قابل اجرا باشد و هم پیشروی درستی داشته باشد. برنامهی راهبردی به دانشآموز نظم و اعتمادبهنفس میدهد و آینده را برای او مشخص میکند.
تابستانها یا ابتدای سال، برنامهی راهبردی را تا آخر سال بررسی میکردی؟
چون به برنامه اعتماد داشتم نیازی نبود که تا آخر سال را بررسی کنم.
در این سالها چه قدر پیشرفت تراز داشتی؟
دوم راهنمایی میانگین ترازم 6600 بود. سوم راهنمایی 7000 شدم. اول دبیرستان کمی افت داشتم و 6900 بود. دوم و سوم دبیرستان 7600 شدم. در سال آخر هم 7700 شد.
علت این پیشرفت تدریجی چه بود؟
برای درسها و آزمونها اهمیت زیادی قائل بودم.
اینکه به این موفقیت رسیدهای نتیجهی هوش و استعداد شماست یا تلاش و سختکوشی و مهارتهای فراشناختی و برنامهریزی؟
وقتی به روند ترازم توجه میکنم به نظرم هوش و استعداد نقش کمی داشته است. بیشتر تلاش و پشتکارم را عامل موفقیت میدانم.
آیا روشهای خاص خودت را برای درس خواندن پیدا کرده بودی؟
من از دوم دبیرستان روشهایی برای درس خواندن داشتم که تا کنکور هم آنها را ادامه دادم.
بهترین نمرههایی که در کنکور به دست آوردی مربوط به کدام درسها بود؟
در عربی و فیزیک نمرهی 100 گرفتم.
پدر و مادر چه نقش آموزشی در تحصیل شما داشتهاند؟
مدرسهی من در لاهیجان بود و مجبور بودم هر روز 45 کیلومتر از کلاچای به لاهیجان بروم. مادرم مرا از کلاچای به لاهیجان میبرد و دوباره بازمیگرداند. تلاش پدر و مادرم در فراهم کردن شرایط تحصیل برایم خیلی مهم بود.
چه ویژگی برجستهای در خودت میشناسی؟
ارادهی خوبی دارم و هیچ وقت ناامید نمیشوم. بعد از آزمون اگر افت داشتم سعی میکردم به آزمون بعدی فکر کنم و از اشتباهاتم درس بگیرم.