امیررضا صدر یکتا، رتبهی 3 تجربی منطقهی 2 و رتبهی 4 کشور از کرج:
از دوم دبیرستان که درس خواندن را جدی گرفتم
از چه زمانی به کانون آمدی و در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردی؟
از دوم دبیرستان در 34 آزمون شرکت کردم.
چه ویژگیهایی از برنامهی راهبردی برایت مهم بود؟
یک از ویژگیهای آن تدریجی بودن پیشروی مطالب بود و دیگری مرور مطالب بود.
از چه ترازی شروع کردی و در سالها مختلف چه تغییراتی داشتی؟
دوم دبیرستان از تراز 7400 شروع کردم. میانگین ترازم در سوم دبیرستان 7800 شد. در سال چهارم به 8100 رسیدم.
پیشرفت تدریجی خوبی داشتهای. دلیل آن را چه میدانی؟
مهمترین عامل آن تجربهی آزمون دادن در این سه سال بود. پیشرفت خوبی در برنامهریزی داشتم و مهارت خوبی در این زمینه پیدا کرده بودم.
پدر و مادرت چه نقشی در امور آموزشی شما داشتند؟
من در این سه سال که برای کنکور درس میخواندم مادرم خیلی به من کمک کرد. محیط خانه را مدیریت میکردند و آرامش خوبی حاکم بود. من در این مدت بارها روحیهام تضعیف شد. گاهی در آزمونها رتبهی خوبی نمیآوردم و در این مواقع مادرم با من صحبت میکرد و به من روحیه میداد. پدرم هم وانمود میکرد که کنکور موضوع مهمی نیست و حساسیت نشان نمیداد تا نگران نشوم.
در کدام درسها مهارت فراشناختی به شما کمک کرد؟
از دوم دبیرستان در درس عربی پیشرفت خیلی خوبی داشتم. در زیستشناسی هم خوب بودم. در عربی و فیزیک و زبان انگلیسی نمرهی 100 کسب کردم.
چه ویژگی خاصی داری؟
صبور هستم. من از دوم دبیرستان که درس خواندن را جدی گرفتم به رتبهی تکرقمی فکر میکردم و در این مدت سه سال طول کشید که تجربهام زیاد شود و به سطح مورد انتظارم برسم و همهی اینها به صبوری نیاز دارد.