هدفم از آزمون دادن یاد گرفتن بود
از چه سالی به کانون آمدی و در چند آزمون برنامهای کانون شرکت کردی؟
از سوم تا پنجم دبستان و از اول دبیرستان به کانون آمدم و در 104 آزمون برنامهای کانون شرکت کردم.
در این سالها چه عاملی باعث شد در آزمونها شرکت کنی؟
پیوستگی آزمونها وضعیت درسی دانشآموز را بهخوبی نشان میدهد و ابزارهای لازم برای تحلیل را هم دارد.
برای شرکت در آزمونها آیا اجباری برایتان وجود داشت که غیبت نمیکردید؟
اجباری در کار نبود. خانوادهام هم نظارت داشتند اما اجبار نمیکردند.
اگر برای یک آزمون نمیتوانستی تمام مباحث را بخوانی یا کمکاری کرده بودی به این فکر نمیکردی که در آزمون شرکت نکنی؟
من همیشه به برنامه میرسیدم اما گاهی اتفاق میافتاد که آزمون را خراب میکردم اما غیبت نمیکردم.
از نظر شما مهمترین ویژگی برنامهی راهبردی چیست؟
برنامهی جامعی برای کل سال است و میتواند محور برنامهی شخصی دانشآموز باشد.
در اولین آزمونی که شرکت کردی چه ترازی به دست آوردی و چهقدر پیشرفت داشتی؟
در دوران دبستان ترازم حدود 6300 بود. اول دبیرستان هم در اولین آزمون ترازم 7300 شد. سال آخر به 8100 رسید.
این پیشرفت نتیجهی چه عواملی بود؟
پیوستگی به آزمونها و پیدا کردن روشها و اصلاح آنها
چه زمانی روشهایت را برای هر درس پیدا کردی؟
اواسط سال سوم دبیرستان در بیشتر درسها روشهایم را پیدا کرده بودم.
در چه درسهایی به طور شفاف میدانی که چه روشهایی برای مطالعه داشتی؟
فیزیک و شیمی
به ویژگیهای ذاتی خود و نقش عوامل محیطی و بیرونی چه سهمی در موفقیت خود قائل هستی؟
هر چه ویژگیهای اکتسابی بیشتر شود نقش هوش کمتر میشود. من بیشتر برای ویژگیهای اکتسابی اهمیت قائل هستم.
بین ویژگیهای اکتسابی مانند تلاش و پشتکار و مهارتهای فراشناختی و برنامهریزی کدام را مهمتر میدانی؟
زحمت و تلاش و برنامهریزی
خودت را در یک جمله تعریف کن.
در سال کنکور اعتمادبهنفس و آرامش داشتم و به رتبه و تراز متمرکز نبودم و سعی میکردم مطالب درسی را خوب یاد بگیرم و اشکالاتم را برطرف کنم.
شما رتبهی کشوری هم داری. آیا واقعاً میتوانستی به رتبه فکر نکنی؟
هر آزمون رتبهها جابهجا میشد و گاهی رتبههایم دورقمی بود؛ بنابراین بیشتر روی روشهای درس خواندن تمرکز میکردم و هدفم از آزمون دادن یاد گرفتن بود.