آشنایی با علیرضا ایزدی، رتبه‌ی برتر نابینا: رتبه‌ی 3 انسانی 96

مقاله‌ی زیر در ارتباط با علیرضا ایزدی،رتبه‌ی برتر نابینا است. کسی که موفق به کسب رتبه‌ی 3 منطقه 3 و 46 کشور در رشته‌ی انسانی از شیراز شده است، ...

آشنایی با علیرضا ایزدی، رتبه‌ی برتر نابینا: رتبه‌ی 3 انسانی 96

علیرضا ایزدی (نابینا)، رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 3 و 46 کشور در رشته ی انساني از شیراز:

با اعتماد بنفس است و تفاوت خاصی میان خود و دیگران احساس نمی کند، از بدو تولد مشکل شبکیه داشته اما به مرور بطور کامل بیناییش را از دست داده است. در دوران تحصیل  همیشه با تسلط کامل به شرایط و وضعیت درسی خود، برنامه ریزی می کرده و به اجرای برنامه اش پایبند بوده است.

علیرضا دوره‌ي ابتدايي را در مدرسه‌ي مخصوص نابینایان شوریده شیرازی گذراند. از دوران راهنمایی وارد مدارس عادی شد و در دبيرستان نمونه دولتی توحید تحصيل كرد. معدل كتبي علیرضا در امتحانات نهايي 18.91 و بهترین رتبه در مدرسه ازآن وی شده است. وی عضو تیم فوتبال 5 نفره ی نابینایان استان فارس می باشد و تیمشان 6 سال متوالی قهرمان ایران شده است. هم چنین به شطرنج علاقمندست و در سال 94 مقام اول شطرنج نوجوانان استانی را بین نابینایان کسب کرده است. به روانشناسی و ادبیات علاقمندست و حضرت حافظ را می ستاید.

از اول دبیرستان به كانون آمد و مرتبا در آزمون های برنامه‌اي شركت می کرد. میانگین ترازش در آزمون ها 7000 و در کنکور سراسری دروس ریاضی و اقتصاد را %100 پاسخ داده است. سی دی آزمون های دو هفته یکبار، آزمون غیرحضوری و دی وی دی كتاب‌هاي آبی و زرد، خصوصا خلاصه درس موجود در آن ها را از نقاط برجسته ی خدمات کانون برای نابینایان می داند. از مشاوره های پشتيبان ويژه‌، فاطمه گرجی (رتبه‌ي 4 منطقه ی3 انساني در سال94) در طول سال تحصیلی بهره مند بوده است. آزمون هایش را در موسسه ی توانگران کارآفرین شیراز که سال هاست میزبان دانش آموزان نابینا و کم بینای کانون می باشد و به همراه منشی های داوطلب این موسسه شرکت کرده است.   

علیرضا یک برادر نابینا و یک خواهر دارد. برادرش در مقطع هفتم تحصيل مي كند و خواهرش دانشجوی سال دوم رشته ی بهداشت و محیط در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. پدرش دیپلمه و نظامی بازنشسته است و مادرش خانه دار می باشد. از کمک های پدر و بویژه مادر که در مواقع ضروری هم بعنوان منشی و هم در صوتی کردن جزوات، همراه وی در روزهای پرتلاش تحصیل بوده اند، نهايت تشكر را دارد.

رشته‌ي مورد نظرش براي تحصيل در دانشگاه، روانشناسی دانشگاه تهران است.


تصاویری از علیرضا حیدری در روزهای آزمون کانون در موسسه ی توانگران شیراز :


هانیه خوئی


Menu