قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96: سینا کفاشی اصل رتبه 4

از مهاباد، سینا کفاشی‌اصل با رتبه‌ی 4 منطقه و 241 کشوری در کنکور هنر سال 96 درخشید. سینا در 16 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.

قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96: سینا کفاشی اصل رتبه 4

سینا کفاشی‌ اصل 

رتبه‌ی 4 هنر منطقه‌ی 3

از نگین آذربایجان غربی، مهاباد، سینا کفاشی‌اصل با رتبه‌ی 4 منطقه و ۲۴۱ کشوری در کنکور هنر سال 96 درخشید. او در دبیرستان‌های شهید بهشتی و جهان دانش درس خوانده است. در عرصه‌ی موسیقی، سینا رتبه‌ی اول کشوری مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش در رشته‌ی نوازندگی پیانو را به دست آورده است.

پدر سینا پزشک و مادرش خانه‌دار است. سینا، یکی از عوامل موفقیت خود در کنکور را کمک‌های پدر و مادرش می‌داند: "آن‌ها در ایجاد فضای مناسب مطالعاتی و فراهم کردن امکانات لازم برایم، از هیچ کاری دریغ نکردند."

سینا که در 16 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرده، از تجربه‌ی خود در کنکور هنر، این‌چنین می‌گوید: "در راه رسیدن به حوزه‌ی برگزاری آزمون، تا لحظه‌ی آخر در ماشین داشتم فیش‌هایی که نکته‌برداری کرده بودم را مطالعه می‌کردم. این نکته که در چند ساعت آینده، قرار بود مسیر زندگی‌ام را مشخص کنم، فکرم را درگیر کرده بود و از طرفی هیجان داشتم که بتوانم نتیجه‌ی زحمات خود را ببینم. هنگام جواب دادن به سؤالات آرامش داشتم و استرس، تأثیرگذار نبود."

سینا، از کتاب‌های سبز و آبی کانون در دوران کنکور استفاده نموده و از آن‌جا که موسیقی، رشته‌ی مورد علاقه‌ی اوست، کتاب آبی خلاقیت موسیقی را تأثیرگذار ترین کتاب در روند تحصیلش دانسته است. او این کتاب را «منسجم» و «پرمحتوا» توصیف می‌کند.

سینا کفاشی‌اصل تصمیم دارد در رشته‌ی نوازندگی پیانو ادامه تحصیل دهد.


Menu