قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96: ناصر درویش زاده رتبه 2

ناصر درویش‌زاده، در کنکور سراسری 96 موفق به کسب رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 2 و 6 کشور شد. او در 22 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.

قصه‌های رتبه‌های زیر 10 کنکور هنر 96: ناصر درویش زاده رتبه 2

ناصر درویش‌زاده از از شهرستان ریگان

رتبه‌ی 2 هنر منطقه‌ی 2 و 6 کشور

در 22 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.

ناصر درویش‌زاده از شهرستان ریگان، شهر بادهایی که سرود عشق را زمزمه می‌کنند، در کنکور سراسری 96 موفق به کسب رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 2 و 6 کشور شد تا با درخشش خود در هنر ایران‌زمین، یاد ریگان، شهرستان پرمهر خود را زنده نگاه دارد.

او تحصیل‌کرده‌ی مدرسه‌ی ابتدایی 15 خرداد روستای کریم‌آباد طبسی، راهنمایی خاتم‌الانبیا، دبیرستان فردوسی و هنرستان هنرهای زیبا است.

ناصر سال 94 در کنکور سراسری هنر شرکت کرد و رتبه‌ی 54 منطقه 2 را کسب کرد؛ و پس از گذشت دو سال دوباره به عرصه‌ی کنکور آمد تا صاحب رتبه‌ی 6 کشور شود. خواهر وی نیز کانونی بوده و در رشته‌ی حقوق وارد دانشگاه شد.

ناصر درویش‌زاده برای تحصیل در رشته‌ی تئاتر از ریگان به کرمان رفته و در پی رسیدن به این هدف، در سال دوم دبیرستان به هنرستان وارد شد تا در آن‌جا به رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود بپردازد. تلاش و کوشش او در برطرف نمون ضعف‌ها و کاستی‌هایش و تقویت نقاط قوتش مثال‌زدنی است. او درس «درک عمومی هنر» را در کنکور 58 درصد پاسخ گفته که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی از میان کتب متعددی که از کانون در دوران کنکورش مطالعه کرده، کتاب سبز «خلاقیت نمایشی» را ثمربخش‌ترین آن‌ها توصیف می‌کند: «کتاب جامعی است و بیش‌تر مباحث مطروحه‌ی این درس را پوشش می‌دهد. رمز موفقیت آن هم دقیقاً همین است: منابعی بسیار گسترده را در یک مجلد گرد آورده است.»

ناصر درویش‌زاده از کودکی به سرودن شعر و نویسندگی علاقه نشان داده است و از دوران تحصیلی هنرستانش به تألیف نمایش‌نامه و فیلم‌نامه نیز همت گمارده است. در ادامه، نظرتان را به شعری سروده‌ی وی [به‌سفارشِ نگارنده]، در توصیف دوران کنکورش، جلب می‌نماییم:

«در بطن شاخه‌های خشکیده‌ی درخت توت، جوانه‌ها لگد می‌زنند
دوباره عطر سپید شکوفه‌های پرتقال
به روح افسرده‌ی باغچه احساس زیبای امید را هدیه می‌دهد.
ای طبیعت سرکش من!
دیگر زمان آن فرارسیده است
که جامه‌ی عریانی خویش را از تن به‌در کُنی
بهار می‌آید
اما من
همچنان هنوز هم زمستان هستم.»

Menu