کدام پاسخ را می‌پسندید؟ یک سؤال، 2 پاسخ- 27 دی 95

بیشتر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی متن اثرگذارتر است...

کدام پاسخ را می‌پسندید؟ یک سؤال، 2 پاسخ- 27 دی 95

یک سؤال، 2 پاسخ

بیشتر اوقات دیدن و خواندن پرسش‌های دیگران، خود، از مطالعه‌ی چندین صفحه‌ی‌ متن اثرگذارتر است. آدم را به فکر فرو می‌برد، ذهن را می‌پروراند، زبان را به گردش درمی‌آورد و قلم را به حرکت وامی‌دارد! این صفحه متعلق به همه‌ی دانش‌آموزان و مشاوران است؛ همه‌‌ی کسانی که دوست دارند بپرسند و همه‌ی کسانی که جواب‌های‌شان راهی است برای عمیق‌تر شدن و درک بیش‌تر مسئله. برای همین، چه دانش‌آموز باشید چه مشاور و پشتیبان، در این‌جا، هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید یاد بگیرید.


فکر می‌کنم خیلی ذهن فراموشکاری دارم و در مقابل گزینه‌ها دچار تردید می‌شوم!

پاسخ 1- فراموش‌کاری ناشی از ذهن نامنظم و نتیجه‌ی مطالعه‌ی سطحی است. زمانی در مقابل انتخاب گزینه‌ی درست دچار تردید می‌شویم که مطلب را به‌درستی و کامل متوجه نشده باشیم یا تمرین کافی نداشته باشیم. قبل از آزمون دادن مطمئن شوید که مطلب درسی را خوب فراگرفته‌اید و به اندازه‌ی کافی برای تثبیت مطالب، تمرین تشریحی حل کرده‌اید. اگر به این شیوه درس بخوانید در مقابل انتخاب گزینه‌ی درست مردد نمی‌شوید.

فرناز طالبی

پاسخ 2- اگر با وجود مطالعه‌ی مفهومی مطالب باز هم در آزمون میان گزینه‌ها دچار تردید می‌شوید باید راهکار حل این چالش را در نوع مرور بیابید. سه نوع مرورِ راهبردی که باعث عمق‌بخشی به یادگیری و ثبت مطالب در حافظه‌ی بلندمدت می‌شود شامل «مرور درس‌های مدرسه در عصر همان روز، مرور مطالعات روزانه در پایان روز و مرور پیش‌آزمونی» هستند. استفاده از ابزارهای ویژه‌ی هر کدام یعنی «خلاصه‌برداری‌های شخصی، تست‌های جامع و نشان‌دار شخصی، آزمون غیر حضوری و کتاب اشتباهات متداول و...) باعث می‌شود تا با هر میزان مطالعه‌ای، در جلسه‌ی آزمون اعتماد بیش‌تری به مطالعات خود داشته باشید و میزان عملکرد منفی در پاسخ دادن به سؤالات را نیز کاهش دهید.

حسام زینی

Menu