پرسش، پاسخ، پیشرفت (16)

از یکی از برنامه‌های آزمون عقب افتاده‌ام.آیا می‌توانم در آزمون بعد هر دو برنامه را اجرا کنم؟

پرسش، پاسخ، پیشرفت (16)

اعظم عابدینی

از یکی از برنامه‌های آزمون عقب افتاده‌ام.آیا می‌توانم در آزمون بعد هر دو برنامه را اجرا کنم؟

خیر؛ تحت هیچ شرایطی از برنامه‌ی کانون جدا نشوید. دقیقاً طبق برنامه‌ی آزمون بعدی جلو بروید. اگر برنامه‌ی آزمون را اجرا کردید و وقت کافی نیز در اختیار داشتید باز هم به سراغ درس‌های عقب‌افتاده نروید. بهتر است با تست‌زنی و مرور مباحث آزمون به تسلط کافی برای همان امتحان برسید. نگران درس‌های عقب‌افتاده نباشید. اکثر آزمون‌های کانون پوششی هستند. در این آزمون‌ها می‌توانید به جبران ضعف‌های‌تان برسید و مباحثی را که موفق به خواندنشان نشده‌اید یاد بگیرید.


مائده حسینی نوشری

دانش‌آموز هنرستان هستم. با توجه به ساعت زیاد مدرسه و کار عملی در هنرستان نحوه‌ی مطالعه باید چگونه باشد؟

برای درس‌های مدرسه مطالعه‌ی درس هر روز در همان روز بسیار مؤثر است. با توجه به اهمیت سال سوم در کنکور هنرستان باید زمان بیش‌تری روی درس‌های مدرسه بگذارید. بهترین منبع مطالعه در کنار کتاب جامع، کتاب‌های قهوه‌ای هنرستان است. پیشنهاد می‌شود کار عملی را به آخر شب منتقل کنید تا در ساعت مطالعه‌ی شما اختلال ایجاد نشود. پنج‌شنبه و جمعه‌ی هر هفته برای مطالعه‌ی درس‌های سال اول و دوم وقت مناسبی است.


حسام زیّنی لشکاجانی

با وجود ساعت کاری زیاد در مدرسه و این‌که سال دهم تجربی هستم، نمی‌توانم به شرایط دلخواهم از نظر کار با برنامه‌ی کانون برسم.

اولویت کاری شما باید توجه به مدرسه و آماده کردن درس‌ها در زمینه‌ی تکالیف درسی و امتحانات مستمر و نهایی باشد. آزمون‌های برنامه‌ای نوعی تسهیل‌کننده‌ی این فرایند آماده‌سازی است. همان طور که در دو آزمون اول سال (9 و 23 مهرماه) دیدید برنامه‌ی راهبردی رویکردی کاملاً انعطاف‌پذیر و هماهنگ با برنامه‌ی مدارس دارد. این رویکرد تا پایان سال ثابت است و باید از این بابت آسوده‌خاطر باشید. آماده شدن برای آزمون یک مرحله بالاتر از آماده کردن درس‌ها برای مدرسه است و این دو از هم جدا نیستند. با اولویت‌بخشی به مدرسه، حجم باقی‌‌مانده از مطالبی را که برای آزمون کاملاً آماده نمی‌شوید در آزمون‌های جامع پوشش خواهید داد.

Menu