پرسش، پاسخ، پیشرفت (14)

برای کاهش اشتباهاتم در جلسه‌ی آزمون چه کار کنم؟

پرسش، پاسخ، پیشرفت (14)

مائده حسینی

برای کاهش اشتباهاتم در جلسه‌ی آزمون چه کار کنم؟

- افزایش دقت و تمرکز روی پاسخ‌های اشتباه خود، تا یادگیری ناقص به یادگیری کامل تبدیل شود.

- استفاده از کتاب اشتباهات متداول برای جلوگیری از افتادن در دام آموزشی

- صورت سؤالات و تمام گزینه‌ها را به‌دقت و تا انتها بخوانید و به فعل سؤال دقت کنید.

- از انجام محاسبات ذهنی پرهیز کنید و حتماً روی کاغذ محاسبات را انجام دهید و تا جایی که می‌توانید در منزل از ماشین‌حساب استفاده نکنید.

- استفاده از تکنیک ضربدر و منها و نیز هدف‌گذاری ده‌دهی


اعظم عابدینی

برای مرور درس‌های صبح در مدرسه، چه میزان در عصر همان روز وقت بگذارم؟

از آن‌جا که اصل یادگیری خواندن درس هر روز در همان روز است حتماً درس هر روز را در همان روز بخوانید. بسته به حجم درسی که در آن روز تدریس شده است، زمان مطالعه‌تان را مشخص کنید. حداقل روزانه 6 ساعت مطالعه‌ی مفید داشته باشید که 3 ساعت از آن برای مطالعه‌ی درس‌های همان روز باشد. یادتان باشد درس‌های اختصاصی را حتماً بلافاصله بعد از تدریس معلم در همان روز یاد بگیرید.


حسام زینی لشکاجانی

بهترین زمان برای تحلیل آزمون چه موقعی است؟

تحلیل آزمون قوی و استاندارد نباید فاصله‌ی طولانی‌مدتی با آزمون داشته باشد. دقیقاً مثل مطالعه‌ی درس هر روز در عصر همان روز که باعث عمق‌بخشی به یادگیری می‌شود، تحلیل کردن آزمون در عصر همان روز نیز جدا از این‌که با کیفیت بیش‌تری از نظر بازدهی زمانی همراه است، نقش مؤثری در جهت‌دهی به برنامه‌ی مطالعه‌ی هفتگی شما دارد. می‌توانید عصر روز آزمون با دانلود کردن کلید، پاسخِ تشریحی آزمون و دریافت کارنامه از صفحه‌ی شخصی، کارِ تحلیل آزمون را آغاز کنید. حتی اگر تمام مراحل تحلیل کامل آزمون در روز جمعه انجام نشود، از اهمیت این روز و زمان نزدیک آن به امتحان برای داشتن یک تحلیل آزمون قوی غافل نشوید.

Menu