راهکارهای افزایش دقت

یکی از سؤالاتی که معمولاً از ما می‌پرسند این است که «ما سر کلاس حواسمان پرت می‌شود و نمی‌توانیم به حرف‌های معلم با دقت گوش کنیم. راهکار شما چیست؟»

راهکارهای افزایش دقت

یکی از سؤالاتی که معمولاً از ما می‌پرسند این است که «ما سر کلاس حواسمان پرت می‌شود و نمی‌توانیم به حرف‌های معلم  با دقت گوش کنیم. راهکار شما چیست؟»

دوستان خوبم! بیش‌تر حواس‌پرتی یا عدم تمرکز شما در کلاس به دلیل آن است که تمام صحبت‌های معلم برای ذهن شما جدید است و ذهنتان از این همه مطالب جدید خسته و کسل شده و به دنبال مطالبی می‌رود که برایش جذابیت بیش‌تری دارد. راهکارهایی زیر به شما در افزایش دقت و تمرکز کمک‌ خواهد کرد.

1- قبل از تدریس معلم، نگاه ساده‌ای به مطالب درسی‌تان بیندازید یا به‌اصطلاح پیش‌مطالعه داشته باشید. پیش‌مطالعه به معنی موبه‌مو حفظ کردن مطالب نیست بلکه یک نگاه ساده به عکس‌های کتاب یا تیترها کافی است.

کانون برای شما در تابستان این کار را انجام داده است. می‌توانید با استفاده از کتاب‌ها، دی‌وی‌دی‌های آموزشی یا کلاس‌های کانون، ریاضی یا علوم سال آینده را پیش‌مطالعه کنید و در مهرماه منتظر پیشرفت درسی خود باشید.

2- برای آن‌که درس خواندن را به یک بازی تبدیل کنید، می‌توانید از فلش‌کارت استفاده کنید. این فلش‌کارت‌ها هم به صورت چاپ‌شده در کتاب‌فروشی‌های کانون موجود است و هم می‌توانید خودتان به‌راحتی درست کنید. فلش‌کارت یک کتاب جادویی است که شما همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید. مثلاً در تابستان زمانی که مسافرت هستید یا در طی سال تحصیلی در زنگ‌های تفریح مدرسه یا هر وقت دیگری که دوست داشتید درس بخوانید، با استفاده از فلش‌کارت می‌توانید هم آسان یاد بگیرید و هم آسان مرور کنید.

یک کار جالب هم این است که می‌توانید سؤال‌ها و جواب‌های فلش‌کارت‌ها را با دوستانتان حفظ کنید و از هم سؤال بپرسید و ببینید کدام‌یک می‌توانید امتیاز بیش‌تری جمع کنید. خواندن فلش‌کارت هم به نوبه‌ی خود باعث بالا بردن دقت و تمرکز شما می‌شود.

3- برای بالا بردن دقت و تمرکز می‌توانید از یک‌سری تمرین‌های ساده هم استفاده کنید. ما این تمرین‌ها را در قالب یک کتاب به نام «50 تمرین برای افزایش دقت و تمرکز» برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. ممکن است این تمرین‌ها را در جای دیگر هم دیده باشید؛ پس به سراغ آن‌ها بروید تا زودتر به دقتی که می‌خواهید برسید.

یادمان باشد که درس خواندن و یاد گرفتن عالی‌ترین لذت دنیاست. امیدوارم که طعم این لذت را همه‌مان بچشیم.

Menu