علیرضا رضایی، رتبهی 9 تجربی منطقهی 2
من در جلسهی کنکور با مشکلات متنوعی روبهرو شدم. یکی از آنها این بود که 5 سؤال اول ریاضی را بلد نبودم. درس ریاضی از نقاط قوتم بود و واقعاً برای من شرایط بسیار سختی بود که 5 سؤال اول را بلد نبودم. این مسئله میتوانست از نظر روحی به من صدمه بزند. در جلسه سعی کردم خونسردی خودم را حفظ کنم. به سؤالات بعدی پاسخ دادم و پس از پایان دفترچه به سراغ سؤالات ریاضی رفتم و تعدادی از سؤالات را پاسخ دادم و درصدی که در ریاضی کسب کردم با وجود آنکه کم بود با درصدهای خوب درسهای دیگرم کاملاً پوشش داده شد. تکنیک ضربدر و منها و زمانهای نقصانی باعث شد در پایان آزمون 20 دقیقه وقت اضافه بیاورم و زمان کافی برای بازگشت به سؤالات را داشته باشم. از طرفی در جلسه روحیهی خود را حفظ کردم و آزمون را بهخوبی و با مدیریت صحیح تمام کردم. به نظرم دانشآموز باید همیشه این تفکر را داشته باشد که اگر درسی در جلسهی کنکور سخت است برای همه سخت است و نباید به دلیل از دست دادن روحیهمان در مواجه شدن با سؤالات سخت، پاسخگویی به سؤالات آسان را نیز از دست بدهیم. نکتهی مهم دیگر این بود که زمان نقصانی من با زمانهای نقصانی استاندارد فرق میکرد و به نظرم هر دانشآموزی میتواند زمانهای نقصانی مخصوص به خود را داشته باشد.
مهسا خوشنما، رتبهی 7 ریاضی کشور
من از تکنیکهای مدیریت زمان مانند تکنیک ضربدر و منها همیشه استفاده میکردم و برای من بسیار مؤثر بود.