گفتگو با پدر حسین سنجری مقدم رتبه 2 کنکور تجربی

صبحت های رتبه برتر را در ادامه ببینید...

گفتگو با پدر حسین سنجری مقدم رتبه 2 کنکور تجربی

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

گفتگو با پدر حسین سنجری مقدم رتبه 2 رشته تجربی منطقه 3 و 17 زبان از قائن

3 آذر 93

شما دلیل موفقیت فرزندتان را در چه می‌دانید؟

او بعد از توکل به خدا پشتکار و تلاش خیلی زیادی داشت از دوم دبیرستان در کانون و آزمون‌های آن شرکت می‌کرد و ترازش حدود 7500 بود.

شما اهل کدام شهر هستید و فرزند شما الان در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل است؟

خراسان جنوبی شهر قائن. فرزندم الان در دانشگاه تهران در رشته پزشکی مشغول به تحصیل است.

آیا شما یا مادر او فرهنگی هستید؟ چه عاملی سبب شد او به کانون بیاید؟

من دو فرزند پسر بزرگ‌تر از حسین دارم یکی رشته داروسازی دانشگاه زابل و دیگری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده است برادرانش که هر دو کانونی و از سال سوم دبیرستان به کانون آمده بودند او را تشویق کردند که در آزمون‌های کانون شرکت کند و او از آن‌ها یاد گرفت و چون دید آن‌ها موفق شده‌اند تصمیم گرفت به کانون بیاید و از ما خواست او را ثبت‌نام کنیم که ما هم از بورسیه استفاده کردیم و فرزندم می‌خواست شرکت کنند.

شما چند فرزند دارید و در کدام دانشگاه‌ها درس می‌خوانند؟

دو فرزندم در دانشگاه شهیدبهشتی و حسین که رتبه 2 منطقه 3 را کسب کرد در دانشگاه تهران و دیگری در زابل داروسازی خواند.

علل موفقیت فرزندان شما چیست؟

ما برای فرزندانمان برنامه‌ریزی داشتیم. حسین برای خودش هدف‌گذاری کرده‌ بود او حریص به خرید و خواندن کتاب بود و به حدی کتاب تهیه کرده‌ایم که الان فرزندانم یک کتاب‌خانه بزرگ دارند.

شغل شما چیست؟

من کارمند وزارت کشور بودم و در فرمانداری قائن کار می‌کردم.

آیا شما با فرزندتان صحبت می‌کردید؟ آیا او را همراهی می‌کردید؟ آیا خودتان کتاب و مجله می‌خواندید؟

من مجلات آزمون را همیشه می خواندم و رتبه‌های برتر را دنبال می‌کردم و رتبه‌های برتر شهرستان‌ها را با هم مقایسه می‌کردم و عوامل موفقیت را از بین آن‌ها در می‌آوردم و به فرزندم منتقل می‌کردم و حسین هم حتی هنوز از آزمون به منزل نرسیده بررسی می‌کرد که هر درس را چند درس زده است.

اگر فرزند شما نتایج خوبی در آزمون‌های کانون کسب نمی‌کردند عکس العمل شما چه بود؟

من به او فشار نمی‌آوردم. و چون غالبا دیر می‌خوابید و صبح‌ها زود بلند می‌شد نگران او می شدم از طرفی او ورزش هم می‌کرد و در رشته تنیس حتی به مسابقات کشوری هم اعزام شد.

آیا الان هم با او الان هم که دانشجوی رشته پزشکی شده است، صحبت می‌کنید؟

بله من تقریبا هر روز به او تماس می‌گیرم و در مورد این که چه درس‌هایی دارد و چه برنامه‌ریزی می‌کند صحبت می‌کنیم.

در تحقیقی که اخیرا انجام شده است مشخص شده که پدرهای آلمانی از لحاظ آموزشی فقط 2 دقیقه برای فرزندانشان زمان می‌گذارند در حالی‌که شما پدر قائنی این قدر پیگیر روند آموزشی فرزندتان هستید. این را تاکید می‌کنم که والدین به این نکته توجه کنند درست است که والدینی از جمله این پدر، از فرزندشان تعریف و تشویق می‌کنند و تمام موفقیت‌ها را از چشم فرزندانشان می‌بینند ولی پیگیری و همراهی آموزشی این پدر که حتی هنوز هم در دروان دانشجویی او ادامه دارد تماس می‌گیرید و هنوز هم همراه او هستند.

یقیقا در خانواده شما که محیط غنی را فراهم کرده یکی از اصلی‌ترین علل موفقیت فرزندانتان، والدین آگاه و کارشناسی است که همراهی آموزشی داشته و فرزندشان را کمک کرده‌اند.

من هم از برنامه‌ریزی خوبی که از کانون به یادگار داریم تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم همراهی با نخبگان کشور را ادامه دهید.

قطعا این والدین نقش تاثیرگذاری در موفقیت فرزندشان دارند.

این گفتگو برای خود من یک کلاس درس بود هر چهار فرزند ایشان موفق بوده‌ اند اگر یک فرزند این خانواده موفق باشد یعنی ممکن است اتفاقی باشد اما این فافراد سخت‌کوش هستند. در چنین نمونه‌هایی ما نقش والدین را می‌توانیم ببینیم ایشان اشراف کامل به روند آموزشی فرزندشان دارند و خودشان را درگیر می‌کنند. والدین دیگر هم اگر مانند ایشان برای فرزندانشان زمان بگذارند و خودشان را درگیر کنند و همراهی و پیگیری آموزشی داشته باشند فرزندشان موفق‌تر می شوند.‌

تهیه وتنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

گفتگو با پدر حسین سنجانی رتبه 2 تجربی
Menu