گفتگو با پدر محمد زارع رتبه 8 ریاضی

گفتگو با پدر محمد زارع رتبه 8 ریاضی را در ادامه بشنودید...

گفتگو با پدر محمد زارع رتبه 8 ریاضی

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

گفتگو با پدر محمد زارع رتبه 8 منطقه 3 رشته ریاضی

28 مهر 93

لطفا فرزندتان را معرفی کنید این‌که در کدام شهر هستید و الان در کدام دانشگاه و چه رشته‌ای پذیرفته شده‌اند؟

در زمان تولد محمد چون من دانشجو بودم ساکن ساری بودیم و بعد از آن هم ساکن هشتگرد بوده و هستیم. پسرم رتبه 8 منطقه 3 را کسب کرد و الان رشته برق دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خواند.

فرزند شما در شهرستان بودند و هشتگرد یکی از کلان‌شهرهای ایران نیست با این‌وجود آیا شما فکر می‌کردید که چنین نتیجه‌ای کسب کند؟

او خیلی تلاش می‌کرد و در کنارش کمک های زیادی هم بود بهترین چیزی که در نتیجه‌ او تاثیر داشت آَشنایی و شرکت در آزمون‌های کانون بود.

چه شد که فرزند شما به کانون آمد؟

هر والدینی علاقه دارد فرزندش تحصیلات عالیه داشته باشد ما خیلی پرس‌وجو می‌کردیم و چون ما در نظرآباد هم مدتی بودیم با کانون آَشنا شدیم دیدیم دانش آموزان می‌روند و آزمون کانون شرکت می‌کنند ثبت نام کردیم و در موفقیت او هم خیلی تاثیر گذاشت.

این‌طور که شما فرمودید تحصیلات دانشگاهی هم دارید آیا فکر نمی‌کردید اگر فرزند شما از زمان راهنمایی کانون بیاید در درس خواندن او در مدرسه مزاحمت ایجاد می‌شود؟ برخی فکر می‌کنند دانش‌آموزان با شرکت در آزمون‌ها خصوصا در سال‌های پایه تست یاد می‌گیرد ولی به درس‌های مدرسه آن‌ها کمکی نمی‌کند. شما چنین تصوری داشتید که شرکت در آزمون ها در درس‌های مدرسه کمک می‌کند؟

دو هفته یک‌بار در آزمون‌ها شرکت می‌کرد و آزمون‌ها در کلاس ‌و درس خواندن او تاثیر مثبت داشت و من تاثیر را می‌دیدم مثلا نقطه ضعف‌هایش را پیدا می‌کرد و به نقطه قوت تبدیل می‌کرد.

شما قطعا آرزو‌های بزرگی برای فرزندتان داشتید آیا نمی‌شد برای این آرزوها اگر نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کرد با او برخوردی کنید؟

چون همیشه در نظرآباد اول بود فقط یکی دوبار اول تراز او 5000  و6000 شروع شد ما دلیلی برای سرزنش نداشتیم و او را با کسی مقایسه‌ هم نمی‌کردیم.

شما خودتان چه کمکی از لحاظ آموزشی به فرزندتان می‌کردید؟ ارزیابی آزمون یا گفتگو آموزشی انجام نمی‌دادید؟ آیا در محیط خانواده شما فضای مطالعه وجود داشت؟

من پزشک هستم و مدرک دکترا دارم به همین دلیل در منزل از آن‌جائی که ما باید در زمینه کاری خودمان هم مطالعه داشته باشیم قطعا مطالعه وجود داشت من به نظرم درجه اول پسرم خودش تلاش و پشتکار زیادی داشت ولی ما هم اگر کتابی را نیاز داشت تهیه می‌کردیم و اگر می‌توانستیم کمک می‌کردیم و گاهی توصیه می‌کردیم از دبیران کانون مشورت بگیرد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

فایل های ضمیمه

گفتگو با پدر محمد زارع رتبه 8 ریاضی
Menu