گفتگوی کاظم قلم چی با پدر محمدرضا تهمتن ، رتبه 27 کنکور تجربی

گفتگو کاظم قلم چی با پدر محمدرضا تهمتن ، رتبه 27 کنکور تجربی را در زیر بخوانید....

گفتگوی کاظم قلم چی با پدر محمدرضا تهمتن ، رتبه 27 کنکور تجربی

زنگ برنامه ریزی

12 خرداد 93

گفتگو با پدر محمدرضا تهمتن با رتبه 27 در رشته تجربی از تبریز

کاظم قلم چی: درباره کارهایی که در دوران جمع بندی برای فرزندتان انجام دادید لطفا کمی صحبت کنید.

ما که همه کارهایمان دست کانون بود ما کار فوق العاده ای انجام ندادیم و در واقع ما تمام  کارها را قبلا انجام داده بودیم و فقط جمع بندی بود.

آیا محمدرضا تهمتن در آزمون های جمع بندی حاضر بودند؟ بله همه آزمون ها را شرکت کرد و سوال ها هم شبیه کنکور بود و با کنکور مطابقت داشت. ما موفقیت فرزندمان را حاصل کار و تلاش خودش و برنامه های کانون می دانیم.

کاظم قلم چی: گویا شما در جریان کیفیت سوال ها هم بودید. چگونه این موضوع را پیگیری می کردید. آیا سوال ها را می دید یا همراه پسرتان بررسی و تحلیل آزمون می کردید؟

ما در جریان هر دو برنامه بودیم هم از خودش می پرسیدیم و هم سوال ها را می دیدیم هم ترازش را پیگیری می کردیم و متوجه روند پیشرفت تدریجی او نیز می شدیم و به طور مستمر کارنامه او را نیز بررسی می کردیم.

کاظم قلم چی: آیا این که شما به طور مستمر کارنامه پسرتان را بررسی می کردید برایش آزاردهنده نبود؟

نه دوستی و همراهی من با فرزندم برای این 2 ماه نبود برای 12 سال است و ما با هم دوست بودیم با هم درس خواندیم کانون هم که اسم نوشتیم تاثیر بیشتر شد و بیشتر با هم بودیم

کاظم قلم چی: لطفا راجع به این که چگونه بعد از کانونی شدن فرزندتان و با برنامه راهبردی، همراهی آموزشی ما با او بیشتر شد صحبت کنید.

برنامه ریزی هایی که کانون کرده بود، آزمون های 15 روز یکبار و روش جمع بندی 3 روز یکبار ما را به هم نزدیک تر کرد.

کاظم قلم چی: در ایام جمع بندی که فرزند شما آزمون می داد و شما به احتمال سرکار بودید چگونه در جریان روند تحصیلی فرزندتان بودید؟ برای من مهمترین کارهایم کارهای فرزندانم است. دختر بزرگتر بنده پزشکی اش را به اتمام رسانده است و محمدرضا هم کار اصلی من بود در درجه اول بعد کارهای دیگر.

کاظم قلم چی: آیا راجع به انتخاب رشته هم گفتگو می کردید؟ و از کی شروع کردید به گفتگو برای مسائل جدی تر با فرزندتان؟

دوم نظری که بود و بحث انتخاب رشته مطرح شد محمدرضا المپیاد ریاضی بود و تمایل داشت ریاضی بخواند و چون ما می دانستیم که به دلیل چیدمان شرایط مناسب او موفق شد در ریاضی موفق شود با صحبت با مدرسه و دیگران تصمیم بر این شد که تجربی بخواند و باز هم موفق شد.

کاظم قلم چی: آیا شما پسرتان را تحت فشار روحی و روانی قرار نمی دادید که رتبه ات یا ترازت چرا این عدد شد و یا اگر نتیجه اش مطلوب نبود یا بازیگوشی می کرد سرکوفت نمی زدید؟

این کارها نتایج برعکس می دهد و نه ما این کار را نمی کردیم نتایج محمدرضا هر چه بود چه خوب چه بد که البته غالبا عالی بود فقط او را تشویق می کردیم و یا حتی وقتی نمره ای مطلوب نمی شد چون یک نمره نمی تواند افق دورتری را که برای آینده ترسیم کرده ایم را تغییر بدهد.

کاظم قلم چی: از چه سالی فرزند شما کانونی شد و آیا شما در کانونی شدن او نقش داشتید؟

از اول نظری کانونی شد و یعنی 3 سال. و اگر بخواهم پیشنهاد کنم به نظرم از سوم راهنمایی بهتر است که دانش آموزان حتما کانونی شوند. البته ما آگاه هستیم که کانون از ابتدایی هم برنامه دارد در هر صورت فرزند ما از اول نظری کانونی شد و ما هم راضی بودیم و برنامه های کانون هم به ما خیلی کمک کرد.

کاظم قلم چی: والدین این مطالب را که والدین برترهای کنکور بیان می کنند استفاده کنند و بدانند که والدین می توانند بسیار موثر باشند خصوصا در این ایام.

کاظم قلم چی: یک خبر جدید هم این است که ما در تبریز با برتر های با تراز بالای 7000 تبریز جلسه داشتیم. نکته جالب توجه این بود که همه بدون استثنا با والدین آمده بودند حتی با این که به دلیل محدودیت فضا گفته شده بود یکی از والدین حضور داشته باشند باز بودند کسانی که هم مادر و هم پدر آمده بودند. به والدین هایی هم که برنامه را گوش می دهند یا بعدها متن را می خوانند بیان می کنیم که والدین در این ایام می توانند بسیار به دانش آموزانشان کمک کنند. مادر یکی از برتر ها بیان می کرد که برای ایجاد شرایط شبیه سازی شرایط سرماو گرما را در آزمون های 3 روز یکبار فراهم می کرد و مادر دیگری بیان می کرد که حتی یک ماه پایانی را مرخصی گرفته بود نه بخاطر این که در کنار فرزندش باشد فقط، بلکه والدین می توانند کمک آموزشی هم باشند. می توانند توانمندی های فرزندانشان را ارتقا دهند. پس والدین بدانند که در ایام جمع بندی بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

 

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

Menu