گفتگو با پشتیبان های برتر : زینب زینلی از اسفراین

زینب زینلی، پشتیبان مقطع اول دبیرستان دختران اسفراین هستم. از سال 89 کار خود را به عنوان پشتیبان در کانون اسفراین آغاز کردم و حدود 4 سال است که با کانون همکاری می کنم.

گفتگو با پشتیبان های برتر : زینب زینلی از اسفراین

 

 مصاحبه با رتبه ی اول پشتیبان های برتر در پیشرفت درسی دانش آموزان  : زینب زینلی از اسفراین

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

زینب زینلی، پشتیبان مقطع اول دبیرستان دختران اسفراین هستم. از سال 89 کار خود را به عنوان پشتیبان در کانون اسفراین آغاز کردم و حدود 4 سال است که با کانون همکاری می کنم.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

من لیسانس ریاضی از دانشگاه سبزوار هستم.

آیا سابقه تدریس دارید ؟ چه درسی ؟

بله – 5سال – ریاضی

در هر کدام از پروژه ها میزان پیشرفت دانش آموزان شما چقدر بوده؟

پروژه تابستان  : 75%

پروژه آغاز نیم سال اول : 80%

پروژه پایان نیم سال اول : 69%

پیشرفت در امتحانات مدرسه : 92%

پروژه نوروز : 84%

روش شما برای پشتیبانی دانش آموزانتان چگونه بوده که دانش آموزان شما اینقدر خوب پیشرفت کرده اند؟ روش کلی داشتید یا در هر پروژه روش خاص خود را داشتید؟

برخی روش ها کلی بوده مانند

1.چون خودم معلم ریاضی هستم و روی درس ریاضی تسلط دارم در هر آزمون منتخبی از سوالات کتاب آبی و اشتباهات متداول را برای دانش آموزانم مشخص می کنم. بیشتر دانش آموزانم روزهای سه شنبه هر هفته به کانون می آیند و پاسخ تشریحی سوالات خود را برای من می آورند و من پاسخ آنها را بررسی و  تصحیح می کنم.

2.تکمیل کتاب خودآموزی برای من اهمیت زیادی دارد و به دانش آموزان خود همیشه می گویم که در آزمون ها نکات مهمی وجود دارد که شما باید آنها را یاد بگیرید. حدود 90% دانش آموزان من کتاب خودآموزی خود را تکمیل می کنند.

3.روی خلاصه برداری و مرور و اینکه دانش آموزان درس هر روز را در همان روز مطالعه نمایند، از ابتدا تاکید داشتم. نیمی از دانش آموزانم عادت کرده اند که درس هر روز را همان روز مطالعه نمایند.

4.درس ریاضی برای دانش آموزانم اهمیت زیادی دارد. من به آنها تاکید کرده ام که حداقل باید روزی 1 ساعت ریاضی مطالعه کنند. دانش آموزانم حتی اگر نیم ساعت مطالعه کنند، همان نیم ساعت به گواه دفتر برنامه ریزی آنها درس ریاضی است و به همین دلیل نمره ی ریاضی اکثر آنها در مدرسه پیشرفت داشته است.

برخی روش ها هم کلی بوده و در برخی پروژه ها پررنگ تر شده مانند قسمت هدف گذاری کوتاه مدت دفتر برنامه ریزی برای من اهمیت خاصی دارد و همیشه به دانش آموزانم تاکید می کنم که این قسمت را پر کنند. در دوران نوروز به دانش آموزان خود گفتم که فکر نکنند وقت زیادی دارند بلکه هر روز ابتدا و انتهای ساعت مطالعه را به طور دقیق برای خود مشخص کنند که درگیر عوامل مختلف برای درس نخواندن نشوند.

 


Menu