کیفیت مطالعه درسخنرانی کاظم قلم چی در جلسه برترها 25 بهمن 92

کاظم قلم چی در جلسه پس از آزمون 25 بهمن ماه برای رتبه های برتر کانون و پدر و مادر آن ها به صورت حضوری در تهران سخنرانی کرد .

کیفیت مطالعه درسخنرانی کاظم قلم چی در جلسه برترها 25 بهمن 92

جلسه پس از آزمون جمعه 25 بهمن 92

سخنران : کاظم قلم چي

...........................

سخنان کاظم قلم چی در جلسه رتبه برتر آزمون 25 بهمن 92

کاظم قلم چی در جلسه پس از آزمون 25 بهمن ماه برای رتبه های برتر کانون و پدر و مادر آن ها به صورت حضوری در تهران سخنرانی کرد .

در ابتدا مدیر کانون فرهنگی آموزش با طرح موضوعی کلیدی، نوع برگزاری جلسه را به شکلی متفاوت و سراسر تعاملی بنیان نهاد.

وی در ابتدا از دانش آموزان خواست، در مسیر پیشرفت تا جهش، تفکرات و برنامه های خود را بنویسند و در این باره گفت: برای این مهم دو ویژگی قائلم،

  1. وضوح و شفافیت
  2. تعادل

کاظم قلم چی تصریح کرد: می خواهیم با این کار کیفیت مطالعه شما را ارزیابی کنیم و ببینیم در مسیر پیشرفت تا جهش کجا ایستاده اید.

پیشرفت با جهش متفاوت است و هرچقدر وضوح و شفافیت در تفکر و درس خواندن داشته باشید به سمت جهش درحرکت خواهید بود.

کاظم قلم چی در ادامه به حضور دانش آموزان کانون در این جلسه اشاره کرد و گفت: علت اینکه شما امروز اینجایید چون سخت کوش هستید و پدر و مادر خوبی هم دارید.

مدیر کانون فرهنگی آموزش افزود: نکته مهم این است که "همه دانش آموزان می توانند موفق شوند" و این موفقیت شامل حال همه کسانی می شود که تلاش کنند اما آن ها که می دانند چه کار می کنند بیشتر موفق می شوند چون ذهن شفاف تری دارند.

اینکه بدانید چه کار می کنید و چه کار خواهید کرد به مهارت های فراشناختی شما باز می گردد ، فراشناخت یعنی مدیریت تفکر.

در این راستا اگر شما به این پرسش پاسخ دهید خودتان متوجه می شوید چقدر وضوح و شفافیت دارید و چقدر سردرگم هستید .

مهارت های فراشناختی موجب وضوح و شفافیت می شود. وی به دانش آموزان گفت : در نوشتن برنامه های خودتان اولویت ها را رعایت کنید که البته این موضوع هم جزو مهارت های فراشناختی است و تشخیص اولویت ها کار نوابغ است.

در این مسیر رتبه های برترمعمولا به خوبی می دانند چه کار می خواهند انجام دهند و وضوح و شفافیت ذهنی دارند.

در این بخش از جلسه  5 دانش آموز برتر پسر اولویت های خود را توضیح دادند :

 

علیرضا صادقی میانگین ترازم 6800  ضریب رشد 7+ رشته ریاضی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

* وضوح و شفافیت به عنوان اولویت اصلی

1. تاکنکور با برنامه کانون پیش می روم چون بررسی کردم و به آن اعتماد دارم.

2. درس هایی که نقاط قوت در آن ها دارم را به طور کامل ارزیابی کردم و با همان منوال تاکنکور پیش می روم.

3. درس هایی که نقاط ضعف دارم را شناسایی کردم و شیوه های مطالعه را که از سایت کانون یادگرفتم آزمایش خواهم کرد.

 

* تعادل

1. در مقاطع مختلف سال کنکور تا روز آزمون انرژی خودم را تقسیم می کنم و به صورت متعادل پیش می روم.

2. منابع جمع بندی و مبحثی را در زمان مخصوص خودش بکار می برم.

3. بین نقاط ضعف و قوت تعادل برقرار می کنم.

 

****

 

رشید شفیعی میانگین ترازم 7400 ضریب رشد 19+ رشته زبان

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

* وضوح و شفافیت به عنوان اولویت اصلی

تست های کتاب آبی را کاملا کار میکنم و اگر کتاب دیگری خواستم کار کنم باید کتاب آبی را تماما کار کرده باشم.

منابع مطالعاتی ام را مهندسی می کنم و درس هایی را که نمی توانم 100درصد بزنم در همان جا نگه دارم.

تصمیم دارم نقاط ضعفم را پله پله ارتقاء دهم.

 

کاظم قلم چی گفت: نکته قابل توجه در تصمیم گیری این دانش آموز این است که مدیریت منابع مطالعاتی را اولویت اول خود قرار داده است .

این یک فرد استراتژیست است. اولویت بندی خوب دارد. اولین اولویت وی در مهندسی منابع بوده است و طبقه بندی درس ها رو خوب انجام داده است.

تمام دانش آموزان باید به Second Observer بودن توجه داشته باشند ؛ به این معنی که هرفرد خودش را ارزیابی کند .

 

****

 

محمد مهدوی میانگین ترازم 7180 ضریب رشد 2+ رشته تجربی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. درس ها را تا قبل از عید تمام نمی کنم .

 

2. تعداد پاسخ های غلط را کاهش می دهم .

 

3. منابع با حجم متعادل انتخاب می کنم .

 

4. بعد از عید ساعت مطالعه ام را بالامی برم .

 

5. تست ها را با درنظر گرفتن زمان حل می کنم و از همین الان مدیریت زمان را تمرین می کنم .

 

6. ایستگاه های منظم مرور هفتگی و ماهانه برای خودم قرار می دهم .

 

کاظم قلم چی گفت: با توجه به تصمیمات این دانش آموز مشخص است که وی هوش هیجانی و مدیریت اراده بالایی دارد و در عین حال درحال بهبود مهارت های فراشناختی خود است.

 

****

 

بهزاد یوسفیان میانگین ترازم 6600 ضریب رشد 1-  رشته تجربی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1.  از برنامه راهبردی جا مانده ام و از این به بعد جا نخواهم ماند .

 

2. سرعتم را در مطالعه  بالا می برم .

 

3. بعدازظهر هر روز زمانی را به شخصی سازی برنامه راهبردی اختصاص می دهم.

 

4. در درس های ریاضی ، فیزیک ، عربی و زبان تست بیشتر کار می کنم .

 

5. ساعت خوابم را تنظیم می کنم .

 

****

 

علیرضا نوری میانگین ترازم 7020 ضریب رشد 4+ فارغ التحصیل رشته تجربی هستم

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. برای هر درس یک منبع مشخص دارم و با داشتن کتاب های مختلف خودم را سردر گم نمی کنم .

تست های کنکور سراسری و کتاب های آبی را منبع اصلی خود قرار می دهم .

در دروس عمومی فقط روی  کتاب های آبی تمرکز می کنم و در دروس اختصاصی کتاب آبی را اولویت اول و اصلی خود قرار می دهم .

 

کاظم قلم چی : یک نکته مهم در پیشرفت دانش آموزان هماهنگی بین منابع مطالعاتی و برنامه آزمون های آن هاست .

اولویت اصلی در مطالعه کتاب درسی است و بعد از آن باید به تست های کنکور سراسری پرداخت .

در بین تست های کنکور سراسری نیز اولویت با تست های سال های اخیر است .

در کتاب آبی نیز تمامی تست های کنکور سراسری آمده است .

 

2. طبق برنامه راهبردی پیش می روم . من در سال گذشته درس ها را زودتر از موعد مقرر تمام کردم .

امسال درس ها را همراه با برنامه کانون پیش می روم . من به جای اینکه درس ها را قبل از عید تمام کنم ، بر روی فهم عمیق مطالب تاکید می کنم.

این موضوع را از مصاحبه رتبه برتر کنکور سال های گذشته یاد گرفته ام .

 

کاظم قلم چی : گرایش این دانش آموز با عموم فارغ التحصیلان متفاوت است ؛ چرا که اغلب آنها بر روی اتمام درس ها تا قبل از عید تمرکز می کنند .

هم چنین یادگیری از رتبه های برتر سال های گذشته نکته مهمی است .

 

3. برای دوران طلایی نیز در اردوی نوروز شرکت می کنم .

 

4. ساعت مطالعه ام را افزایش می دهم .

 

****

در ادامه ، کاظم قلم چي اظهار داشت: حاضران در اين جلسه دانش آموزان تهراني تراز بالاي 6500 و پدران و مادران آن ها هستند اما توصیه های ما برای رسیدن به موفقیت برای "همه دانش آموزان" است .

همه می توانند پیشرفت کنند اما لزوما جهش نه.

برای جهش داشتن در نیم سال دوم باید بیشتر بخوانید و تمرکز کنید . کارهای عجیب و غریب نکنید حتما موفق خواهید شد. فارغ التحصیل ها نیز از برنامه جدا نشوند و با آن پیش بروند.

 

وی گفت: بهترین جزوه برای شما مواردی است که خودتان نوشته اید و در کتاب نیز علامت گذاری کرده اید. اینکه تستی بخوانید یا تشریحی نیز سوال متداولی است و باید گفت که حتما کتاب را بخوانید اما بهتر است این دو را تلفیق کنید.

کاظم قلم چی در سخنانی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: دانش آموزان عزیز اگر به کانون آمده اید تا موفق شوید باید روش هایی که می گوییم را بررسی کرده و اجرا کنید تا به هدف تان در مسیر آموزش دست یابید.

وقتی دانش آموز در كانون ثبت نام مي‌كند باید با يك متد و روش درست و دقيق كار كند، از مشورت پدر ومادر و پشتيبان در كانون استفاده كند هرچقدر بيشتر اين رويه ها را اجرا كند و عاقلانه كار كند نتيجه بهتري مي گيرد. همانطور که رتبه های برتر و دانش آموزان موفق را می بینیم که در عین فرزانگی و فروتنی با اعضای خانواده خود دائما مشورت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال کنکور دانش آموزان از همه چیز بیشتر به آرامش و نظم نیاز دارند.

هیچ آزمونی را غایب نشوید چون هر کدام از آزمون ها حکمتی دارد و بر اساس طراحی مفهومی برگزار می شود.

کاظم قلم چی تاکید کرد: به برنامه راهبردی کانون اعتماد داشته باشید. اگر نگرانی دارید در مورد برنامه راهبردی کانون تحقیق کنید.

کاظم قلم چی با اشاره به دوران طلایی نوروز یادآوری کرد: دانش آموزان کنکوری نباید تا حد امکان مسافرت بروند. شرکت در اردوی نوروزی و اهمیت دادن به پروژه هفتم بسیار مهم است. این همانجایی است که هشدار می دهم : دانش آموزان بسیار زیادی افت می کنند.

وی گفت: دقیقا از کتاب درسی و همان مثال ها ، مسائل حل شده ، شکل ها و نمودارها در کنکور تست می آید. علت موفقیت دانش آموزان شهرستانی این است که با دقت و بدون توجه به برنامه های جانبی، به مدرسه و کتاب درسی خوب اهمیت می دهند.

دانش آموزان کلان شهرها نیز بدانند که بچه هایی که در مناطق 2 و 3 کنکور هستند به دلیل شفاف بودن ذهن شان کمتر آشفته می شوند و نتیجه موفقیت آمیزی هم کسب می کنند.

کسی که مفاهیم و کتاب درسی را خوب کار می کند نتیجه بهتری می گیرد. حالت بهتر به میزان کافی کار کردن روی مفاهیم و کتاب درسی است؛ اندازه کافی را هم خودتان باید تشخیص دهید.

شما باید تفکر کنید و با شناخت دقیق از خودتان و هماهنگی برنامه راهبردی کانون با برنامه شخصی تان و برنامه مدرسه تصمیم بگیرید و با ذهن شفاف به نتیجه برسید.

کاظم قلم چی گفت: آیا فکر می کنید که رتبه های یک رقمی کنکور باهوش تر از شما هستند ؟

خیر، بلکه آن ها زحمت می کشند اما می دانند که چه کار می خواهند بکنند.

اما این را بدانید که اول زحمت و تلاش اهمیت دارد و بعد داشتن ذهن شفاف و واضح مهم است.

کاظم قلم چی گفت: تعادل داشته باشید و برای دوگانه ها ضمن شناسایی آنها تعیین تکلیف کنید و این را هم بدانید که تعادل هرکس مخصوص خود اوست.

در نیم سال دوم زمان برای سعی و خطا ندارید و باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید لیکن مهندسی منابع یکی از مهمترین کارها برای این نیم سال است.

 

 

****

 

در این بخش علیرضا علیان میانگین ترازم 7850 ضریب رشد 5+ رشته ریاضی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

                

1. کتاب زرد عمومی را چندین بار مطالعه می کنم.

 

2. برای بالا بردن وضعیت درس عربی ، مطالب را به طور مبحثی می خوانم و بر روی تست های کنکور تمرکز می کنم .

 

3. در درس های فیزیک و ریاضی در نیم سال دوم بر روی کتاب درسی تمرکز می کنم ؛ چون زمان کمتر است و کتاب درسی منبع اصلی است .

 

4. من به کلاس های مدرسه توجه زیادی می کنم و در عین حال با برنامه کانون همراه خواهم بود .

 

5. ساعت مطالعه ام را بالا می برم و تمرکز اصلی را بر روی تست های کنکور می گذارم .

 

کاظم قلم چی گفت: در تصمیمات این دانش آموز وضوح و شفافیت دیده می شود و نکته  اصلی این است که کتاب درسی را اولویت خود دانسته اند .

دانش آموزان در هر حال باید با برنامه مدرسه همراه باشند . 

نکته شاهکار در صحبت های این دانش آموز این بود که گفت من با مدرسه هماهنگم البته تا عید مدرسه ادامه دارد به آن توجه می کنم اما با برنامه کانون کار را ادامه می دهم.

 

****

 

احسان اخوان پور میانگین ترازم 6700 ضریب رشد 2+ رشته ریاضی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. روز را به چندین بخش تقسیم می کنم و بخشی از روز را به درس های طبق برنامه  مدرسه اختصاص می دهم و بخشی از روز را به درس های چالشی خود اختصاص می دهم ( اسم این بخش را "ثابت برنامه " می گویم ).

 

کاظم قلم چی‌: هر فرد بایستی دارای خلاقیت باشد و این خلاقیت ویژه خود اوست .

 

2. طبق برنامه راهبردی کانون ، بخشی از کتاب درسی را چندین بار می خوانم.

 

3. درس هایم را به دوسته قوی و ضعیف تقسیم می کنم . در هر دو دسته از دروس تست های کنکور سراسری ( آبی ) را اولویت قرار می دهم اما در درس های ضعیف تست های کنکور را چندین بار حل و بررسی می کنم .

 

4. کتاب زرد عمومی را تقسیم بندی می کنم و به صورت آزمون حل می کنم .

 

****

 

علی خواجات میانگین ترازم 7100 ضریب رشد 14+ فارغ التحصیل رشته تجربی هستم

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. تمام مسائل مربوط به دروسم را قبلا بررسی کرده ام و تعیین کرده ام که در هر بازه زمانی باید چه کارهایی را انجام دهم .

 

2. تلاش ، تمرکز ، سرعت ، زمان ، فهم و مشورت را سرلوحه کارم قرار می دهم . من با پدر ، مادر و خواهرم مشورت می کنم . زحمت و تلاش را اساس کار خودم قرار می دهم .

 

3. زمانم را به شکل قبل از عید و بعد از عید تقسیم کرده ام و در هر حال با برنامه راهبردی همراه هستم .

 

4. درس ها را در دو دسته حفظ کردنی و حل کردنی قرار داده ام و بعد از عید زمان بیشتری برای دروس حفظ کردنی می گذارم .

 

5. جمعه ها بعد از آزمون سرفصل های دروس را طبق برنامه راهبردی مطالعه و مرور می کنم . این کار باعث می شود که طی هفته ذهنم شفاف باشد و دروس را با تمرکز بیشتر بخوانم.

 

کاظم قلم چی گفت: این دانش آموز دیدگاه کل نگر دارد ؛ سرفصل ها را می بیند و خودش را جای طراح سوال می گذارد.

 

6. روی کتاب درسی تمرکز می کنم . کتاب درسی ، مجموعه نکات فشرده ای است که منبع اصلی من است .

 

****

 

حمید حمیدی میانگین ترازم 6900 ضریب رشد 4+ رشته ریاضی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. ساعت مطالعه ام را افزایش می دهم .

 

2. نقاط قوتم را ثابت نگاه می دارم .

 

3. در دروس عمومی و شیمی روش مطالعه ام را کشف کرده ام و همین روش ها را تا کنکور ادامه می دهم .

 

 4. در دوران نوروز مسافرت نمی روم و با برنامه راهبردی پیش می روم .

 

کاظم قلم چی گفت: مهم ترین ویژگی این دانش آموز ذهن طبقه بندی شده اوست .

 

 

****

 

محمدحسن نوروزی میانگین ترازم 7100 ضریب رشد 1+ رشته ریاضی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. درس های نوسانی خودم را شناسایی کرده ام و بر روی آنها تمرکز می کنم .

 

2. ساعت مطالعه ام را بالا می برم و بر روی زرد عمومی تمرکز می کنم .

 

3. دروس عمومی خود را به یک تراز متعادل می رسانم .

 

4. ساعات تلویزیون دیدن را کاهش می دهم .

 

کاظم قلم چی گفت: این تصمیم دانش آموز نشان از هوش هیجانی و مدیریت اراده دارد . دانش آموز برای اینکه بتواند از تست های وقت گیر بگذرد ، به مهارت فراشناختی و هوش هیجانی نیاز دارد .

وی با استفاده از مهارت فراشناختی تشخیص می دهد که چه سوالی وقت گیر است و با استفاده از هوش هیجانی قدرت نه گفتن را پیدا می کند .

 

5. نقاط قوتم را نگه می دارم و فکرهایم را اجرایی می کنم .

 

****

 

در ادامه این جلسه ، مازیار شیروانی مقدم مشاور تحصیلی کانون فرهنگی آموزش باحضور در جایگاه گفت: به طور کلی می توان گفت که ویژگی مشترک دانش آموزانی که تاکنون تصمیمات خود را ذکر کردند ، این بود که :

 

1. آنها که شفاف تر و واضح تر مسیر خود را می شناسند ، نتیجه بهتری می گیرند .

 

2. آنها که هدف های مشخص جزیی دارند ، می دانند که باید چه کار انجام دهند .

 

3. درک کلی از برنامه و کتاب درسی دارند . معمولا خود را به جای طراح می گذارند و نوع و شیوه مطالعه را طراحی می کنند .

 

4. دانش آموزان خوب خیلی سریع از کل به جز و عملیاتی کردن موضوع می رسند ؛ با زحمت و تلاش شروع می کنند ، مسیر و هدف را خوب می شناسند ؛ روش های خود را کشف و گاهی انتخاب می کنند و به اینکه نتیجه می گیرند اعتماد و ایمان دارند . 

 

****

در بخش سوم جلسه ، پنج دانش آموز برتر از گروه دختران نیز با حضور در جایگاه ، تصمیمات خود را به شرح زیر بیان داشتند :

 

سمیه فراهانی میانگین ترازم 7300 ضریب رشد 3+ رشته تجربی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. برنامه راهبردی نقشه راه است و از سردرگمی جلوگیری می کند . من در تمام مدت با برنامه راهبردی همراه خواهم بود .

 

2. علاوه بر تعیین برنامه درسی برای هفته اول و دوم ، وعده های تستی و تشریحی هم برای خودم تعیین می کنم و تشخیص می دهم که کجا باید تشریحی کار کنم یا تستی .

 

کاظم قلم چی : بهترین راه پیش بینی آینده ساختن آن است. و این دانش آموز آینده را میسازد.

 

3. به میزانی که به کنکور نزدیک می شوم به سوالات کنکور های گذشته و کتاب آبی اهمیت  بیشتر می دهم .

 

4. اشتباهات تمرین های تستی خود را طوری رفع می کنم که بتوانم سوال مشابه را در هر شرایط دیگر درست حل کنم .

 

5.  اولویت را با کتاب درسی می گذارم .

 

6. با نزدیک شدن به کنکور وزن مطالعه تستی را افزایش می دهم و بر روی کتاب زرد تمرکز می کنم . من در دوران تابستان بر روی کتاب زرد تمرکز کردم و نتیجه اش را هم دیدم ؛ پس از این تجربه استفاده خواهم کرد .

 

7. به هیچ عنوان از مدرسه جدا نمی شوم .

 

8. بعد از عید به طور کامل بر روی برنامه راهبردی تمرکز می کنم .

 

کاظم قلم چی گفت: پروژه هفتم برنامه راهبردی ، زمان سقوط و عدم شفافیت است . بنابراین دانش آموزان در این پروژه باید با برنامه راهبردی هماهنگ باشند .

 

9. در پایان هر روز کارهایم را ارزیابی می کنم .

 

10. در مسیر مدرسه  نکات مشاوره ای سایت کانون را مرور می کنم .

 

11. آزمون غیرحضوری را به شکل شبیه ساز برگزار می کنم تا برای آزمون آماده باشم .

 

12. در تعادل های خود پیش و پایه را در نظر می گیرم . زمان بیشتری را به درس خواندن در خانه اختصاص می دهم .

در مورد تعادل تستی و تشریحی با توجه به اینکه دانش آموز هستم و مدرسه می روم ، سهم متفاوتی را در بازه های زمانی مختلف برای خودم در نظر گرفته ام اما بدون شک به تشریحی خواندن توجه می کنم و با نزدیک شدن به کنکور تست بیشتری میزنم . 

 

****

 

زهرا حسین پور میانگین ترازم 7350 ضریب رشد 1+ رشته تجربی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. قبل از عید دروس را تمام نمی کنم.

 

2. تست ها را در برخی دروس به صورت مجموعه ای حل می کنم.

 

3. با اینکه فارغ التحصیل هستم ، از کتاب های پرتکرار استفاده می کنم.

 

4. در دو آزمون جمع بندی ، استفاده از کتاب های جمع بندی کمک زیادی به من کرد . در دوران نوروز نیز حتما از کتاب نوروزاستفاده می کنم.

 

5. تکمیل کلاسور ارزیابی را به روال نیم سال اول ادامه می دهم . زیرا در دوران جمع بندی استفاده از کلاسور ارزیابی مانند همایش جمع بندی دروس برای من می ماند .

 

6. انعطاف را به جای تقابل سرلوحه کار خود قرار می دهم .

 

7. با توجه به جدول جمع بندی هدف گذاری رنگ درس هایم را مشاهده می کنم و بررسی می کنم که آیا در مورد روش های مطالعه ام مطمئن هستم یا نه ؟ برای مثال در درس ادبیات با اینکه سبز هستم اما از روشم مطمئن نیستم .

 

****

 

رویا صفرزاده میانگین ترازم 6400 ضریب رشد 6-  رشته انسانی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. ساعت مطالعه ام را افزایش خواهم داد .

 

2. تست های بیشتری را حل خواهم کرد .

 

****

 

فاطمه منصوری میانگین ترازم 6650 ضریب رشد 5-  رشته انسانی

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل برقرار می کنم.

 

2. روش مطالعه درست برای درس دین و زندگی را کشف می کنم.

 

3. روشی که برای دروس ریاضی .  عربی و زبان داشتم را ادامه می دهم . هر شب 60 تست برای ریاضی ، عربی و یک Readingبرای زبان مد نظر قرار می دهم .

 

4.  در دوران طلایی نوروز نتیجه خوبی خواهم گرفت ؛ چون سال گذشته در شرایط مشابه قرار داشتم و این توانایی را در خودم می بینم که زیاد درس بخوانم.

 

5. غرور کاذب ندارم و سعی می کنم بدون غرور و برداشت ذهنی غلط درس بخوانم.

6. باافزایش کیفیت برنامه ریزی سعی در افزایش تلاش اختصاصی دارم.

 

****

 

مهدیه یساری میانگین ترازم 7500 ضریب رشد 1+ رشته انسانی آخرین دانش آموزی بود که برنامه هایش را گفت.

وی به ترتیب اولویت موارد زیر را بیان داشت:

 

1. قبل از هر کار حتما اهدافم را مشخص می کنم .

 

2. با برنامه آزمون ها کاملا همراه هستم .  از سال سوم در آزمون ها عضو بوده ام و تا به حال غیبت نداشته ام .

 

3. برای ساعت ها استراحم نیز برنامه دارم .

 

3. در درس خواندنم گاهی مطالعه گروهی را نیز قرار داده ام .

 

4. اهمیت اصلی را دربرنامه مدرسه قرار داده ام و برنامه آزمون ها را شخصی سازی کرده ام.

 

در انتهای جلسه نیز سایت انگلیسی کانون ، به دانش آموزان برتر و اولیا معرفی شد و یکی از دانش آموزان برتر متن زبان انگلیسی خود درمورد کانون را برای جمع قرائت کرد .

همچنین کاظم قلم چی در پایان جلسه به دو بخش سوالات دام دار و پرگفتگو در سایت کانون و همچنین فیلم های 3 دقیقه ای اشاره کرد.

 

..........................................

تهيه و تنظيم: زهرا مهدوي

شبکه خبري ICTPRESS 

 

 

فایل های ضمیمه

مقدمه جلسه : مفهوم کیفیت مطالعه ( 5 دقیقه )
صحبت های دانش آموزان پسر درباره کیفیت مطالعه ( بخش اول - 24 دقیقه)
صحبت های دانش آموزان پسر درباره کیفیت مطالعه ( بخش دوم - 30 دقیقه)
صحبت های دانش آموزان پسر درباره کیفیت مطالعه ( بخش سوم - 28 دقیقه)
صحبت های دانش آموزان دختر درباره کیفیت مطالعه ( 18 دقیقه)
معرفی بخش جدید سوال های دام دار و پرگفت و گو در سایت کانون (6 دقیقه)
Menu