گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ معصومه رجائی دوازدهم تجربی از تهران

خانواده ام همیشه حامی من بوده اند و هر بار که نتیجه آزمونم را نگاه می‌کنند من را تشویق می‌کنند و انگیزه و انرژی می‌دهند تا بتوانم بهتر پیش بروم اگر افت داشته باشم نیز تاکید می‌کنند تا تلاشم را بیشتر ک

گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ معصومه رجائی دوازدهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی : معصومه رجائی                                       

 پایه :‌ دوازدهم تجربی                                

نام شهر و استان : تهران 

شغل مادر : خانه دار                                                               

شغل پدر : آزاد

مصاحبه گر : غزال بدری


آیا تاکنون در آزمون‌ های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ ها چیست؟

خیر نداشتم ، پیوستگی برای من بسیار اهمیت دارد و دوست ندارم در هیچ آزمونی غیبت کنم ، غیبت در آزمون باعث می شود تا شما نتوانید با برنامه درس بخوانید و پیشرفت کنید.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانسته باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی باعث می شود که در گذر زمان شما با برنامه بهتری پیش بروید و درس بخوانید همچنین برنامه راهبردی یک برنامه اصولی است که باعث می شود با سیستمی مطمئن پیش بروید و درس بخوانید.


آیا در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید؟

تمام تلاشم را می کنم تا در این آزمون ها شرکت کنم زیرا کمک می کند تا در آزمون اصلی روز جمعه نتیجه بهتری بگیرم و تا قبل از آزمون اصلی فرصت این را داشته باشم که نواقصم را رفع کنم.


شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای شما دارد؟

توانستم با برنامه درس بخوانم ، استرسم کمتر شده ، پیشرفت اصولی داشته باشم از خودم توقع زیاد ندارم و منظم و بی استرس پیش می روم.


مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟

برنامه راهبردی کانون یک برنامه اصولی برای تمام دانش آموزان است حالا ما باید این برنامه را برای خودمان کمی تغییر بدهیم ، من به کمک پشتیبانم این برنامه را برای خودم شخصی سازی می کنم و بر اساس نقاط قوت و ضعف خودم برنامه ریزی می کنم تا در فاصله دو هفته هر آزمون بتوانم به برنامه برسم.


نقاط قوت شما کدام دروس هستند؟ روش مطالعه آن ها چگونه است؟

زیست و شیمی نقاط قوت من هستند ، به نظرم مهم ترین عامل پیوستگی است و من با برنامه ریزی که دارم تمام مباحث را مطالعه می کنم و هر روز در برنامه درسی ام قرار می دهم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ چه کمکی به شما می کند؟

بله با دفتر برنامه ریزی شما می توانید با خودتان رقابت کنید و جمع کل ساعت مطالعه و تست هایتان را داشته باشید بهترین رقیب هر دانش آموزی خود اوست با دفتر برنامه ریزی علاوه بر مطالعه درست انگیزه بیشتری نیز پیدا می کنید.


مهم ترین چیزی که از کانون یاد گرفته اید چیست؟

پیوستگی در درس خواندن و تلاش کردن است.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

ابتدا پاسخنامه سوالات را به خوبی مطالعه می کنم و سعی می کنم سوالاتی که بلد نیستم را دوباره بررسی کنم و بتوانم نکات مهم آن ها را یاد بگیرم ، اول سعی می کنم خودم سوال را حل کنم و اگر نتوانم سراغ پاسخنامه می روم.


شما از کدام منابع کانون استفاده می کنید؟

از کتاب های آبی قلم چی استفاده می کنم ، تست هایش من را به چالش می کشند و باعث می شوند بیشتر تلاش کنم و مطالب را بهتر بفهمم همچنین درسنامه این کتاب ها من را آماده تر می کند.


در طول این همه سال خسته نشدید؟

خیر علاقه ای که به موفقیت و درس خواندن دارم باعث می شود تلاشم پیوسته باشد و خسته نشوم.


چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ 

کانون من را با نحوه تست زنی و شرکت در آزمون ها آشنا می کند ، جامعه آماری بالا و تعداد زیاد شرکت کنندگان باعث می شود تا بتوانیم نتیجه درست تری از آزمون بگیریم و همچنین تمام رتبه های برتر دانش آموز کانون بوده اند.


نقش آموزشی خانواده ،‌ بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بوده است؟ 

آن ها همیشه کنار من بودند و به من کمک می کنند و حمایتم می کنند.


پدر و مادر نتایج آزمون را می بینند چه واکنشی دارند؟

خانواده ام همیشه حامی من بوده اند و هر بار که نتیجه آزمونم را نگاه می کنند من را تشویق می کنند و انگیزه و انرژی می دهند تا بتوانم بهتر پیش بروم اگر افت داشته باشم نیز تاکید می کنند تا تلاشم را بیشتر کنم.


به نظرتان مهم ترین ویژگی مثبت شما چیست؟

پیوسته تلاش کردن و ادامه دادن است.

Menu