گفت و گو با نگین نبیئی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت و گو با نگین نبیئی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی-----------

گفت و گو با نگین نبیئی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: نگین نبیئی

پایه: دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان: تهران

میانگین تراز: 6500

سال های حضور در کانون: 7 سال

 تعداد آزمون: بیش از 100 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم

مصاحبه گر: مریم حضرتی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟

من از سال ششم وارد کانون شدم ، کانون را یکی از دوستانم به من معرفی کرد و با راهنمایی های ایشان، در آزمون های قلم چی ثبت نام کردم و از همان سال تا سال دوازدهم به طور مداوم عضو کانون بوده ام .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت در آزمون ها باعث شد که من مدیریت زمان را یاد بگیرمو زمان هر تست دستم بیاید . همین مدیریت زمان به منکمک کرد استرس کمتری داشته باشم در جلسه آزمون، زمان کم نیاورم. من با شرکت مداوم در آزمون ها توانستم، استرسم را کمتر کنم و با تسلط بیشتری در آزمون ها شرکت کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 

بله من منطبق با برنامه راهبردی درس می خوانم و مباحث هر آزمون را از قبل آماده می کردم  و برای هر آزمون سرفصل ها را مرور می کردم و منطبق با برنامه کانون ، برنامه ریزی شخصی ام را انجام می دادم .

 

 از کدام منابع کانونی کدام کتاب‌های تالیف شده توسط کانون استفاده کرده‌اید؟ این کتب چه تاثیری بر پیشرفت شما داشته اند؟ 

من از کتاب های آبی و سه سطحی کانون بسیار استفاده می کردم. تست مباحث را اول با کتاب آبی شروع می کردم وبعد از تسلط سراغ کتاب سه سطحی می رفتم. کتاب سه سطحی، برای آشنایی با سوالات دشوار کمک زیادی به من کرد.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

من در همان روز آزمون از روی پاسخنامه سوالات راکنترل می کردم و تمام سوالات را بررسی می کردم. اول سراغ سوالات اشتباهم می رفتم و بعد سراغ سوالات ساده می رفتم وحتی سوالات درست را هم تحلل می کردم ونکات آن را یادداشت می کردم .

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید؟   

من در هر روز حدود 10 ساعت درس می خوانم و از این زمان حدود 80 درصد را به تست زنی اختصاص می دهم . در واقع تمرکز اصلی من بیشتر روی تست زنی است.

 

از کدام کارنامه کانون بیشتر استفاده می کردید ؟

معمولا از اکثر کارنامه ها استفاده می کنم ولی بیشترین استفاده را از کارنامه اصلی می کنم که وضعیت تراز و رتبه ونمره ام را ارزیابی می کنم  و این کارنامه برایم بسیار کمک کننده بود .

 

اولین تراز شما چند بود و الان به چه ترازی رسیده اید ؟

اولین تراز من حدود 5000 در مقطع دوازدهم بود ، به مرور پیشرفت کردم و اکنون میانگین ترازم به 6500 رسیده است . بیشترین زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم و تمام سوالات اشتباهم را بررسی می کنم .

 

توصیه ای به سایر دانش آموزان دارید ؟

سال کنکور، بسیار مهم است و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم، هم استرس داریم و هم به تمام دوره ها نخواهیم رسید. مهم ترین توصیه من این است که با برنامه ریزی درس بخوانید و برای همه دروس وقت بگذارید .

Menu