گفت و گو با حسین مقبول ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی

گفت و گو با حسین مقبول ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی از دزفول

گفت و گو با حسین مقبول ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : حسین مقبول

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

میانگین تراز :6133

سال‌های حضور در کانون : 4سال از سال یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است : 98آزمون

شغل مادر : خانه دار

شغل پدر : آزاد

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردی‌بهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟

تصمیم دارم آزمون های جامع را جدی تر کار کنم و با مرور و حل تست و تمرین بیشتر روی درس هایی که نیاز هست تمرکز کنم تا بتوانم در در کنکور تیرماه درصدهای بهتری بدست بیاورم.

 

 چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارید؟

با توجه به زمان باقیمانده تا کنکور تیرماه سعی دارم آزمون های سال قبل موجود در سایت کانون را کار کنم تا سطح واقعی خود را برای تیپ های مختلف سوالات بسنجم و متوجه شعف و قوت هایم شوم تا با مدیریت زمان بهتری همه مباحث را مرور کرده و بتوانم نتیجه دلخواهم را در کنکور کسب نمایم.

 

آیا توانستید در جلسه کنکور  سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟

با توجه به اینکه چهار سال عضو کانون بوده ام قدرت تشخیص سوالات را بدست آورده ام و چنین سوالاتی را بارها در آزمون های قلم چی حل کردم همین کمک زیادی کرد تا در جلسه کنکور با آرامش بتوانم سوالات ساده را به راحتی تشخیص داده و پاسخ دهم.

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله- با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان ابتدا به تشخیص سوالات ساده تر و حل آن ها پرداختم و از زمان باقیمانده برای حل سوالاتی که در مسیر علامت گذاری کرده بودم استفاده نمودم تا بتوانم بدون هیچ نگرانی از وقتم نهایت استفاده را ببرم.

 

اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردی‌بهشت اجرا می‌کنید؟

روی درس زیست شناسی بیشتر متمرکز می شدم زیرا در کنکور اردیبهشت نتیجه این درس مورد دلخواهم نشد و بعد از اعلام نتیجه متوجه شدم که اگر وقت بیشتری به این درس اختصاص می دادم و تست و تمرین بیشتری حل می کردم قطعا به درصد مورد علاقه ام می رسیدم.

 

آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟

بله- با توجه به اینکه نتیجه برایم مهم بود بلافاصله به تحلیل تک تک سوالات پرداختم تا به پاسخ هر سوال پی برده و درصدهایم را پیش بینی کنم و از طرفی متوجه اشتباهاتم شوم تا با درک درست آن ها برای کنکور تیرماه بهتر عمل نمایم.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

اولین تراز من 5600 بود،پیوستگی آزمون ها و نظم برنامه راهبردی و همچنین آزمون های جمع بندی به من کمک می کرد تا با پیدا کردن نقاط ضعفم بتوانم با افزایش ساعت مطالعه و حل بیشتر تست از کتاب های سه سطحی اشتباهاتم را برطرف کرده و به تراز 6450 برسم.

 

شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

در دوران جمع بندی با توجه به فشرده بودن برنامه و زمان محدود سعی کردم با حل آزمون های کتاب زرد مجموعه کنکور تجربی با تیپ سوالات کنکورهای سال های قبل آشنا شوم و با تحلیل و ارزیابی نهایی که انجام می دادم متوجه سطح واقعی و آمادگی ام برای کنکور پیش رو شوم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

سیکل منظم دو هفته یکبار آزمون دادن ، منطقی ترین روشی بود که کمک می کرد در فاصله های کوتاه و پیوسته آزمون دهیم و همین باعث شد تا مباحث انباشته نشود و در هر آزمون بخشی از اندوخته های ذهنی مان سنجیده و تحلیل گردد و همین باعث ایجاد آرامش و انگیزه برای ادامه مسیر بود.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 

شرکت در این آزمون ها کمک می کرد تا با سطح سوالات آزمون اصلی آشنا شوم، اشکالاتم را پیدا و رفع نمایم و با آمادگی بهتری در آزمون حاضر شوم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

بیشتر از کارنامه اصلی آزمون استفاده می کردم زیرا سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده بودم را به من نشان می داد و کمک می کرد با حل دوباره آن ها به شناخت بیشتر برسم، کارنامه هدف گذاری چند از ده های من را نسبت به همتراز هایم نشان می داد و کمک می کرد جایگاه واقعی خود را بدانم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید.

اعتقادم به برنامه راهبردی باعث می شد تا خارج از آن عمل نکنم زیرا به نحو ماهرانه ای طراحی و بخش های مشخص از مباحث را برای هر آزمون در خود جای داده بود و کمک می کرد بدون نگرانی به همه درس هایم برسم و حتی اگر گاهی جلوتر از مدرسه بود طبق عادت با پیش خوانی کردن همان مباحث خود را به برنامه می رساندم و از دوستانم در مدرسه جلوتر بودم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

روز جمعه بلافاصله بعد زا اعلام نتایج باردیگر به تمام سوالات آزمون پاسخ می دادم تا یادگیری هایم تثبیت شوند و با پی بردن به اشتباهاتم در سوالات ساده تر نزده و یا دام دار ها مشکلاتم را رفع نموده و آماده تر باشم.

 

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

روزانه به طور میانگین ده ساعت مطالعه می کردم که حدود چهار ساعت به مرور مباحث می پرداختم و 6 ساعت حل تست و تمرین از کتاب های آبی، زرد، سه سطحی و ... جهت تسلط بر آموخته ها و پیدا کردن نکته ها.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

دفتر برنامه ریزی یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که از شروع کارم در کانون همراهم بوده و با ثبت ساعت مطالعه برای هر درس در پایان هفته متوجه می شدم که چقدر از وقتم درست استفاده کرده ام تا از اتلاف آن بپرهیزم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های آبی، با توجه به تیپ مختلف سوالات کمک می کرد تا با استفاده از آن ها با سطح سوالات و دسته بندی کردن آن ها آشنا شوم.

کتاب سه سطحی، با توجه به حجم کمی که داشت مرور را آسان تر می کرد. 

کتاب های زرد، جمع بندی در زمان محدود تا روز کنکور را ساده تر می کرد.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

 با توجه به اینکه قبلا این دروس را خوانده ام سعی می کنم با یک مرور سریع به سراغ حل تست و تمرین بروم تا با کشف نکات اصلی در زمان کمتری به نتیجه بهتری برسم.

 

برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟

در تابستان با توجه به هدفم که کنکور سراسری بود سعی کردم برای پایه بیشتر تست کار کنم و برای دروس دوازدهم به نسبت مساوی ابتدا با مرور مباحث مورد نظر و بعد با حل تست و تمرین به تثبیت آموخته هایم بپردازم، اشتباهاتم را پیدا کرده و رفع نمایم.

 

بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.

درس ریاضی با 62درصد بهترین درس در کنکور اردیبهشت بود پیوستگی در حل تست و تمرین از سال های پایه به من کمک کرد تا اشراف بهتری به حل سوالات ریاضی داشته باشم و همچنین استفاده از کتاب های آبی و سه سطحی کانون به این امر سرعت می بخشید.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟

از نمونه سوالات امتحانی موجود در سایت کانون برای آمادگی جهت امتحانات نهایی استفاده کردم، شرکت در آزمون های تک درس مخصوصا درس زیست کمک می کرد متوجه نکات بیشتری شوم.

 

برنامه شما برای جمع بندی تا کنکور تیر چگونه است؟

با شرکت در آزمون های جامع و حل کنکورهای سال های قبل از طریق کتاب های زرد کانون سعی دارم با حل تست بیشتر و پیدا کردن اشکالاتم و رفع آن ها آمادگی بهتری برای کنکور تیرماه داشته باشم.

 

 

Menu