محمدرضا رمضانپور-دوران عید فرصت تغییر شیوه مطالعاتی ام بود

سلام. من محمدرضا رمضانپور هستم؛ رتبه 16 منطقه 1 و 32 کشوری کنکور تجربی سال 1401 و دانشجوی رشتۀ پزشکی دانشگاه تهران.

محمدرضا رمضانپور-دوران عید فرصت تغییر شیوه مطالعاتی ام بود

سلام. من محمدرضا رمضانپور هستم؛ رتبه 16 منطقه 1 و 32 کشوری کنکور تجربی سال 1401 و دانشجوی رشتۀ پزشکی دانشگاه تهران.

اهمیت دوران مرور و جمع بندی بعد از عید باعث شد تا این مقاله را بنویسم. در دوران بعد از عید سال کنکور خودم بایستی تغییراتی در نحوه درس خواندنم ایجاد می‌شد و احساس می‌کردم زمان آن رسیده که شیوۀ مطالعاتی خود را تغییر دهم.

بگذارید با آزمون 7 فروردین 1401 که اولین آزمون جمع بندی محسوب می‌شد شروع کنم. دروس عمومی اندکی من را شوکه کرد! عملکرد ضعیفم در ادبیات به من این هشدار را می‌داد که باید بیشتر روی ادبیات متمرکز شوم و تست‌های جامع زدن از ادبیات را شروع کنم. دروس اختصاصی تقریبا مطابق آنچه که انتظار داشتم بود، به جز درس زیست شناسی دهم که درصد 75 در کارنامه‌ام ثبت شد. نحوه آماده‌سازی من برای این آزمون به این شکل بود که در هفته اول دوران عید (21 تا 29 اسفند 1400) مطالب دهم را جمع بندی کردم. به این شکل که هر روز 4 دروس اصلی اختصاصی در برنامه ام بود و دروس عمومی را هم به صورت چرخشی و یک روز در میان در برنامه گنجانده بودم. در هفته دوم هم دروس پایۀ یازدهم را به همان شکل خواندم و یک روز قبل از آزمون هم به رفع مشکل  و حل آزمون مشابه سپری شد.

اما بعد از آزمون 7 فروردین طبق برنامه کانون تصمیم به جمع بندی مطالب نیمسال اول دوازدهم گرفتم. البته این مرور مطالب نیمسال اول نیاز بود؛ چون حدود 3 ماه از خواندن این مطالب می‌گذشت و بخش زیادی از این مطالب از ذهنم پاک شده بود. به نظر من در کل دوران جمع بندی بعد از عید، بیشترین پیشرفتی که داشتم در همین آمادگی آزمون جمع بندی نیمسال اول دوازدهم بود. از آزمون 7 فروردین نتیجه گرفته بودم که باید تست‌های بیشتر و سختتر از زیست کار کنم، نکاتشان را یادداشت کنم و مکررا آن‌ها را مرور کنم، تعداد تست‌های مسائل شیمی را بیشتر کنم و برای ریاضی تست‌های سختتر حل کنم. از آنجا که فیزیک نقطه قوتم بود نسبت به بقیه دروس برای من اولویت پایین‌تری داشت ولی همچنان تعداد تست‌هایم را در فیزیک حفظ کرده بودم.

بعد از این آزمون بخش‌هایی از پایه که باقی مانده بود مثل احتمال و هندسه و ... و بخش‌هایی از دوازدهم که مانده بود تا آخر فروردین تمام کردم و در نیمه اول اردیبهشت ماه هم مطالب نیمسال دوم دوازدهم را کامل مرور کردم. بعد از آن شروع به حل آزمون‌های جامع شبیه سازی کردم و در میان آن تمام مطالب پایه و دوازدهم را از ابتدا مرور کردم و تا انتهای خرداد این روند ادامه داشت.

اگر جای دانش آموزان امسال بودم، حتما طبق آزمون‌های جمع‌بندی کانون در دوران عید پیشروی می‌کردم، همانطور که در سال کنکور خودم این کار را انجام دادم و بعد از آن آزمون‌های جامع را شروع می‌کردم. آزمون‌های جامع تفاوت اساسی و مهمی با آزمون‌های مبحثی دارد و نمی‌توان نگرش جامع بینانه‌ای که در آزمون‌های جامع وجود دارد را با آزمون‌های مبحثی به دست آورد. در بعضی مواقع حتی از آزمون‌های درس به درس جامع (برای مثال 50 سوال زیست جامع) هم استفاده می‌کردم که در تنظیم زمان و افزایش سرعت تاثیر به سزایی دارد.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور با رتبه های برتر سال گذشته

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه

Menu