گفت وگو با دانیال محمدی؛دانش آموز برتر با تراز 7537

هدف اصلی من جمع‌بندی کامل دروس پایه در طول تابستان در کنار پیش‌روی سال دوازدهم بود تا در طی سال تحصیلی دوازدهم مشغله ذهنی بابت یادگیری یا تست زنی فراوان و زمان گیر پایه نداشته باشم.

گفت وگو با دانیال محمدی؛دانش آموز برتر با تراز 7537

 نام و نام خانوادگی:دانیال محمدی

مقطع و رشته :  دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : مریوان،کردستان

میانگین تراز : 7537

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟ دهم-138 آزمون

شغل و تحصیلات مادر :خانه دار،دیپلم

شغل و تحصیلات پدر :ارتشی،دیپلم


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

در پایه هشتم از طریق دوستان که در آزمون ها شرکت می کردند با کانون آشنا شدم و از سال دهم با قرار گرفتن در مسیر کنکور و به توصیه مدرسه و والدین در آزمون ها شرکت کردم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

سه سال پیاپی در آزمون ها حضور داشتم،دهم یازدهم و دوازدهم.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در مجموع در 55 آزمون شرکت کرده ام.

گفت وگو با دانیال محمدی؛دانش آموز برتر با تراز 7537

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهمترین نتیجه آزمون دادن برای من یافتن راه درست برنامه ریزی و منظم بودن در مطالعه طی بازه های زمانی دو هفته ای بود.در واقع پس از هر آزمون نقشه راه آزمون بعدی را در ذهنم ترسیم می کردم و بعد آن را بر روی کاغذ طبقه بندی می کردم و طبق برنامه درس می خواندم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر

 تا کنون در هیچ آزمون اصلی غیبت نداشته ام که دلیل اصلی آن حفظ استمرار و پیوستگی در مطالعه است.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

علاوه بر پوشش کامل تمامی محتوای کتاب درسی در طی سال تحصیلی و عدم ایجاد مبحثی با یادگیری ناقص در هر درس، باعث ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر و تلاش تا رسیدن به موفقیت نهایی می شود.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، در صورتی که مباحث بودجه بندی آزمون را  تا پایان هفته اول به اتمام برسانم جهت اطلاع از مباحثی که یادگیری آنها نیازمند وقت بیشتری است، حتما در آزمون هدف گذاری شرکت می کنم و در صورت نیاز بر طبق نتیجه آن برنامه هفته دوم را اندکی تغییر می دهم.


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله شرکت می کنم،آزمون مشابه پارسال گاهی اوقات دارای طراحان سوال متفاوتی نسبت به سال جدید است که باعث آشنایی با انواع طرز فکر ها مخصوصاً در درس زیست شناسی می شود و همچنین می توان نقاط ضعف را در آن تشخیص داد و چند روز آخر به رفع آنها پرداخت.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی را بعد از هر آزمون به طور کامل بررسی و تحلیل می کنم و کارنامه پروژه ای را در دوره های مختلف سال بررسی  و وضعیت خودم را نسبت به قبل مقایسه می کنم،همچنین از کارنامه ۵ نوع درس برای تشخیص نقاط قوت پایدار استفاده می کنم.

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله کاملا مطابق با برنامه راهبردی کانون مطالعه می کنم و با در نظر گرفتن بودجه بندی مشخص شده برای هر درس شروع به چینش برنامه شخصی می کنم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

بیشتر از روش بازیابی استفاده می کنم،چون فرصت کافی برای مطالعه مجدد به طور کامل و دوباره خوانی وجود ندارد و باید بر اساس ضعف ها تصمیم به مطالعه بیشتر آنها گرفت،ابتدا با امتحان گرفتن از خودم بخش هایی که نیاز به تست بیشتر دارد را مشخص می کنم.


در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده می کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

معمولا در درس زیست شناسی و شیمی کاربرد بیشتری برای من دارد و باعث مرور بهینه مطالب می شود.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

ابتدا سوالات غلط،سپس سوالات نزده را بررسی می کنم و در صورت داشتن زمان کافی بقیه سوالات را بررسی می کنم چون حتی بعضی از سوالات درست به ویژه در درس زیست شناسی ممکن است حاوی نکته ای در گزینه های نادرست باشند که در آزمون های بعدی استفاده شود.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

دچار افت شدید تراز نشدم و تراز آزمونم حداکثر در بازه ۲۰۰ تا ۳۰۰ عدد نوسان می کند و برای حفظ این شرایط و استمرار، خانواده ام با روحیه دادن به من کمک می کنند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درس زیست شناسی نقطه قوت من است و مطالعه آن را از کتاب درسی شروع می کنم و سپس سراغ تست زنی می روم و دوباره به کتاب مراجعه می کنم و این چرخه را تا یادگیری کامل ادامه می دهم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله در سال دهم در درس ریاضی مشکل داشتم که دلیل اصلی آن انتخاب منبع اشتباه و روش مطالعه نادرست بود که در طول سال تحصیلی با اصلاح این موارد به نقطه قوت من  تبدیل شد.


 نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

در مدرسه هم یادگیری اولیه را انجام می دهم و هم در کلاس های فوق برنامه سوالات چالشی را بررسی می کنیم،همچنین با قرار گرفتن در کنار دوستان و همکلاسی ها انگیزه من را برای ادامه مسیر افزایش می یابد.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب سه سطحی فیزیک  استفاده می کنم و در سال دهم و یازدهم سه سطحی های زیست شناسی و ریاضی را کار کردم که ویژگی مثبت آنها گلچین کردن سوالات با سطح بالاتر برای آمادگی نهایی آزمون است و حتی برای مرور هم قابل استفاده هستند.


 شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت 

قهرمان پیوستگی


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

از روش ضرب در و منها به صورت شخصی سازی شده در تمام آزمون ها و همچنین روش زمان های نقصانی را در برخی موارد استفاده می کنم.

دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

هدف اصلی من جمع‌بندی کامل دروس پایه در طول تابستان در کنار پیش‌روی سال دوازدهم بود تا در طی سال تحصیلی دوازدهم مشغله ذهنی بابت یادگیری یا تست زنی فراوان و زمان گیر پایه نداشته باشم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

از آنجا که هر کدام از درس ها را در سال تحصیلی مربوط به خودشان کار کرده بودم جهت مرور و بازیابی و همچنین حل تست های پیشرفته برنامه اصلی آن ها را در تابستان قرار دادم و جمع بندی کافی داشتم و بعد از آن بیشتر از طریق آزمون ها و مرور سریع مطالعه آن ها را انجام می دهم.


آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله هر روز با دوستان در این باره گفت و گو می کنیم و نظراتمان را در مورد منابع مطالعاتی  و یا شیوه های یادگیری و تست زنی و روش های منحصر به فرد حل برخی سوالات با یکدیگر مبادله می کنیم،اکثر دوستانم از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و در صورتی که تا پایان مسیر با همین قدرت و پیوستگی ادامه بدهند قطعا موفقیت بزرگی را رقم خواهند زد.


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

ابتدا باید از تمام دبیرانم در طی سال های تحصیلی تشکر کنم،اما لازم است به طور ویژه از استاد شریفی دبیر ریاضی تشکر کنم چون روش تدریس بسیار منظم و برنامه ریزی شده ای دارند و آموزش را با مثال های کتاب درسی و درسنامه ای جهت آمادگی برای امتحان نهایی شروع می کنند و سپس تمام تست های کنکور های اخیر و تست های چالشی و پیشرفته تالیفی در هر مبحث را بررسی و تحلیل می کنند،همچنین از استاد ربانی دبیر فیزیک سپاسگزارم که با اصرار و تاکید بر یادگیری مفهومی فیزیک ابتدا مباحث را به زبان ساده توضیح می دهند و سپس راه حل های تشریحی و نمونه سوالات نهایی را بررسی و در نهایت سوالات استاندارد و نیز دشوار فیزیک را با روش های متنوع تجزیه و تحلیل می کنند.


نمودار پیشرفت دانیال محمدی


Menu