نام و نام خانوادگی: حدیثه حاجی لی دوجی
رتبه کنکور 1402 : 90منطقه 3 634 کشور
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه ایران
تراز کنکور : 11137
تراز سوابق تحصیلی: 9919
نام شهر و استان: مراوه تپه - گلستان
میانگین تراز: 7100
سالهای حضور در کانون : 3 سال
چند آزمون شرکت کرده اید؟ 85 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار – زیر دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کسبه بازارو کشاورز- دیپلم
درصد دروس در کنکور 1402: ریاضی 21%
فیزیک 68%-زیست68%- شیمی 60%- زمین 56%
مصاحبهگر : توی محمد حاجی لی دوجی
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین آزمون شروع با پایه در مقطع دهم با تراز 6300 و آخرین آزمون جمع بندی مطابق با کنکور سراسری 7518.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
پیوستگی در شرکت در آزمون ها بدون غیبت در طول سه سال و ارزیابی آزمون روز آزمون.
برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
بیشترین وقت خود را برای جمع بندی پایه گذاشتم و روزانه 120 تست از کتاب جمع بندی و منتخب کنکور سراسری را کار می کردم و برای تحلیل آنها وقت کافی می گذاشتم.
شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
اختصاصی ها را مطابق با برنامه آزمون قلمچی پیشروی داشتم و به تدریج زمان بیشتری را برای دروس عمومی خود اختصاص می دادم.
از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روشتان چگونه بود؟
از اویل اردیبهشت جمع بندی را هر 5 روز یک مجموعه کار می کردم و از اویل خرداد همزمان با امتحانات نهایی 3 روز یک بار اجرا می کردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
تسلط به برنامه راهبردی را برای من مهیا می کرد و از سردرگمی و گیجی انتخاب مباحث من را دور نگه می داشت و تعداد مرورهایم را افزایش می داد.
از کدام تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
زمان نقصانی و روش ضربدر منها . بله در مدیریت زمان کنکور سراسری برای من خیلی موثر بود بطوری که سوالات زیست شناسی را در جلسه کنکور 2 بار مرور کردم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله،با شرکت در آزمون هدفگذاری ضعف مطالعاتی که در طول هفته قبل در دروس 12ام را داشتم را متوجه می شدم و در طول هفته بعد تست بیشتری را برای آن مباحث کار می کردم. و با شرکت در آزمون های مشابه پارسال مباحثی که نیازبه مرور بیشتر داشتم را، متوجه می شدم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
تصویر پاسخبرگ کارنامه اصلی و کارنامه 5 نوع درس
از کارنامه اصلی برای تحلیل پاسخ های اشتباه خودم و ارزیابی سوالات پاسخ نداده ساده استفاده می کردم و درکل برای تحلیل آزمون من بسیار سودمند بود و از کارنامه 5 نوع درس همیشه برای افزایش تعداد نقاط قوت خود استفاده می کردم و سعی می کردم سطح یادگیری همه درس ها را به تعادل برسانم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله ،تعداد تست هایم که باید برای مباحث آن آزمون می زدم را مشخص می کردم و به روز های آتی آن ها را تقسییم می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
همه سوالات را بررسی می کردم و نکات مهم آن ها را یادداشت می کردم و کنار هر تست علامت می زدم که غلط زدم یا درست و اینکه آیا نیاز به مرور مجدد دارند یا نه!
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
روز هایی که مدرسه می رفتم 7 تا 7/5 ساعت.و روز های تعطیل 10 تا 12 ساعت مطالعه می کردم .اوایل سال درسنامه ها را کامل می خوندم و تست های آموزشی را در دور اول کار می کردم و سپس تست زماندار می زدم .اما در دوران جمع بندی کتاب درسی و نکاتم را مرور می کردم و بیشتر تست زماندار و مبحثی کار می کردم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
دفتر برنامه ریزی به عنوان یک ابزار خود کنترلی، میزان ساعات مطالعه ام در روز های متفاوت و در نهایت در طول هفته های متفاوت را نشان میداد به همین دلیل نوسان مطالعاتی و مشکلاتم در شیوه درس خواندن را نشان می داد وبرای من بسیار مفید و گره گشا بود.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های سه سطحی واقعا برای انسجام دادن مطالب در ذهن به لحاظ داشتن سئوالات مناسب برای مروردروس درسطح بالا و نکات آموزشی خوبی که داشت سطح یادگیری من را بهبود می داد و همینطور مجموعه زرد 12کنکور هم بسیار مفید بود. یک شبیه ساز واقعی کنکور بود. در برگیرنده تمام نکات اصلی و پرتکرار کنکور بود.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
همزمان با آزمون ها آن ها را مطالعه می کردم در واقع نکاتی که قبلا خوانده بودم و یادداشت کردم را مرور می کردم و سپس سوالات از متوسط تا سخت کار می کردم و همینطور به صورت مبحثی جمع می کردم البته درس به درس تفاوت هایی هم بینشان وجود داشت.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
تنها کاری که کردم از برنامه آزمون ها جدا نشدم و منطبق با برنامه آزمون ها پیش می رفتم. و هر جا احساس می کردم نمی توانم به برنامه برسم ساعت مطالعه خودم را افزایش می دادم.
از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟
من از اول سال چون مدرسه می رفتم دروس عمومی را همراه با تدریس معلم هایم مطالعه می کردم و مثلا هر دو هفته یکبار یک درس از هر کدام از دورس عمومی مطالعه می کردم و آزمون های کلاسی مدرسه در دورس عمومی را جدی می گرفتم و بعد نوروز هم زمان بیشتری را بر روی آنها گذاشتم و دروس اختصاصی را در کنار آمادگی برای کنکور درسنامه ها را خوب مطالعه می کردم تا نسبتا برای سوالات تشریحی آماده باشم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
من ازاول تابستان سال دوازهم چون تراز هایم پیشرفت زیادی داشت و از 6500 به 7500 رسیده بود خیلی به خودم امیدوار بودم که دو رقمی بیارم و لحظه ای که رتبه اعلام شد اول شوکه شده بودم ولی بعد از آن مادرم و پدرم به من تبریک گفتند و خیلی خوشحال بودند و من هم از آن ها بابت تمامی زحماتشان به ویژه سه سال آخر تشکر کردم.