روش افزایش ساعت مطالعه

قدم اول بدون شک این است که از روی برنامه درس بخوانید. برنامه ریزی باعث می‌شود شما معیاری برای مقایسه داشته باشید.

روش افزایش ساعت مطالعه

هفته اول – نیم ساعت به میزان مطالعه در روز خود اضافه کنید.

فرض کنیم شما الان روزی ۳ ساعت مطالعه می کنید و این کار برای شما کار سختی نیست. هفته اول سعی کنید مطالعه روزانه خود را به روزی 3/5 ساعت برسانید و میزان مطالعه روزانه خود را یادداشت کنید.

برای بالا بردن ساعات مطالعه در روزهای اولیه به چند نکته دقت کنید:

  1. سعی کنید بازدهی مطالعه خود را افزایش دهید. برای بالا بردن بازده مطالعه، مثلا اگر همین 3 ساعت مطالعه روزانه را در مدت 5 ساعت اجرا می کنید، حلا سعی کنید، آن را در 4/5 ساعت اجرا کنید.
  2. زمان های مرده یا پِرت خود را بشناسید و از ایجاد آنها جلوگیری کنید.
  3. زمان های استراحت خود را تا جای ممکن کوتاه کنید. یادتان باشد که در زمان استراحت مغزتان سرد می شود و برای مطالعه باید دوباره گرمش کنید.

  4. هفته دوم – مطالعه خود را تثبیت کنید.

    اگر در پایان هفته اول، توانسته بودید در حداقل ۵ روز از روزهای هفته، 3/5 ساعت مطالعه را اجرا کنید، یعنی در هفته اول موفق شده اید. حالا در هفته دوم باید سعی کنید مطالعه 3/5 ساعت روزانه را تثبیت کنید.

    اگر موفق نشدم ساعت مطالعه خود را افزایش دهم چه کنم؟

    اگر در هفته اول خوب عمل نکردید، باید همان کاری که در هفته اول انجام دادید را تکرار کنید. یعنی به هفته تثبیت نمی رسید.

    اگر در مرحله تثبیت خوب عمل نکردید، دوباره تکرارش کنید. حتی اگر هفته تثبیت را به خوبی اجرا کردید، در صورتی که صلاح می دانید آن را تکرار کنید.

     

    هفته سوم – افزایش مجدد ساعت مطالعه

    حالا بعد از تثبیت ساعت مطالعه در هفته دوم باید ساعت مطالعه خود را مجددا نیم ساعت افزایش دهید و به ۴ ساعت در روز برسانید و به همین منوال ادامه دهید تا میزان مطالعه روزانه خود را به مقدار مورد نظرتان برسانید.


مطالب مرتبط

Menu