در نیمسال دوم سعی کردم نقاط قوتم را تثبیت کنم- امیرحسین مختاری

در نیمسال دوم سعی کردم نقاط قوتم را تثبیت کنم- امیرحسین مختاری کانون فرهنگی آموزش قلم چی

در نیمسال دوم سعی کردم نقاط قوتم را تثبیت کنم- امیرحسین مختاری

سلام من امیرحسین مختاری هستم. رتبه 163 منطقه3، کنکور انسانی سال 1398 دانشجوی رشته حقوق دانشگاه خوارزمی تهران

 بعد از تمام شدن امتحانات ترم اول و نیمسال اول تحصیلی، از آنجایی که فشار و سختی زیادی را در ایام امتحانات متحمل شده بودم، خیلی دلم میخواست که استراحت خوبی داشته باشم تا خستگی امتحانات به در شود. اما از طرفی هم دلم نمیخواست که حتی کوچکترین فرصت رو هم از دست بدم. ازاین رو بلافاصله بعد از امتحانات شروع به مطالعه دوباره کردم. اولین و مهمترین کاری که در شروع نیمسال دوم انجام دادم، تغییر شیوه مطالعه درس ریاضی بود. 

دراین درس من فقط درسنامه را حفظ میکردم و تست و مثالهای کمی را هم حل میکردم. درصد متوسطی هم در این درس داشتم اما ترجیح میدادم که بیشتر تمرین کنم تا درصد بهتری کسب کنم. کاری که کردم این بود که در حین مطالعه هر مبحث، مثالها و تمرین­های زیادی را حل میکردم و بعد از تمام شدن مطالعه هم، تست آموزشی زیادی را حل میکردم تا هم به تسلط برسم و خوب یاد بگیرم و هم سرعت تست­ زنی خودم را افزایش بدم. ضمن اینکه در نیمسال اول، درس ریاضی را بصورت درس به درس و از سال دهم شروع به خواندن کرده بودم. اما در نیمسال دوم تصمیم گرفتم تا مباحث را بصورت موضوعی بخوانم تا به شناخت و یادگیری بهتری برسم.

با توجه به گذشتن یک نیمسال تحصیلی، به شناخت خوبی از خودم و اشکالاتم رسیده بودم. پس تصمیم گرفتم در عین اینکه نقاط قوت خودم را حفظ میکنم، به اشکالات و ضعف­های خود در سایر درس ها نیز بپردازم و وقت بیشتری را به این اشکالات اختصاص دهم. به عنوان مثال، از اواسط بهمن ماه، هر شب زمان کوتاهی را صرف تمرین عروض سماعی میکردم که این تکرار و تمرین مستمر تاثیر مثبتی در تست­ زنی من داشت. با شروع نیمسال دوم تغییر خاصی در سبک مطالعاتی خود ندادم و به همان سبک و شیوه سابق مطالعاتی خود در نیمسال اول، به مطالعه ادامه دادم. اما از آنجایی که یک نیمسال گذشته بود و به   زمان کنکور نزدیک­تر شده بودم، سعی کردم که با انسجام و تمرکز بیشتری مطالعه کنم. از طرفی بسیاری از دروس پایه را که قبلا خوانده بودم، از روی خلاصه ­نویسی های خود مرور میکردم و تست میزدم تا مطالب فراموش نشود، بلکه تثبیت شود.

 از طرفی دیگر نیز توجه خاصی به مباحث نیمسال دوم پایه دوازدهم داشتم تا هم برای کنکور و هم برای امتحان نهایی آمادگی داشته باشم. ضمن اینکه از اسفندماه به بعد، ساعت مطالعه خود را به مقدار محسوسی افزایش دادم تا هم زمان مناسبی برای مرور و مطالعه مباحث جدید داشته باشم و هم اینکه با توجه به نزدیک شدن به دوران نوروز و دوران جمع­بندی پایه، آمادگی کافی برای مطالعه با ساعت بالا در نوروز داشته باشم.


دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو امیرحسین مختاری به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور

به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.

لینک صفحه پشتیبان ویژه



Menu