گفتگو با علی ایزدی دانش‌آموز جسمی حرکتی با تراز 6603

علی ایزدی دانش آموز دارای آسیب جسمی حرکتی، داوطلب کنکور در رشته علوم تجربی با میانگین تراز 6603 از شهرستان آباده در استان فارس است.

گفتگو با علی ایزدی دانش‌آموز جسمی حرکتی با تراز 6603

علی ایزدی دانش آموز دارای آسیب جسمی حرکتی، داوطلب کنکور در رشته علوم تجربی با میانگین تراز 6603 از شهرستان آباده در استان فارس است.


در ادامه، مطالبی بیشتر درباره علی ایزدی را مطالعه خواهید کرد که در نتیجه گفت و گوی همکاران گروه استثنایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) با وی آماده شده است:

مدت چهار سال است که در آزمون های برنامه ای کانون شرکت می کنم. برای هر آزمون به کمک مشاوره های بخش استثنایی کانون قلم چی که از تهران با من تماس می گیرند و همچنین با تکیه بر تجربه شخصی خود برنامه ریزی می‌کنم، به طوری که در چارچوب برنامه راهبردی، هر 3 روز یکبار برنامه 3 روز آینده ام را مینویسم و در انجام آن کوشا و متعهد هستم.

امسال توانستم در آزمون ها به تراز 6999 دست یابم. علت این رشد تراز، برنامه ریزی دقیق، اصلاح شیوه مطالعه، کنترل استرس، مدیریت زمان در جلسه آزمون و استفاده از کتاب های کانون مخصوصا کتاب های آبی زیست و فیزیک بود. در مورد این کتاب ها باید بگویم سوالات شناسنامه دار و پیمانه ای،  ویژگی بارز این منابع هستند که در یافتن روش های صحیح مطالعه، کمک بسیاری به من کرد.

چالش های من در درس خواندن بیشتر به دلیل شرایط جسمانی ام بود؛ ضعف عضلانی باعث میشد در مورد آینده ام ناامید شوم و انگیزه ام کم شود. سختی رفت و آمد به مدرسه، کلاس، خانه و... به نوبه خود چالش بزرگی بودند اما با همت و اراده خود و همراهی خانواده ام سعی کردم بر آنها چیره شوم و با مثبت اندیشی و تعیین هدف به طور پیوسته تلاش کنم.






خانواده مهمترین حامی من در همه چالش های زندگیم بوده اند؛ آنها سعی میکنند با ایجاد انگیزه و امیدواری من را در مسیرم همراهی کنند. برادرم با صحبت هایش همیشه من را تشویق به پیشرفت و حرکت می‌کند و همواره نقاط قوتم را یاد آوری میکند. البته دوستان بسیار دلسوز و موفقی دارم که در مسیر تحصیل بخصوص امسال، از هیچ کمکی دریغ نکرده اند و از همه آنان تشکر میکنم.

علاوه بر درس خواندن، در زمینه های هنری مثل خطاطی و نقاشی، چندین مقام در سطح شهرستان و استان در طول تحصیلم کسب کرده ام. هدف من از قبولی کنکور، تحصیل در رشته داروسازی است که امیدوارم به آن دست یابم.

توصیه من به دانش آموزانی که میخواهند همانند من با شرایط جسمی دشوار وارد عرصه رقابت شوند این است که با خیال راحت، با دلی پر از امید به هدف خود فکر کنند و همیشه سعیشان این باشد که اهداف بزرگتر را تبدیل به چند هدف کوچک کنند تا در مسیر رسیدن به هدف بزرگ، هم لذت ببرند و هم انگیزه شان حفظ شود.




مصاحبه کننده: فاطمه گرجی

سردبیر: ادریس فتحی

منبع :

Menu