مصاحبه با فاطمه شش پری دانش آموز مدرسه تیزهوشان گچساران

خاله ام در دوران دبیرستان در آزمون‌های کانون شرکت می‌کرد. او توانست در رشته پزشکی در دانشگاه جندی شاپور اهواز قبول شود و الان یک سال است که فارغ التحصیل شده و مشغول به کار است...

مصاحبه با فاطمه شش پری دانش آموز مدرسه تیزهوشان گچساران

نام و نام خانوادگی دانش آموز: فاطمه شش پری    میانگین تراز: 6704

مقطع و پایه :متوسطه اول-هشتم                                                                                                        

نام و نوع مدرسه دبستان: پایه اول تا پنجم :  آموزشگاه شاهد -دولتی

                                            پایه ششم : آموزشگاه فرهنگیان -دولتی

نام و نوع مدرسه متوسطه 1:آموزشگاه فرزانگان -استعداد های درخشان

شهر :گچساران                                          استان:کهگیلویه و بویر احمد

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟ از سال 1401 عضو كانون هستم و در 18 آزمون اصلی و 13 آزمون مکمل شرکت کرده ام.

شغل و تحصیلات مادر:کارمند آموزش پرورش ، معاون-فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر:کارمند اداره ابفا-فوق لیسانس

مصاحبه گر: گلناز محمدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟ 
  2. کانون قلم چی از آموزشگاه های نام آشنا در زمینه برگزاری آزمون های علمی و آمادگی کنکور می باشد که من هم به واسطه اعضای خانواده ، مادرم و دوستانم با کانون آشنا شدم.

بله ، خاله ام در دوران دبیرستان در آزمون های کانون شرکت می کرد. او توانست در رشته پزشکی در دانشگاه جندی شاپور اهواز قبول شود و الان یک سال است که فارغ التحصیل شده و مشغول به کار است.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 
  2. من با شرکت در آزمون های کانون با مدیرت زمان و شیوه های تست زنی بیشتر آشنا شدم . همچنین هر هفته با دادن ازمون ها درس های داده شده را مرور و از انباشته شدن احتمالی دروس جلوگیری می کنم.
  3. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ خیر ، خسته نشده ام چون با آگاهی بوده و می دانم که تمرین و تکرار زیاد باعث یادگیری و تثبیت بهتر مطالب در ذهن می شود.

  4. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟ 
  5. پشتیبان تحصیلی من پدر و مادرم هستند ، البته که مادرم به واسطه تجربه کاری با دانش آموزان زیادی که داشته من را به بهترین شکل در زمینه روش های مطالعه و یادگیری راهنمایی می نماید.

  6. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

 کارنامه سوال محور ، من از کارنامه سوال محور به این دلیل استفاده می کنم که در این کارنامه سوالات غلط ، سفید و دام دار مشخص شده و می توانم نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف و اشتباهات خود را برای آزمون بعد رفع کنم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟ برنامه آموزشی مدرسه ی ما  با برنامه راهبردی کانون هماهنگ نیست اما من سعی می کنم تا جایی که بتوانم و زمان اجازه دهد خود را با برنامه راهبردی آزمون ها هماهنگ کنم. 

  2. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟ من تقریبا در تمام دروس عملکرد خوب و قابل قبولی دارم . با ورود به مقطع متوسطه اول روش مطالعه خود را در دروس حفظیاتی تغییر داده و نتیجه خوبی هم کسب کردم. در امتحانات مدرسه هم در تمام درس ها نمرات کامل کسب نموده ام.

  3. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 
  4. خیر معمولا درسی نبوده که در آن ضعیف بوده باشم اما با تغییر روش خود در خواندن دروس حفظیاتی حفظ کردن آن ها برایم راحت تر شده است.

  5. روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ 
  6. با توجه به برنامه هفتگی مدرسه ام ( جهت خواندن دروس تدریس شده در روز ، پیش خوانی دروس روز بعد ، پرسش و یا امتحان ) ساعت مطالعه ام متغیر است . میانگین ساعت مطالعه ام بین 4 تا 6 ساعت می باشد.  معمولا برای امتحانات مدرسه و آزمون های کانون تست میزنم و بیشتر زمان خود را به حل سوال های تشریحی می پردازم تا سوال های تستی.

  7. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟ 
  8. در ابتدا سعی میکنم همه دروس را به طور کلی بررسی کنم اما با توجه به تراز خوبی که در درس فارسی دارم ، به صورت دقیق تری آن را بررسی میکنم تا ببینم که مانند آزمون های قبل نتیجه خوبی کسب کرده ام یا نه . از آن جایی که دو درس ریاضی و علوم مهم هستند ، این دو درس را هم با دقت بیشتری بررسی میکنم تا ایرادات خود را رفع کنم. 

برای رفع ایرادات خود ، نوع اشتباه خود را بررسی میکنم که ناشی از بی دقتی یا نقص در یادگیری ام بوده. سپس با مرور کردن و حل تست ایراد خود را رفع میکنم. 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ بله دارم . برنامه ریزی در هر کاری باعث کسب نتیجه بهتر می شود و من هم با داشتن برنامه ریزی هم به مطالعه هدف دار و هم به تفریح و استراحت می پردازم.
  2. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟  من بیشتر از کتاب  های آبی کانون استفاده میکنم . درس نامه های خوبی دارند و سوالات استاندارد و خوبی هم دارند .
  3. از کلاس چندم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟  کلاس هشتم.

آیا در این سال‌ها در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟ خیر ، من در هیچ کدام از ازمون ها غیبت نداشته ام و اگر امکان شرکت در ازمون حضوری نداشتم به صورت انلاین شرکت می کردم.

  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟ بله شرکت کردم.

  2. آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ 
  3. برنامه آموزشی مدرسه مان با برنامه راهبردی کانون هماهنگ نیست اما من سعی می کنم تا جایی که بتوانم و زمان اجازه دهد خود را با برنامه راهبردی آزمون ها هماهنگ کنم. 

  4. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ تحلیل آزمون را سعی می کنم در همان روز جمعه که کار کمتری هم دارم انجام دهم اما اگر امکانش نبود در طول هفته روزی که درس هایم سبک تر باشد انجام می دهم. برای تحلیل آزمون در ابتدا سوالاتی که اشتباه زده ام را مشخص می نمایم سپس  نوع اشتباه خود را مشخص میکنم که ناشی از بی دقتی یا نقص در یادگیری ام بوده. سپس با مرور کردن و حل تست ایراد خود را رفع میکنم.

آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟ 

بله ، سوالات اشتباه و نزده خود را در آن یادداشت کرده و برای آزمون های بعد و آزمون های مدرسه ام شب قبل از ازمون آن ها را مرور می کنم.


  1. فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟ پشتکار ، تلاش مداوم و احساس مسئولیت .

  2. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ 
  3. بله ، کارهای مورد علاقه ام مانند تمرین موسیقی ، رفتن به کلاس زبان ، عکاسی ، خواندن کتاب های رمان  ، دیدن فیلم و ...

  4. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟ 
  5. بله ، کتاب های داستانی . بله ، به رمان های جنایی و ماجراجویی علاقه دارم و همچینین برای تقویت زبان انگلیسی که به آن علاقه زیادی دارم ، بیشتر رمان ها را به زبان انگلیسی میخوانم .

  6. آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ 
  7. بیشتر ارتباط من با دوستانم در محیط مدرسه است اما اگر هنگام درس خواندن با مشکلی مواجه شوم ، از طریق تماس تلفنی یا تصویری با آن ها در ارتباط بوده و ایراد خود را برطرف می کنم. تمام دوستان من وضعیت درسی خوبی دارند و جزء رتبه های برتر مدرسه و کانون می باشند.

در پایان از زحمات مسئولان کانون قلم چی گچساران به خصوص پشتیبانم سر کار خانم محمدی برای انجام این مصاحبه و همچنین زحماتی که در طول دوره حضورم در برنامه های کانون به طور پیوسته به عهده دارند تقدیرو تشکر می کنم.

مصاحبه با فاطمه شش پری دانش آموز مدرسه تیزهوشان گچسارانفاطمه شش پری-گچساران

 

Menu