کمدهایی که بسته ماند

روزهایی که به‌خاطر کرونا در خانه ماندیم، نکته‌ی خیلی مهمی ذهنم را به خود مشغول کرد.

کمدهایی که بسته ماند

روزهایی که به‌خاطر کرونا در خانه ماندیم، نکته‌ی خیلی مهمی ذهنم را به خود مشغول کرد. روزهای زیادی بود که درِ کمد لباس‌ها و کفش‌هایم را باز نکرده بودم. لباس‌های متنوع و کفش‌های رنگی و خیلی چیزهای دیگری که این روزها برایم بدون استفاده ماند، من را به فکر واداشت. من چقدر با احساس تنوع‌طلبی و پیروی از مُد، به محیط‌زیست ضرر زدم! آیا نمی‌شود فقط به اندازه‌ی نیازمان خرید کنیم و با نظم و پاکیزگی از داشته‌هایمان محافظت کنیم تا دوره‌ی طولانی‌تری برایمان بمانند؟ پوشیدن لباس تکراری، اما آراسته چه ایرادی دارد؟ آیا پوشیدن لباس‌های متنوع صرفاً برای زیبایی و ایجاد تنوع و بدون فکرکردن به بلایی که مصرف‌گرایی بر سر طبیعت می‌آورد، کمی خودخواهی نیست؟

تصمیم گرفتم کمدم را بررسی کنم و این بررسی به من نشان داد که تا سال‌ها از خریدکردن بی‌نیازم و می‌توانم از همین چیزهایی که دارم، مدت‌ها استفاده کنم. من سبک زندگی خودم را دارم و باید اول خودم به این روش احترام بگذارم. حالا اگر جامعه به روال سابق برگردد، به مهمانی برویم، مدرسه‌ها باز شوند، تفریح و ورزشی در کار باشد، می‌دانم که پوشاک و ابزار کافی دارم و دیگر به سراغ خرید چیزهای جدیدی که صرفاً با هدف ایجاد تنوع یا ایجاد روحیه‌ی خوب خریداری می‌شوند، نمی‌روم.

اگر پوشاک و وسایل تزئینی را نخریم، چه بلایی به سر صنایع متعدد می‌آید؟

خیلی تحقیق کردم و فهمیدم که بهتر است راه درست را برویم و با ازبین‌بردن عادت مصرف‌گرایی، دوست خوبی برای محیط‌زیستمان باشیم. صنایع هم راه خودشان را پیدا می‌کنند و به سمت صنعت پایدار و دوست‌دار محیط‌زیست قدم برمی‌دارند.

منبع :

Menu