همه‌چیز از اتاق خودمان شروع می‌شود

همه‌ی ما از کودکی باید ویژگی‌های خوب را در خودمان پرورش دهیم.

همه‌چیز از اتاق خودمان شروع می‌شود

همه‌ی ما از کودکی باید ویژگی‌های خوب را در خودمان پرورش دهیم. مثلاً باید منظم باشیم، مسئولیت‌پذیر باشیم و در کارهایمان برنامه‌ریزی داشته باشیم. یکی از راه‌های تمرین مسئولیت‌پذیری این است که در خانه و در جامعه، مصرف‌کردن درست را تمرین کنیم. همه‌چیز از اتاق خودمان شروع می‌شود.

هوشمندی در مصرف منابع و امکاناتی که در اختیار داریم، بسیار مهم است. همه‌چیز از اتاق خودمان شروع می‌شود. راهکارهای زیر به ما کمک می‌کند که با مدیریت مصرف منابع، فرزند مسئولیت‌پذیرتری برای پدر و مادرمان باشیم.

- در خانه لامپ‌هایی را که به روشنایی آن‌ها نیاز نداریم، خاموش کنیم. در طول روز استفاده از نور خورشید منطقی‌تر است.

- گاهی بدون اینکه لزومی داشته باشد تلویزیون یا کامپیوترمان را روشن می‌گذاریم. بهتر است حواسمان به مصرف برق باشد.

- در فصل‌ گرما لزومی ندارد در بعضی از شهرها در تمام شبانه‌روز از وسایل سرمایشی استفاده کنیم. گاهی بازکردن پنجره‌ی اتاقمان کافی است.

- مدیریت مصرف آب در زمان حمام‌کردن یا شست‌وشوی دست و صورتمان به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. فرد مسئولیت‌پذیر، درباره‌ی منابع خدادادی احساس مسئولیت می‌کند.

- می‌توانیم مصرف وسایل و پوشاک و حتی تغذیه‌ی خود را مدیریت کنیم. حتی دورریختن نابجای کاغذها، پوشاکی که می‌توانیم هنوز از آن‌ها استفاده کنیم یا غذایی که بعداً می‌توانیم آن را بخوریم، نادرست است. باید برای داشته‌هایمان شکرگزار باشیم.

شما هم به اطراف خود نگاه کنید. حتماً در طول روز بارها و بارها وضعیتی برایتان پیش می‌آید که می‌توانید مصرف‌کردن درست را تمرین کنید و ثابت کنید که به زیور ارزشمند مسئولیت‌پذیری آراسته شده‌اید. شما در مصرف چه منابعی صرفه‌جویی می‌کنید؟

منبع :

Menu