مدیریت جانانه برای اصلاح الگوی مصرف

در روزهایی که تعطیل بودیم و بیشتر در کنار هم بودیم، کلی مطلب تازه و جذاب از پدرم یاد گرفتم و این بار می‌خواهم مهم‌ترین و به‌روز‌ترین آن‌ها را بازگو کنم.

مدیریت جانانه برای اصلاح الگوی مصرف

در هر خانواده‌ای هر روز موضوعات جدیدی برای ایجاد گفت‌وگوی صمیمانه در میان اعضای خانواده وجود دارد؛ اما پدر من عادت دارد از فرصتی که برای درکنارهم‌بودن داریم، استفاده کند و موضوعاتی را با ما در میان بگذارد که برایمان علاوه بر ایجاد ارتباطی صمیمانه، یادگیری به همراه داشته باشد. در روزهایی که تعطیل بودیم و بیشتر در کنار هم بودیم، کلی مطلب تازه و جذاب از پدرم یاد گرفتم و این بار می‌خواهم مهم‌ترین و به‌روز‌ترین آن‌ها را بازگو کنم.

در ماه‌های گذشته، میزان بارش در کشورمان رشد زیادی داشته است و از خشک‌سالی عبور کردیم. به‌اصطلاح اکنون در ترسالی قرار گرفته‌ایم و این خبر بسیار خوبی برای محیط‌زیست کشور ماست؛ اما وظیفه‌ی ما در زمینه‌ی مصرف آب در سال‌های پربارش چیست؟ آیا می‌توانیم هرچه دلمان می‌خواهد، آب مصرف کنیم؟

پدرم معتقد است تحت هر شرایطی باید الگوی مصرف را بهینه کرد. باید نگاه خلاقانه داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. منابع طبیعی منابعی است که طبیعت سخاوتمندانه به‌صورت ثروت در اختیار ما قرار می‌دهد. هر ثروتی ارزش نگهداری و مدیریت دارد و آب از همه‌ی این‌ها مهم‌تر است.

من هم در جایگاه دانش‌آموز دوست‌دار محیط‌زیست می‌توانم در خانه و مدرسه، مدیریت جانانه‌ای در اصلاح الگوی مصرف داشته باشم و در خانه هم مراقب میزان مصرف آب در خانواده باشم. من همیار محیط‌زیستم.

منبع :

Menu