زیباسازی کلاس با همکاری طبیعت

قبل از شروع بهار، آقا معلم برایمان یک تکلیف بهاری مشخص کرد.

زیباسازی کلاس با همکاری طبیعت

قبل از شروع بهار، آقا معلم برایمان یک تکلیف بهاری مشخص کرد. از ما خواسته بود تا در دوران عید، به اطرافمان خوب نگاه کنیم و با وسایل دورریختنی و مواد طبیعی، مثل سنگ و چوب، اثری هنری و زیبا برای دیوار کلاس طراحی کنیم و بسازیم. قرار بود در این اثر هنری، از شکل‌های هندسی ریاضی بهره بگیریم و آقا معلم به دقت و ظرافت و هوشمندی ما در طراحی و اجرای کار نمره بدهند. برای این کار اجازه داشتیم از اینترنت یا کتاب‌ هم ایده بگیریم.

آقا معلم گفته بود خیلی برایمان مهم است که اگر قرار است محیط‌زیست و طبیعت را دوست بداریم، به آن احترام بگذاریم و تا حد امکان نیازهایمان را با مواد و وسایل دورریختنی تأمین کنیم. این کار باعث می‌شود به جای مصرف‌گرایی که الگوی نامناسبی است، از ایده‌پردازی و خلاقیتمان بهره بگیریم و با افتخار، هر چیز دورریختنی را بازآفرینی کنیم و به آن جانی دوباره ببخشیم.

در گشت‌وگذاری که در اینترنت کردم، به ایده‌ای از یک خانم کرمانی برخوردم که با پوست خشکبار و کارتن‌های دورریختنی، تابلویی زیبا ساخته بودند. من هم دست‌به‌کار شدم و با پوست فندق‌های درخت حیاطمان که مادرم برای عید آماده کرده بود و کارتن‌هایی که در خانه‌تکانی عید قرار بود دور ریخته شوند، یک تابلوی زیبا طراحی کردم.

در اولین جلسه‌ی بعد از عید قرار است به کارهای ما نمره بدهند و به سه تا از بهترین کارها جوایزی اهدا شود. امیدوارم من هم جزو برنده‌ها باشم.

منبع :

Menu