یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(1)

من بعد از آزمون پیش 1 مواردی را مشخص کرده بودم که در دوران عید روی آن‌ها تمرکز کنم.

یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(1)
  • کیانا تدبیر، رتبه‌ی 2 تجربی کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 276

من برای دوران طلایی برنامه داشتم. من بعد از آزمون پیش 1 مواردی را مشخص کرده بودم که در دوران عید روی آن‌ها تمرکز کنم. چون نمی‌توانستم دوباره‌خوانی کنم سعی کردم مباحثی را که چالش داشتم مرور کنم و تست بزنم. تقریباً تا اواخر اسفند به مدرسه رفتم و وقت زیادی برای آزمون‌های عید نداشتم. تقریباً دو هفته برای آزمون اول وقت داشتم که می‌خواستم در همان زمان برای آزمون دوم هم که فقط یک هفته فرصت بود بخوانم اما پشتیبان ویژه‌ام پیشنهاد داد این کار را نکنم و تمرکزم روی آزمون اول باشد. من هم سعی کردم تمرکزم روی آزمون پایه باشد.

  • محمد عابدینی، رتبه‌ی 33 انسانی منطقه‌ی 3، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 280

موفقیت مخصوص افراد خاصی نیست. من از اول دبستان به درس‌خوان بودن معروف بودم؛ اما اعتمادبه‌نفس نداشتم. یکی از معلمانم می‌گفت استعداد یعنی طلب آمادگی و معتقد بود که استعداد، ذاتی نیست و باید آن را کشف کرد. من تحت تأثیر این صحبت متوجه شدم موفقیت مخصوص افراد خاصی نیست، بلکه اگر بخواهم من هم می‌توانم.

  • کیارش زارع، رتبه‌ی 7 تجربی کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 284

من سعی می‌کردم در فرصت‌های کم بهترین و درست‌ترین کار را انجام دهم. من برنامه‌ی هر دو هفته‌ام را طبق مباحث آزمون کانون تنظیم می‌کردم. بعد از هر آزمون و تحلیل آن، برای دو هفته‌ی آینده به طور جزئی برنامه‌ریزی می‌کردم و مشخص می‌کردم که هر روز باید چه مبحثی را چه‌قدر بخوانم. هر روز دو درس اختصاصی و یک عمومی را در برنامه‌ام قرار داده بودم و سعی می‌کردم سه‌شنبه یا چهارشنبه قبل از آزمون جمع‌بندی داشته باشم و آزمون غیر حضوری از خودم می‌گرفتم. برای پنجشنبه‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کردم تا بتوانم درس‌هایی را که در عرض دو هفته نمی‌رسیدم بخوانم روز پنج‌شنبه بخوانم.

عکس دسته جمعی رتبه های برتر کنکور سال 1394

Menu