یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(2)

من از سال چهارم دبستان عضو کانون بودم و به نظرم شرکت در آزمون‌ها موجب می‌شود فضای امتحانات رسمی برایم غریبه نباشد.

یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(2)
  • علی صمدی‌فر، رتبه‌ی 73 منطقه‌ی 2، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 306

استمرار حضور دلیلی برای موفقیت! من از سال چهارم دبستان عضو کانون بودم و به نظرم شرکت در آزمون‌ها موجب می‌شود فضای امتحانات رسمی برایم غریبه نباشد. می‌توان به‌سادگی نگرانی را کنترل کرد و مدیریت زمان را یاد گرفت. برنامه‌ی راهبردی هم به تنظیم زمان و برنامه‌ریزی روزانه کمک می‌کند. از طرفی سؤال‌های دفترچه‌ی آزمون هم برایم جذاب بود. من در آزمون‌ها همیشه بی‌دقتی داشتم ولی به‌مرور این بی‌دقتی‌ها کم‌تر شد.

  • کوشا جافریان، رتبه‌ی 3 کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 307

تمرکز روی روش‌های موفق مهم است. می‌خواستم ذهنم را منسجم کنم و یک دور بررسی کنم که در هر درس چه وضعیتی دارم. بررسی کردم که در کدام درس‌ها نتیجه‌ی دلخواهم را گرفته‌ام و دلیل آن چه بوده است و بعد درس‌هایی را بررسی کردم که از هم‌ترازهای خود پایین‌تر بودم و سعی کردم روش‌هایم را در آن‌ها تغییر دهم یا از روش‌های درس‌های دیگر برای آن‌ها استفاده کنم. پاورپوینتی که ارائه دادم باعث شد ذهنم شفاف شود و فهمیدم هر درسی را با چه روشی می‌خوانم و متوجه شدم عوامل موفقیتم تا آن روز چه بوده است. به نظر من چیزی که باید روی آن تمرکز شود این است که در کجاها موفق بوده‌ایم. روشی را که موفق بوده‌ایم می‌توانیم به بقیه‌ی درس‌ها تعمیم دهیم. آن‌چه برایم مفیدتر بود روش خواندن درسی بود که موفق‌تر بودم.

  • محمدامین روان‌بخش، رتبه‌ی 2 تجربی کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 307

کار اصلی روز جمعه بعد از آزمون باید انجام شود. بعد از هر آزمون برنامه‌ی آزمون بعد را بررسی می‌کردم و بودجه‌بندی مباحث را پیدا می‌کردم و طبق آن برای هفته‌ی اول برای هر درس برنامه‌ی درسی می‌نوشتم. هر شب هم برای روز بعد برنامه‌ی مشخصی تهیه می‌کردم. اولویت‌هایم برای درس‌هایی بود که حجم بیش‌تری داشتند و نیاز بود که تست بیش‌تری کار کنم یا درس‌هایی که هفته‌ی قبل کم‌کاری کرده بودم و نمراتم کم شده بود در اولویت برنامه‌ام قرار می‌دادم.

Menu