یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(3)

آزمون‌ها موجب شناخت دانش‌آموز از خودش می‌شود. من از روزی که در آزمون‌ها شرکت کردم (سالی که قرار بود آزمون ورودی مدرسه‌ی نمونه‌دولتی شرکت کنم)

یک نکته برجسته از گفت‌وگوهای رتبه‌های برتر(3)
  • محمدمهدی نوین، رتبه‌ی 19 ریاضی منطقه‌ی 3، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 310

آزمون‌ها موجب شناخت دانش‌آموز از خودش می‌شود. من از روزی که در آزمون‌ها شرکت کردم (سالی که قرار بود آزمون ورودی مدرسه‌ی نمونه‌دولتی شرکت کنم) درس‌خوان‌تر شدم و تلاشم بیش‌تر شد. شاید دلیل این افزایش تلاش، رقابت موجود در آزمون‌ها بود. از طرفی آزمون‌ها هم موجب شناخت هرچه بیش‌تر دانش‌آموز از خودش می‌شود. البته من به اصرار خودم در آزمون‌ها شرکت کردم و این علاقه‌ی خودم هم در پیشرفتم مؤثر بود.

  • مهتا ستاریان، رتبه‌ی 5 تجربی کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 313

یک تصمیم تازه برای نیم‌سال دوم:‌ بازیابی! من در نیم‌سال اول تصور می‌کردم تست نمی‌تواند منبعی برای مرور باشد و باید کل کتاب را بخوانم. نیم‌سال دوم چون وقت کم بود به این نتیجه رسیدم که امکان این وجود ندارد که کل کتاب‌ها را بخوانم و تصمیم گرفتم مرور را با تست زدن انجام دهم و حجم تست‌زنی‌ام را زیاد کردم. درواقع تصمیم تازه‌ام، بازیابی با تست بود و این موضوع در دوران عید و جمع‌بندی خردادماه خیلی کمکم کرد. بچه‌ها نیم‌سال دوم وقت کم‌تری دارند و آزمون‌های جمع‌بندی دوران نوروز و خرداد آخرین فرصت آن‌هاست. پیشنهاد می‌کنم در دوران جمع‌بندی به جای خواندن مطالب از تست زدن استفاده کنند.

  • فاطمه ابوالی، رتبه‌ی 30 انسانی منطقه‌ی 2، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 315

نیم‌سال دوم فرصتی برای جبران است. در نیم‌سال دوم کم کم متوجه بعضی اشتباهاتم شدم و سعی کردم آن‌ها را برطرف کنم تا در ایستگاه جبرانی عید دچار مشکل نشوم. در دوران طلایی نوروز هم سعی کردم بهترین استفاده را از زمان ببرم و فقط در روز اول و سیزدهم عید کم‌تر درس خواندم. نتیجه‌ی خوبی گرفتم و در آزمون 7 فروردین از تراز 7400 به 7900 رسیدم. البته در کنار مباحث آزمون، تعدادی از درس‌های مورد علاقه و درس‌های مهم و تأثیرگذار مثل ریاضی را هم در برنامه‌ام داشتم و تعداد تست‌هایم را در این دوران به حداکثر ممکن رساندم.

Menu