قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی، از رتبه 2693 تا رتبه 121

اگر از من بپرسند علت اصلی موفقیتم در سال دوم چه بود، می‌گویم برنامه‌ریزی درست. روش درست برنامه‌ریزی را از مجله‌های کانون فراگرفتم و ضمن تحقیق‌های جانبی، برنامه‌ای اصولی داشتم.

قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی، از رتبه 2693 تا رتبه 121

قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی

از رتبه‌ی 2693 تجربی سال ۹۷ تا رتبه‌ی 121 سال ۹۸



امیرمحمد داودی در یک نگاه

شهر: نیشابور (استان خراسان رضوی) 

سال‌هال حضور در کانون: چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیل به‌مدت ۲ سال 

رتبه‌ی سال ۹۷: ۲۶۹۳ تجربی 

رتبه‌ی سال ۹۸: ۱۲۱ تجربی 

میانگین تراز 3 آزمون اول: 6973

میانگین تراز 3 آزمون آخر: 7386

میانگین تراز کل: 7098

میانگین تراز سال قبل: 6390

رشته‌ی قبولی: پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی 

شغل و تحصیلات پدر: فوق‌دیپلم علوم انتظامی، بازنشسته‌ی نیروی انتظامی 

شغل و تحصیلات مادر: سیکل، خانه‌دار

قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی، از رتبه 2693 تا رتبه 121


در اولین آزمون چه ترازی را به دست آوردید؟

حدود ۵۹۰۰.

در درس‌های اختصاصی روش خاصی داشتید؟

تمرکزم بیشتر روی یادگیری مفهوم مطالب به جای حفظ فرمول‌ها بود. مخصوصاً در درس‌های محاسباتی مثل فیزیک و شیمی توانستم با این روش، به‌ترتیب نمره‌ی بالای 90 را کسب کنم. مدت‌زمان بیشتری صرف تحلیل و یادگیری مفهوم مطالب می‌کردم. سعی می‌کردم به‌جای تمرین تست زیاد، روی تحلیل دقیق سؤالات زمان صرف کنم. در درس زیست برخلاف سال ۹۷، از خواندن درس‌نامه‌های کتاب‌های مختلف پرهیز کردم و به‌جای آن، روی کتاب درسی و تحلیل تست‌ها زمان صرف کردم. روش مطالعه‌ی‌ کتاب‌محور و تحلیل طراحی تست‌ها را خیلی‌ها توصیه می‌کنند؛ اما من تاکنون ندیده‌ام کسی به‌صورت واضح بگوید کتاب را چگونه بخوانیم و تست‌های زیست را چگونه تحلیل کنیم. من روش خودم را پیدا کردم. به نظر من، کتابزیست‌شناسینباید علامت‌گذاری شود. باید هنگام مرور درس‌ها، درست مانند اولین بار، نکات را پیدا کنیم؛ نه اینکه فقط نکاتی را روخوانی کنیم که از قبل علامت‌گذاری کرده‌ایم. این روش کمک می‌کند که نکته‌های جدیدی را که در تست‌ها پیدا کرده‌ایم، در متن کتاب درسی هم ببینیم و آن‌ها را یاد بگیریم. درس شیمی برای من دو درس است: شیمی مفاهیموشیمی مسائل. همان‌طور که برای درس‌هایی چونریاضیوفیزیک، رفتارها و زمان‌بندی‌های مجزا داشتم، برای شیمی مفاهیم و مسائل نیز زمان‌بندی و رفتار مجزا داشتم. ابتدا سؤالات شیمی مفاهیم را کامل پاسخ می‌دادم. سپس به سراغ سؤالات شیمی مسائل می‌رفتم. هنگام مطالعه نیز این دو را به‌خوبی تفکیک می‌کردم.

روش شما برای مطالعه‌ی درس‌های عمومی چگونه بود؟

در درس ادبیات به‌جای مطالعه‌ی درس‌به‌درس، مبحثی می‌خواندم. یادگیری تاریخ ادبیات و املا و لغت را که حجم زیادی دارند و به‌شدت فرارند، از ابتدای سال کنکور شروع کردم. سعی کردم از برنامه‌ی راهبردی کانون جلوتر باشم تا بتوانم تا کنکور چند بار آن‌ها را مرور کنم. قرابت معنایی، آرایه‌ها و زبان فارسی را منطبق با برنامه‌ی کانون پیش بردم. در درسعربی اصلاً به سراغ یادگیری معنی کلمات نرفتم. همه‌ی زمان مطالعه‌ام را صرف یادگیری و به‌کارگیری قواعد صرفی و نحوی زبان عربی کردم. حتی سؤالات ترجمه را نیز با نکات قواعدی حل می‌کردم. در در درس دین‌وزندگی آیات درس‌ها را کامل حفظ می‌کردم و سپس متن درس را با مفهوم آیات ارتباط می‌دادم. نکات سؤالات دین‌وزندگی سال‌های قبل را در کتاب پیدا می‌کردم و جاهایی از کتاب که سال‌های قبل مورد توجه طراحان بود، علامت می‌زدم. بارها با تست‌های تکراری مواجه شدم و فهمیدم سبک سؤالات دین‌وزندگی در سال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است.

بازیابی چه میزان در پیشرفت شما تأثیر داشت؟

بازیابی یکی از گام‌های مهم در مسیر کنکور است. بدون آن زمان یادگیری هدر می‌رود.

از کدام‌یک از کتاب‌های کانون استفاده کردید؟

از کتاب‌های زرد و سه‌سطحی استفاده کردم. کتاب‌های سه‌سطحی گزیده‌ای از بهترین تست‌ها را در تیپ‌‌های متفاوت و جامع و در عین حال در حجم کم ارائه کرده است. کتاب‌های زرد نیز همه‌ی سؤالات کنکور چند سال اخیر را همراه با پاسخ‌نامه‌ی تشریحی گردآوری کرده است.

استراتژی شما برای آزمون‌ها چه بود؟

سال اول از برنامه‌ی راهبردی کانون جدا بودم و باعث شد تراز‌هایم کم باشد؛ اما در سال دوم برنامه‌ام را تا حد زیادی با برنامه‌ی راهبردی کانون همگام کردم.

حرفی مانده که بخواهید بگویید؟

اگر از من بپرسند علت اصلی موفقیتم در سال دوم چه بود، می‌گویم برنامه‌ریزی درست. روش درست برنامه‌ریزی را از مجله‌های کانون فراگرفتم و ضمن تحقیق‌های جانبی، برنامه‌ای اصولی داشتم. فهمیدم در برنامه‌ریزی درست، برخلاف تصور عامه که معتقد به برنامه‌ریزی هفتگی و گام‌به‌گام است، ابتدا اهداف بلندمدت مهم است و سپس اهداف میان‌مدت و کوتاه‌مدت از دل اهداف بلندمدت بیرون می‌آید.

قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی، از رتبه 2693 تا رتبه 121

قهرمان پیشرفت: امیرمحمد داودی، از رتبه 2693 تا رتبه 121


Menu