بررسی 2 سوال دام‌دار علوم آزمون 1آذر در مقطع نهم

هیدروکربن‌ها گروهی از مواد آلی هستند که تنها از کربن و هیدروژن ساخته شده‌اند.

بررسی 2 سوال دام‌دار علوم آزمون 1آذر در مقطع نهم

در اینجا می‌خواهیم 2 سوال درس علوم آزمون 1 آذر را برای شما دانش‌اموزان عزیز بررسی کنیم.

پاسخ نهایی : گزينه‌ي 1 که 51  درصد از پاسخ‌دهندگان به سوال، به درستي آن را انتخاب کرده‌اند.

گزينه‌ي دام :

29 درصد از پاسخ‌دهندگان به اين سوال، به اشتباه گزينه‌ي 3  را انتخاب کرده‌اند.

بررسی گزینه‌ی دام‌دار این سوال:

دانش‌آموزانی که در دام این سوال افتاده‌اند، به متن جمله‌ی مطرح شده در کتاب درسی و همچنین مواردی که در قالب مثال برای معرفی انواع هیدروکربن‌ها آورده شده، توجه نکرده‌اند. بهتر است به این موضوع توجه کنید که موادی که تنها توسط سلول‌ها و یا موجودات زنده قابلیت ساخته شدن را دارند ماده‌ی آلی هستند و هیدروکربن‌ها گروهی از مواد آلی هستند که تنها از کربن و هیدروژن ساخته شده‌اند. دانش‌آموزانی که گزینه 3 را انتخاب کرده‌اند، ماده‌ی آلی که دارای اکسیژن باشد را نیز به اشتباه هیدروکربن دانسته‌اند.

پیشنهاد:

در بررسی و یادگیری نکات مختلف، سعی کنید مثال‌ها، شکل‌ها، نمودارها، جدول‌ها و ... را که در کنار هر موضوع آورده می‌شود به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. تسلط بر این موارد می‌تواند به یادگیری عمیق‌تر و مفهومی‌تر مطالب به شما کمک کند.

پاسخ نهایی : گزينه‌ي  3 که 30  درصد از پاسخ‌دهندگان به سوال، به درستي آن را انتخاب کرده‌اند.

گزينه‌ي دام :

62  درصد از پاسخ‌دهندگان به اين سوال، به اشتباه گزينه‌ي 4  را انتخاب کرده‌اند.

بررسی گزینه دام‌دار این سوال:

با توجه به اینکه در این گزینه تنها به جانوران اشاره شده و نه به موجودات زنده، دانش‌آموزانی که در دام این سوال افتاده‌اند دچار این چالش شده‌اند که تنوع گونه‌های موجودات زنده و نه تنها جانوران تغییر خواهد کرد.

پیشنهاد:

در پاسخ‌گویی به سوالات چهارگزینه‌ای، معمولا دو گزینه به راحتی حذف می‌شوند و دانش‌آموز زمان بیشتری را صرف انتخاب بین یکی از این دو گزینه‌ی باقی‌مانده می‌کند. بهتر است قبل از انتخاب یکی از این دو گزینه یکبار دیگر هر کدام از این دو گزینه را به طور مسقل از هم و به همراه صورت سوال بخوانید و سپس جواب نهایی را انتخاب کنید. همچنین لازم است که به تمام فعالیت‌ها و پرسش‌های مطرح شده در کتاب درسی نیز تسلط کافی داشته‌باشید، چون معمولا دارای نکاتی هستند که در متن کتاب به صورت مستقیم به آن‌ها اشاره نشده است.

Menu