آزمون‌های کانون: هوش و استعداد، ویژه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم

تقویت جایگاه پرسش‌های هوش و استعداد در آزمون‌های مختلف کشوری اعم از آزمون‌های تیزهوشان، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان، کارشناسی ارشد، دکتری، استخدامی و دانشگاه‌های خارج از کشور،

آزمون‌های کانون: هوش و استعداد، ویژه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم

آزمون‌های کانون: هوش و استعداد 

ویژه‌ی دوره‌ی دوم دبیرستان، دهم، یازدهم و دوازدهم، همه‌ی رشته‌ها

دانش‌آموزان و اولیای محترم ـ دبیران و نمایندگی‌های محترم کانون 

با تقویت جایگاه پرسش‌های هوش و استعداد در آزمون‌های مختلف کشوری و بین‌المللی اعم از آزمون‌های تیزهوشان، آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان، کارشناسی ارشد، دکتری، استخدامی و دانشگاه‌های خارج از کشور، کانون فرهنگی آموزش قلمچی تصمیم گرفته است در سال تحصیلی آینده، از روز جمعه ۵ مرداد ـ طبق برنامه‌ی راهبردی آزمون‌های کانون ـ یک دفترچه سؤالات هوش به دانش‌آموزان دوره‌ی دوم اختصاص دهد.  

 

درباره‌ی آزمون‌ها به نکات زیر دقّت کنید:

۱. دفترچه‌ی سؤالات چاپ می‌شود و در اختیار نمایندگی‌های کانون قرار می‌گیرد. برای همه‌ی گروه‌ها، سؤالات از شماره‌ی ۲۵۱ تا شماره‌ی ۲۷۰ است و فرصت پاسخگویی به این پرسش‌ها سی دقیقه است. 

۲. دفترچه‌ی پاسخ‌ها ساعتی پس از آزمون در صفحه‌ی شخصی دانش‌آموزان در سایت کانون قرار می‌گیرد. پاسخ‌ها در کارنامه لحاظ می‌شود. شرکت در آزمون اختیاری است. 

۳. هر آزمون در سه بخش هوش کلامی (ادبی، زبانی)، هوش ریاضی (منطقی، محاسباتی) و هوش غیرکلامی (تصویری، فضایی) تولید می‌شود. هوش کلامی ۷ سؤال دارد، هوش ریاضی ۸ سؤال و هوش غیرکلامی ۵ سؤال. 

۴. محتوای سؤالات بر اساس آزمون‌های معتبر داخلی و بین‌المللی هوش و استعداد است و تلاش می‌کند نه بر دانش، که بر توان تحلیل و حلّ مسأله تمرکز کند. کتاب‌های آبی استعداد تحلیلی کانون و کتاب جامع ۱۰ آزمون فرهنگان، منابع مناسبی برای مطالعه و حلّ پرسش‌های بیشتر در این موضوع است.

۵. برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها را می‌توانید از فایل ضمیمه دریافت کنید. 

 

امّا مخاطب آزمون‌ها چه کسانی هستند؟ در واقع، شرکت در آزمون‌ها را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

۱. همه‌ی دانش‌آموزان سختکوشی که در اندیشه‌ی مقاطع تحصیلی بالاترند. 

۲. همه‌ی دانش‌آموزان سختکوشی که علم و دانش را محدود به چند داده نمی‌بینند.

۳. همه‌ی دانش‌آموزانی که به فکر درک بهتر معنای متون و کشف الگوها هستند.

۴. همه‌ی دانش‌آموزانی که قصد دارند ضریب‌هوشی خود را  در حلّ مسائل بسنجند.

۵. همه‌ی دانش‌آموزانی که قصد دارند منطقی‌تر اندیشیدن را تمرین کنند.

و ...

 

گروه تولید آزمون کانون، شامل دبیران و دانشجویان برتر سال‌های گذشته، سؤالات را تألیف، ویرایش و مستند می‌کنند. برای هر گونه نقد و نظر، با شماره‌ی ۰۲۱۶۴۶۳ داخلی ۱۱۳۱ با کانون در ارتباط باشید. 

 

 

 

Menu