آشنایی با رشته‌های هنرستان: گرافیک

برای ورود به این رشته باید ضمن داشتن علاقه، دید هنری داشته باشید و طراحی را در سطح‌های ابتدایی آن بلد باشید.

آشنایی با رشته‌های هنرستان: گرافیک

گرافیک رشته‌ای از گروه تحصیلی هنر است که وظیفه‌ی اصلی آن، انتقال پیام است. در این رشته که حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است، تکنیک‌های مختلفی را به کار خواهید گرفت تا آثار دوبعدی را بر روی سطوح مختلف مانند چوب، فلز، کاغذ و... خلق کنید و در نهایت، پیامی را برسانید. به‌‌‌عبارت دیگر، کلیه‌ی کارها و شیوه‌های مربوط به کشیدن تصویر از روی یک چیز یا از انگاره‌ی آن است که با این تعریف، دربرگیرنده‌ی علامت،‌ نقشه، طراحی و... است.

برای ورود به این رشته باید ضمن داشتن علاقه، دید هنری داشته باشید و طراحی را در سطح‌های ابتدایی آن بلد باشید. در این رشته، مهارت‌های متفاوتی را می‌آموزید: طراحی پوستر، آرم، عکاسی، چاپ و ظهور عکس، طراحی حروف و صفحه‌آرایی، خوش‌نویسی، تصویرسازی کتاب کودک، بسته‌بندی. در این عرصه، سیر تکاملی از بدو ورود به رشته تا فارغ‌التحصیلی طی می‌شود.

بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در عرصه‌های متعددی فعالیت کنید: مانند طراح پوستر برای نشریه‌های گوناگون، طراحی صفحات متفاوت برای سایت‌های اینترنتی، طراحی چاپ برای اموری مانند بسته‌بندی، طراحی جلد و کاتالوگ برای نشریه‌ها، طراحی تبلیغات برای مجلات و تابلوهای تبلیغاتی، طراحی تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی، تصویرسازی و صفحه‌آرایی.


Menu