رشته‌ی معماری داخلی

معماری داخلی یعنی هنر تغییر فضا به‌گونه‌ای که فعالیت‌ها و کارهای انسان‌هایی که در آن فضا هستند، راحت‌تر انجام شود.

رشته‌ی معماری داخلی

معماری داخلی یعنی هنر تغییر فضا به‌گونه‌ای که فعالیت‌ها و کارهای انسان‌هایی که در آن فضا هستند، راحت‌تر انجام شود. در واقع، معماری داخلی بر قاطعیت فضا می‌افزاید و باعث می‌شود تا افراد احساس بهتری در آن محیط داشته باشند. در این رشته، فضاها بر اساس نیازها طراحی می‌شوند و این‌ها مواردی است که باعث محبوبیت این رشته شده است.

در این رشته، با توجه به ظرافت و حساسیت‌هایی که در آن وجود دارد، باید مهارت‌ها و ویژگی‌های خاصی داشت؛ از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خلاقیت، قدرت تخیل و تصویر، مهارت طراحی و درک مناسب طراحی، توانایی محاسبات، مهارت کار گروهی، ارتباطات مناسب و... .

هنرجویان این رشته در طول دوران تحصیل با نیازها و الزامات پروژه، نحوه‌ی زمان‌بندی دقیق پروژه‌ها، نرم‌افزارهای مرتبط مانند Adobe InDesign، Photoshop، اصول و الزامات طراحی معماری،‌ عرصه‌های مختلف فضا و... آشنا می‌شوند.

دانش‌آموختگان این رشته بعد از فار‌غ‌التحصیلی می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت‌کنند: دفاتر مهندسان مشاور، تکنسین طراحی، شهرسازی، مرمت و احیای بناها، معماری منظر، معمار فنی پروژه‌ها، ناظر اجرای طرح‌ها،‌ سرپرست دفاتر مشاوره، طراحی تک‌بناها در مقیاس کوچک، مشارکت در پروژ‌ه‌های طراحی شهری، مهندس ناظر، مدیریت پروژه‌، محوطه‌سازی.

منبع :

Menu