شروعی خوب برای ساختن سال تحصیلی خوب

کمتر از دو هفته‌ی دیگر به شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است.

شروعی خوب برای ساختن سال تحصیلی خوب

من و دوستانم تصمیم گرفتیم پیش از شروع سال تحصیلی جدید، به مدرسه برویم و در کارهایی که توانایی‌اش را داریم، به اولیای مدرسه کمک کنیم و در آماده‌سازی فضای مدرسه برای ساختن شروعی زیبا و پرانرژی، سهیم باشیم.

ایده‌ها و نظرهایی در این کار گروهی بیان شد که شاید بتوانید با استفاده از آن‌ها، شما هم در مدرسه‌ی خودتان سال تحصیلی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنید:

۱. علی مسئول بررسی تمام شیرهای آب مدرسه شد تا در صورت چکه‌کردن و خرابی، تا پیش از شروع سال تحصیلی تعمیر شود و از هدررفتن آب جلوگیری شود.

۲. تمام درها و پنجره‌های مدرسه را امیرحسین بررسی کرد تا هیچ شیشه‌ای شکسته نباشد و درها و پنجره‌ها به‌خوبی باز و بسته شوند. این کار، خصوصاً با فرارسیدن فصل‌های سرد سال، تا حد زیادی از هدررفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

۳. امین و امیر در هر کلاس، یک کارتن تعبیه کردند و آن را با کاغذهای رنگی تزیین کردند. برگه‌های باطله‌ای که از سال تحصیلی گذشته در مدرسه و در خانه‌هایمان داشتیم، در این کارتن گذاشتیم تا دانش‌آموزان هر کلاس بتوانند از فضاهای خالی کاغذهای باطله برای حل تمرین استفاده کنند و چرک‌نویس آن‌ها باشد. صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، گامی مهم برای دوستی با محیط‌زیست است.

۴. یک گروه ۵نفره به تمام گلدان‌های کلاس‌ها و راهروها رسیدگی کرد تا در شروع سال تحصیلی، همچنان بخشی از زیبایی‌های طبیعت را در کنار خود داشته باشیم.

شما چه ایده‌ای برای شروع سال تحصیلی دارید؟

Menu