خلاق‌ها چگونه به پیشرفت تیم کمک می‌کنند؟

تعدادی از هم‌کلاسی‌های شما به‌وضوح از مهارت خلاقیت خود استفاده‌ی خارق‌العاده‌ای می‌کنند. برای شناخت آن‌ها کافی است به میزان تمایز آن‌ها در اتفاقات روزمره دقیق شوید.

خلاق‌ها چگونه به پیشرفت تیم کمک می‌کنند؟

تعدادی از هم‌کلاسی‌های شما به‌وضوح از مهارت خلاقیت خود استفاده‌ی خارق‌العاده‌ای می‌کنند. برای شناخت آن‌ها کافی است به میزان تمایز آن‌ها در اتفاقات روزمره دقیق شوید. خلاق‌ها به طرز جالبی متفاوت‌اند و تفات‌های آن‌ها سرچشمه‌ی خلق نوآوری‌های سودمند است. کلاس شما همان تیم شماست. می‌خواهیم ببینیم خلاق‌ها چگونه به پیشرفت تیم کمک می‌کنند. در واقع می‌خواهیم بدانیم آیا از خلاقیت آن‌ها چیزی می‌توانیم بیاموزیم؟

سؤالات خلاقانه

اگر پرسشگری را یکی از اولین راه‌های یادگیری بدانیم، دانش‌آموزان خلاق پیشتاز طرح سؤالات نو هستند. این سؤالات گاهی برای مربیان آن‌ها نیز تازه است و آن‌ها را به چالش مطالعه‌ی دقیق‌تر فرا‌می‌خواند. منبع قوی خلاقیت این دانش‌آموزان به آن‌ها قدرت متمایز اندیشیدن می‌دهد و در این دیدگاه، آن‌ها سؤالات جدید را راهکار یادگیری خود قرار می‌دهند. همگام شدن با مسیر دست‌یابی آن‌ها به پاسخ این سؤالات یکی از جذاب‌ترین تأثیرات همراه شدن با افراد خلاق است. برای طرح سؤالات خلاقانه به پیش‌خوانی مطالب بپردازید و قبل از رفتن به کلاس با موضوع درس آشنا باشید.

راه‌حل‌های جدید

شاید مهم‌ترین نمود خلاقیت دانش‌آموزان در مراحل اجرایی فعالیت‌های درسی آن‌ها باشد. دانش‌آموزان خلاق کاردستی‌های‌شان را متفاوت‌تر می‌سازند و ایده‌ی ساخت آن‌ها را برای پاسخ‌گویی به یک نیاز دنبال می‌کنند. آن‌ها روش‌های جالبی برای حل تکالیف درسی و حل مسئله‌ ارائه می‌کنند. راه‌حل‌های جدیدی که در ذهن پویای این افراد پرورانده می‌شود کلیدی برای یادگیری عمیق است. آن‌چه از این ویژگی افراد خلاق قابل الگوبرداری است، فکر کردن به روش‌های جدید برای خلق نتایج جدید است. از طرفی فراهم کردن فرصت مطرح کردن ایده‌ها، اندوخته‌ی اعتمادبه‌نفس این دسته از دانش‌آموزان خواهد بود.

نقش خلاق‌ها در کار تیمی

فعالیت‌های درسی که در قالب کار گروهی دنبال می‌شود همیشه فرصت کم‌نظیری برای به  اشتراک‌گذاری توانمندی‌های دانش‌آموزان است. اگرچه برای شکوفا شدن استعداد‌های آن‌ها در این روند پرتعامل، باید ابتدا به آن‌ها روش‌های آموختن از همتایان را یاد داده باشیم، صِرف همکاری آن‌ها، زمینه‌ساز تبادل مهارت‌ها خواهد شد. ترغیبِ دانش‌آموزان خلاق به مطرح کردن ایده‌ها و توجه به قرار داشتن افرادی با این ویژگی در گروه‌بندی‌های کلاسی می‌تواند زیبایی خلاقیت را به کار تیمی دانش‌آموزان اضافه کند.


منبع :

Menu