تحلیل آزمون، رمز موفقیت آیدین است (داستان آموزشی)

روزهای جمعه وقتی آیدین از جلسه‌ی آزمون به منزل می‌آید بعد از کمی استراحت به سراغ بررسی آزمون می‌رود. ابتدا با کمک مادر یا پدرش سؤالات را به 3 دسته تقسیم می‌کند.

تحلیل آزمون، رمز موفقیت آیدین است (داستان آموزشی)

روزهای جمعه وقتی آیدین از جلسه‌ی آزمون به منزل می‌آید بعد از کمی استراحت به سراغ بررسی آزمون می‌رود. ابتدا با کمک مادر یا پدرش سؤالات را به 3 دسته تقسیم‌ می‌کند.

دسته‌ی اول سؤالاتی هستند که به آن‌ها پاسخ اشتباه داده است. آیدین سعی می‌کند علت اشتباه خود را پیدا کرده و یک‌ بار دیگر سؤال را بررسی و حل کند تا یادگیری او کامل شود.

دسته‌ی دوم سؤالاتی هستند که موفق نشده به آن‌ها پاسخ دهد. این سؤالات از مباحثی بوده که آیدین به آن‌ها کم‌توجهی کرده و بادقت مطالعه نکرده است. پس باید یک‌ بار دیگر آن‌ها را بادقت مطالعه کند.

دسته‌ی سوم سؤالاتی هستند که به آن‌ها پاسخ صحیح داده است. این سؤالات را هم در فرصت مناسب یک بار دیگر خوانده و پاسخ می‌دهد.

در پایان، آیدین سؤالات اشتباه و نزده را به همراه تمام نکات در کتاب خود‌آموزی یادداشت می‌کند تا در زمان‌هایی که قرار است معلم امتحان بگیرد یا آزمون جمع‌بندی دارد، بخواند. او با تحلیل و بررسی آزمون توانسته است پیشرفت خوبی در مدرسه و آزمون‌های برنامه‌ای داشته‌ باشد.

Menu