فقط یک ساعت زودتر!

افزایش کارایی، یک هدف بزرگ برای همه‌ی افرادی است که به دنبال کسب نتایج خارق‌العاده در فعالیت‌های‌‌شان هستند.

فقط یک ساعت زودتر!

افزایش کارایی، یک هدف بزرگ برای همه‌ی افرادی است که به دنبال کسب نتایج خارق‌العاده در فعالیت‌های‌‌شان هستند. افزایش کارایی به معنی در اختیار داشتن دستاورد‌های بیش‌تر و بهتر در همه‌ی شرایط است. برای رسیدن به این هدفِ مقدماتی، که نردبانی برای دست‌یابی به اهداف بزرگ‌تر است، نباید فقط به استعداد‌های ذاتی اکتفا کرد. تلاش و سخت‌کوشی، مسیرِ دست‌یابی به هر توانایی اکتسابی را هموار خواهد کرد. در این نوشتار، تأثیر کاربرد یک تکنیک مؤثر در افزایش کارایی را که منجر به بروز چند عادت ثانویه می‌شود، بررسی می‌کنیم. این تکنیک، همان روشی است که بارها شنیده‌اید: «یک ساعت زودتر از خواب بیدار شو». این تکنیک چگونه به کارآمدتر شدن فعالیت‌های روزانه‌ی ما خواهد انجامید و از آن چه استفاده‌هایی برای غنی‌تر کردن عادات موفقیت می‌توان کرد؟

رویکرد خودسازی در مسیر موفقیت و ساختن عادت‌های موفق برای رسیدن به نتایج بهتر را به خاطر داشته باشید.

«آماده شدن برای یک روز تا یک هفته‌ی آینده»: این یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی است که با کاربرد این تکنیک می‌توانید به نتایج خیره‌کننده دست یابید. همه‌ی ما برنامه‌ریزی‌هایی برای آینده در ذهن داریم و رفتار هدفمند برای دست‌یابی به موفقیت، نیاز به داشتن برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد. این تکنیک می‌تواند با آمادگیِ پیش‌هنگام برای روزهای آینده همراه باشد. به جای مرور برنامه‌ریزی و اعمال تغییرات در آن در میانه‌های روز، این کار را در ابتدای روز انجام دهید. تعیین و مرور اولویت‌ها، منظم کردن برنامه‌ها، ثبت و یادداشت جزئیاتی که ممکن است در طول فعالیت‌های روزانه فراموش شوند و تعیین یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتِ روزانه یا هفتگی، از کارهایی است که در اجرای این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند. نکته‌ی مهم دیگر، قابلیت مقایسه‌ی نحوه‌ی اجرای برنامه‌ریزی‌هاست که می‌توانید میزان اجرایی شدن هر بخش را به نسبت زمانی که در آرامش در حال برنامه‌ریزی آن‌ها بوده‌اید بسنجید. در این بخش شما کیفیت بهتری به تعیین و اجرای برنامه‌ریزی‌های شخصی خود خواهید داد.

«سرمایه‌گذاری بر یادگیری مستقل» راهکار پیشنهادی دیگر در اجرای تکنیک «یک ساعت زودتر» است. آیا تا به حال فشردگی برنامه‌های روزانه مانع از صرف زمان برای یادگیری مهارتی که به کسب آن علاقه‌ی زیادی نیز نشان می‌دهید نشده است؟

همیشه موارد متعددی از مهارت‌ها وجود دارند که به دنبال یادگیری آن‌ها هستیم و شاید رفتار روزمره‌ و معمول ما هیچ زمانی را برای تمرکز کامل بر روی آن‌ها باقی نمی‌گذارد. استفاده از این زمان اضافه‌‌‌شده‌ی جدید در تکنیکی که با سخت‌کوشی به دنبال حفظ آن در برنامه‌ی روزانه هستیم، به ما این فرصت را خواهد داد که هر روز زمانی را برای یادگیری مهارت‌های دلخواه، صرف کنیم. در شرایط آرام و بدون تنش که صرفاً برای کسب مهارت مورد علاقه زمان صرف می‌کنید، مسیر نزدیک‌تری برای دست یافتن به هدف همیشگی ولی مغفول خود خواهید داشت.

«ورزش» یا شاه‌کلید تندرستی و نشاط در زندگی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارگیری در لیست کارهایی باشد که می‌تواند در تکنیک «یک ساعت زودتر» مورد توجه قرار گیرد. برای شروع باید ابتدا به جنگ تنبلی بروید و برای استمرار در ورزش در برنامه‌ی روزانه نیز تلاش به خرج دهید. ورزش کردن کوتاه ولی مفید، یک شروع دلپذیر برای روزی خواهد بود که در آن سخت به دنبال اهداف خود هستید.


منبع :

Menu